بازاریابی همیشه حوزه ای ساده و جذاب نیست. گاهی اوقات شما به بن بست در زمینه جلب نظر مخاطب هدف برخورد می کنید. این امر اگر از سوی شما کاملا پذیرفته شود، به معنای پایان کار برندتان خواهد بود. متاسفانه بسیاری از بازاریاب ها و کارآفرینان با کوچک ترین مشکلی در زمینه بازاریابی به طور کامل از دنیای کسب و کار کنار می کشند. اگر شما ایده های جذابی برای بازاریابی داشته باشید، حتی با مشکلات مالی فراوان نیز امکان توسعه برندتان را خواهید داشت. یکی از ساده ترین راهکارها در این میان نگارش محتوا به عنوان نویسنده مهمان در سایت های بزرگ است.
بی تردید همه شما محتوای جذاب سایت های بزرگ در زمینه بازاریابی و کسب و کار را مشاهده کرده اید. نکته جالب در این میان نگارش بخش قابل ملاحظه ای از محتوای موردنظر از سوی کارآفرینان مستقل و همچنین مدیران برندهای مختلف است. معنای این امر همکاری میان سایت های بزرگ و کسب و کارهای جویای اعتبار است. به این ترتیب هم سایت ها به محتوای جذابی دسترسی پیدا می کنند و هم کارآفرینان فرصت معرفی خود و کسب و کارشان به مشتریان را خواهند داشت.
مطلب مرتبط: برنامه ریزی بازاریابی موفق برای سال 2021
شما برای اینکه یک وبلاگ نویس یا نویسنده مهمان حرفه ای باشید، باید اول از همه به دنبال ایجاد ارتباطات قوی در دنیای کسب و کار و همچنین میان مطبوعات مختلف باشید. بی شک وقتی از مطبوعات در دوره کنونی صحبت می کنیم، منظور اصلی مان سایت ها و وبلاگ های معتبری مثل فوربس یا بیزینس اینسایدر است. اگر شما ایده جذابی برای نگارش محتوا داشته باشید، مخالفت چنین سایت هایی با انتشار آن خیلی بعید به نظر می رسد. بنابراین شما مشکلی در این رابطه نخواهید داشت.
بی تردید شما برای اینکه مطالب تان در سایت های معتبر به خوبی بازدید دریافت کند، باید خودتان تبلیغ اش کنید. این امر به بهترین شکل ممکن در شبکه های اجتماعی امکان پذیر خواهد بود. بنابراین باید همین حالا دست به کار شده و آشنایی تان با شبکه های اجتماعی را بهبود ببخشید. متاسفانه هنوز هم کارآفرینانی هستند که دارای اطلاعات بسیار اندک از شبکه های اجتماعی اند. اگر شما هم چنین وضعیتی دارید، باید هرچه زودتر شرایطتان را تغییر دهید در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی پیش روی تان قرار خواهد گرفت.
شبکه های اجتماعی فضای بسیار مناسبی برای صحبت درباره مقاله های تان در سایت های معتبر است. در این میان تفاوتی میان اکانت شخصی شما و همینطور اکانت رسمی برندتان نیست. بنابراین باید به بهترین شکل ممکن این نکته را مدنظر قرار دهید. بازنشر بخشی از مقاله تان همراه با عکسی از آن در سایت های معتبر بهترین شیوه برای جلب نظر کاربران محسوب می شود. اگر شما تا به حال این نکته را مد نظر قرار نداده اید، بخش قابل ملاحظه ای از شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از بین رفته است. بنابراین باید هرچه سریع تر نسبت به تغییر شیوه فعالیت تان اقدام نمایید.
گاهی اوقات نگارش یک مقاله به تنهایی کار بسیار سختی به نظر می رسد. اگر شما دوستانی در عرصه کسب و کار دارید، باید از آنها کمک بگیرید. این امر در بهترین حالت شامل نگارش یک مقاله جذاب و کامل به طور مشترک است. چنین مقالاتی توجه بیشتری از سوی مخاطب هدف جلب می کند. همچنین به دلیل تمرکز دو کارآفرین بر روی کار دارای سطح کیفی بسیار بیشتری نیز هستند.
مطلب مرتبط: به کارگیری نویسنده تبلیغاتی آزادکار
اگر شما بودجه مناسبی برای بازاریابی در اختیار دارید، نگارش یک مقاله و همکاری با اینفلوئنسرها برای تبلیغ اش نیز ایده مناسبی خواهد بود. همچنین شما در کنار چنین کاری امکان همکاری با اینفلوئنسرها برای تهیه مقاله را نیز خواهید داشت. اینفلوئنسرها به دلیل مهارت بالایی که در زمینه ارتباط با مشتریان دارند، شما را در زمینه نگارش یک مقاله جذاب راهنمایی خواهند کرد. البته در صورتی که بودجه در دسترس شما محدود است، همکاری با سایر کارآفرینان گزینه بهتری خواهد بود. مسئله مهم در این میان پیدا کردن یک کارآفرین با حوزه فعالیت مشابه یا دارای زنجیره مشتریان مشترک با شماست. این امر از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و نگارش مقاله ای جذاب مهم خواهد بود.