در چند سال اخیر اخبار در رابطه با پادکست بسیار زیاد شده است. درواقع محبوبیت آن باعث شده است تا دو برند مطرح Spotify و TED نیز وارد این حوزه شوند، با این حال ضروری است تا هر برندی در زمینه تولید پادکست فعالیت کند که در ادامه به بررسی دلایل این ضرورت خواهیم پرداخت.
1-مخاطب به آن تمایل بالایی پیدا کرده است
بدون شک تا هفت سال گذشته خبری از این گونه محتوا ها نبوده است، با این حال جهان تغییر کرده است و علاقه مخاطب نیز از این تغییرات مصون نمانده و در حال حاضر این بخش محبوبیت بسیار بالایی را دارد. به همین خاطر نیز ضروری است تا آن را به لیست اقدامات خود در زمینه تولید محتوا اضافه کنید. فراموش نکنید که به علت سهولت و امکان گوش دادن به آنها در هر شرایطی، شانس مشاهده اقدامات شما بسیار بالا خواهد بود، با این حال توجه داشته باشید که هر برندی، باید در زمینه کاری خود اقدام به تولید پادکست کند. در غیر این صورت نتیجه خوبی تجربه نخواهد کرد.
مطلب مرتبط: توسعه برند با چاشنی ساخت پادکست
2-یک بستر دید برای فعالیت محسوب می شود
این امر که اقدامات شما تنوع بیشتری را داشته باشد، بدون شک در میزان موفقیت تاثیرگذار خواهد بود. به همین خاطر نیز ضروری است تا در این بخش فعالیت جدی و باکیفیتی را داشته باشید. در این رابطه فراموش نکنید که شما از طریق پادکست، حتی قادر به پاسخ دادن به سوالات مخاطبان خود نیز خواهید بود.
3-امکان جذب حرفه ای ها وجود دارد
به صورت معمول افرادی پادکست های تخصصی را گوش می دهند که مخاطب عامه محسوب نشده و این امر باعث خواهد شد تا امکان جذب افرادی را داشته باشید که از نظر ذهنی کاملا آمادگی تبدیل شدن به مشتری را دارند. در نهایت توجه داشته باشید که ساخت پادکست بسیار آسان بوده و از تهیه ویدئو دردسر به مراتب کمتری را دارد، با این حال جذابیت آن به حدی زیاد است که حتی برخی از تحلیلگران آن را جایگزینی برای ویدئو می دانند. درواقع برای مشاهده یک ویدئو، حجم اینترنت زیادی نیاز است، با این حال این امر حتی در رابطه با بهترین پادکست ها نیز رقمی بسیار کم است. به همین خاطر طبیعی است که افراد پادکست را اولویت اول خود قرار دهند.
4-حتی پرمشغله ترین افراد نیز می توانند از آن استفاده کنند
بسیاری از افراد به علت حجم کاری بالای خود تمایلی به مشاهده مطالب ندارند، با این حال گوش دادن به یک پادکست در زمان هایی نظیر رانندگی، صرف غذا و... بدون شک گزینه ای جذاب خواهد بود. به همین خاطر با تمرکز بر این بخش، شما عملا هر فردی را می توانید به سمت خود جذب کنید.
5-به بودجه خاصی نیاز ندارد
در تمامی روش های تولید محتوا، شما به تعیین بودجه و استفاده از افرادی حرفه ای نیاز خواهید داشت، با این حال تولید این دسته از محتواها می تواند توسط خود شما نیز انجام شود. درواقع اشتباه بزرگ بسیاری از افراد در رابطه با پادکست ها این است که به زبانی کاملا ادبی صحبت می کنند. این امر در حالی است که محاوره ای بودن رمز موفقیت محسوب شده و فراموش نکنید که شما در حال اعلام اخبار نیستید، با این حال توصیه می شود که یک میکروفون مناسب را تهیه کنید که قیمت چندانی را نخواهد داشت.
6-سودآوری بالایی دارد
هیچ الزامی وجود ندارد که تمامی پادکست های شما رایگان باشد. درواقع خصوصا در زمینه موارد آموزشی، می توانید هزینه ای را دریافت کنید. با توجه به این امر که برای تولید یک پادکست عملا هیچ هزینه ای را صرف نخواهید کرد، این امر به معنای آن خواهد بود که هرگونه درآمدی، سود خالص شما خواهد بود. در نهایت با کسب مخاطب قابل توجه، شما می توانید در اول و آخر پادکست خود تبلیغی سریع را نیز داشته باشید.
مطلب مرتبط: پادکست، ابزار جدید تبلیغات و بازاریابی
7-سرگرم کننده هستند
ویژگی جالب پادکست ها این است که نوعی سرگرمی برای افراد محسوب شده و ممکن است چندین مورد را در طول روز مشاهده کنند بدون آنکه احساس خستگی ای به آنها دست دهد. به همین خاطر شما می توانید با فعالیت در این بخش، محبوبیت سریعی را پیدا کنید. در نهایت پس از مدتی فعالیت در این زمینه، به سخنرانی حرفه ای نیز تبدیل خواهید شد.