پرسش: کسب وکار کوچکی را در حوزه مواد غذایی راه اندازی کرده ام و تصمیم دارم محصولات ارزان قیمتی را با کیفیت متوسط ارائه بدهم. پیشنهاد می کنید برنامه های بازاریابی شرکت را برای چه دست از مشتریان تنظیم کنم و چه روش هایی برای من بهتر جواب می دهد؟
پاسخ کارشناس: با توجه به اینکه افراد کم درآمد و طبقه متوسط احتمالا مشتریان اصلی شما به شمار می روند، استفاده از رسانه هایی که بیشتر مورد توجه این گروه قرار دارند می تواند مفید باشد. همچنین چون کالای شما جنبه مصرفی دارد تبلیغ مستمر در سطح گسترده اهمیت زیادی دارد، به ویژه آنکه به احتمال زیاد رقبای زیادی در بازار وجود دارند...
اگر بودجه کافی در اختیار دارید تبلیغ در رسانه های تصویری همزمان با اجرای برنامه های سمپلینگ در فروشگاه های زنجیره ای که محل تردد طبقه متوسط است تأثیر خوبی خواهد داشت.
توصیه دیگر ما اجرای یک کمپین تبلیغاتی جهت برندینگ است. اگر قصد فعالیت و حضور بلندمدت در بازار دارید، ضروری است برند خود را تثبیت کنید. با یک شرکت مشاوره وارد مذاکره شوید و یک کمپین تبلیغاتی جهت برندینگ تهیه و اجرا کنید.
توصیه دیگر استفاده از ابزارهای تشویقی مانند اهدای جوایز و قرعه کشی است. تجربه نشان داده است افراد به ویژه از طبقه کم درآمد با این نوع ابزارهای تشویقی بیشتر به خرید ترغیب می شوند. سیستم های قرعه کشی و اهدای جوایز برندهای مختلف را در بازار بررسی کنید و یک برنامه تبلیغاتی خوب با تمرکز روی این جوایز تهیه کنید.