گروه رسانه ای والمارت به عنوان بازوی تبلیغاتی خرده فروشی والمارت شمار طراح های تبلیغاتی اش را 40 درصد افزایش داده است. این امر بیانگر استراتژی تازه والمارت برای سال جدید میلادی است. بسیاری از برندها در طول سال 2020 با شرایط مالی نامساعدی مواجه بوده اند، با این حساب برنامه ریزی برای تبلیغات بیشتر و تاثیرگذاری بر روی مشتریان در سال پیش روی استراتژی عجیبی نخواهد بود.
خرده فروشی های آنلاین در طول سال گذشته شرایط به نسبت متفاوتی را در مقایسه با دیگر کسب و کارها، تجربه کرده اند. والمارت برخلاف بسیاری از کسب و کارها در عمل 76 درصد رشد در سه ماهه سوم سال 2020 را تجربه کرد. دلیل این امر افزایش تقاضا برای خرید آنلاین در مقایسه با دیگر شیوه های مرسوم است. چنین پدیدهای در مورد خرده فروشی آمازون نیز به طور قابل ملاحظه ای قابل مشاهده است. افزایش شمار بازاریاب ها و طراح های تبلیغات از سوی والمارت نشانه ای مبنی بر تلاش این برند برای دستیابی به بازارهای بیشتر است.
امروزه بسیاری از فروشگاه های حضوری نیز در حال تغییر جهت به سوی عرصه خرده فروشی آنلاین هستند. شاید این امر در نگاه نخست پدیده ساده ای به نظر برسد. مسئله مهم در این میان افزایش رقابت در حوزه خرده فروشی آنلاین است. این امر موجب بروز مشکلات بسیار زیادی برای برندهای قدیمی تر در این عرصه می شود. اعتبار خرده فروشی های حضوری برای مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد بنابراین در صورت بی توجهی خرده فروشی ها به این مسئله مهم شاید در عمل شاهد کاهش میزان خرید از آنها در طول سال 2021 باشیم. حضور برندهایی نظیر تارگت و کروگر در زمینه خرده فروشی آنلاین به هیچ وجه پیام مناسبی برای کسب و کارهای این حوزه نیست. سال 2021 از نظر رقابت میان خرده فروشی های آنلاین بازه زمانی درخشانی خواهد بود.