اینستاگرام در سال 2019 بدل به برترین مکان برای اجرای الگوی بازاریابی تاثیرگذاری شده است. در طول پنج سال اخیر میزان رشد کاربران اینستاگرام 10برابر شده است. در ژوئن 2018 این پلتفرم به رکورد یک میلیارد کاربر فعال روزانه دست یافت. وضعیت رشد کاربران اینستاگرام نیز از دستیابی به رکورد 2 میلیارد کاربر فعال روزانه حکایت دارد. از نقطه نظر بازاریابی مسئله اصلی مربوط به تعیین برترین افراد و اکانت های تاثیرگذار در اینستاگرام است. به راستی برترین اکانت های اینستاگرام به چه کسانی تعلق دارد؟ بدون تردید تهیه فهرستی از افراد تاثیرگذار کار جذابی به نظر می رسد. با این حال انتخاب شمار محدودی از آنها جای تامل دارد. در این مقاله چهار اکانت برتر فوتبالی تاثیرگذار در اینستاگرام گردآوری شده است. در ادامه به بررسی هر کدام از این موارد خواهیم پرداخت.
1. کریستیانو رونالدو
تعداد فالوورها: 160 میلیون
هر فرد علاقه مندی به دنیای فوتبال نام کریستیانو رونالدو را به خوبی می شناسد. این مهاجم پرتغالی برای تیم فوتبال یوونتوس ایتالیا بازی می کند. همچنین کاپیتان تیم ملی پرتغال نیز محسوب می شود. نزدیک به یک دهه بسیاری از مردم دنیا وی را برترین فوتبالیست دنیا قلمداد می کردند. اگرچه سن و سال وی بالا رفته، اما هنوز هم یکی از برترین فوتبالیست ها از نظر کارشناس هاست.
به مانند بسیاری از ورزشکاران حرفه ای، کریستیانو هم علاقه مند به همکاری های تبلیغاتی است. نگاهی کوتاه به اکانت رسمی وی به خوبی بیانگر این موضع خواهد بود. البته وقتی با فردی بزرگ و مشهور مانند رونالدو همکاری داریم، باید آماده پرداخت هزینه های بالا نیز باشیم، بنابراین فقط برندهای بزرگ به سراغ این ستاره دنیای فوتبال می روند.
مطلب مرتبط: 7 گام برای بازاریابی تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی
2. لیونل مسی
تعداد فالوورها: 113 میلیون
لیونل مسی دومین فوتبالیست این فهرست است. او با ملیت آرژانتینی همزمان با کریستیانو رونالدو به شهرت رسید. رقابت میان این دو برای نزدیک به یک دهه تمام علاقه مندان به دنیای فوتبال را به هیجان آورده است.
مسی تمام دوران فعالیت حرفه ای خود را در تیم بارسلونا گذرانده است. کسب 32 عنوان تیمی مختلف او را بدل به یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال کرده است.
خبر بازنشستگی مسی از تیم ملی آرژانتین در سال 2016 موجب جنجال های زیادی در رسانه ها شد. اگرچه وی به زودی به تیم ملی بازگشت، اما میزان بازتاب خبری این تصمیم به خوبی سطح شهرت و محبوبیت مسی در میان علاقه مندان به فوتبال را نشان می دهد. برخلاف کریستیانو رونالدو، مسی فعالیت زیادی در شبکه های اجتماعی ندارد. با این حال نسبت به همکاری تجاری با برندهای مختلف چندان بی میل نیست. همین امر وی را به گزینه ای جذاب برای برندها بدل کرده است.
3. نیمار
تعداد فالوورها: 113 میلیون
نیمار داسیلوا جونیور یکی از مشهورترین فوتبالیست های برزیلی است. او همین چند سال پیش با انتقالی جنجالآفرین از تیم بارسلونا به پاری سن ژرمن فرانسه پیوست. حضور فعال نیمار در عرصه تبلیغات و همکاری با برندهای بزرگ موجب وسوسه هرچه بیشتر برندهای مختلف به همکاری با او شده است.
مطلب مرتبط: 10 نکته مهم بازاریابی تاثیرگذاری در سال جدید
4. رئال مادرید
تعداد فالوورها: 72 میلیون
حساب کاربری رسمی باشگاه فوتبال رئال مادرید در اینستاگرام با اختلاف معناداری نسبت به سایر تیم ها در رتبه نخست قرار دارد. این باشگاه در کشور اسپانیا فعالیت دارد. آنها به عنوان پرافتخارترین باشگاه قرن 20 تعداد زیادی هوادار در سراسر دنیا دارند.
براساس تخمین کارشناس ها ارزش واقعی رئال مادرید نزدیک به 3.47 میلیارد یورو (4.1 میلیارد دلار) در سال 2018 است. بدون تردید در طول یک سال گذشته نیز میزان قابل توجهی به این رقم اضافه شده است. نکته جالب دیگر میزان درآمدزایی رئال مادرید است. آنها در سال 2018 رقم خیرهکننده 750.9 میلیون یورو درآمد داشتند. به این ترتیب رئال مادرید را باید پردرآمدترین باشگاه جهان دانست.