شیوع ویروس کرونا (کووید 19) باعث شده است تا تعداد مشتریان نخستین سرویس تاکسی اینترنتی جهان، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند. به همین خاطر مدیران این شرکت برای عدم درگیر شدن با این بحران، از دو سرویس جدید رونمایی کردند. یکی از آنها Uber Direct است که برطبق آن رانندگان به جای مشتری، خریدها را انجام داده و به آدرس مشخص شده تحویل می دهند. این مسئله باعث می شود تا نیاز به خارج شدن از منزل نیز کاهش پیدا کرده و با کم شدن تعداد ترددها در سطح شهر، امکان مهار این ویروس نیز عملی تر باشد. در سرویس بعدی که Connect Uber نام دارد، رانندگان به عنوان پیک عمل خواهند کرد.
در نهایت برای شیوه تحویل کالا نیز برنامهریزی هایی انجام شده است تا میزان تماس به حداقل برسد. در حال حاضر این سرویس های جدید در 25 کشور به اجرا گذاشته شده است. در نهایت اوبر تلاش کرده است تا در شرایط حال حاضر که تعداد تقاضا برای این سرویس کاهشی 70درصدی را پیدا کرده است، شغل های موقت دیگری را برای کارمندان خود پیدا کند تا آنها بتوانند در این روزهای سخت با مشکل مالی کمتری مواجه شوند. حال باید دید که این اقدامات تا چه حد می تواند نتیجهبخش باشد.