براساس گزارش خبرگزاری PR News Wire برند تویوتا در تازهترین تصمیماش در حوزه تبلیغات اقدام به همکاری با موسسه EDO، فعال در زمینه تحلیل تبلیغات تلویزیونی، کرده است. نکته جالب اینکه مدیریت این شرکت برعهده ادوارد نورتن، بازیگر مشهور هالیوود، است. کنار هم قرار گرفتن دو نام بزرگ از حوزه تولید خودرو و دنیای بازیگری به اندازه کافی برای جلب نظر دامنه وسیعی از مخاطب جهانی کافی است. نکته مهم در این میان بررسی نتیجه این همکاری بر روی عملکرد آتی تویوتا خواهد بود.
همکاری میان تویوتا و موسسه EDO در راستای ادامه روند افزایش تاثیرگذاری ویدئوهای تبلیغاتی تویوتا صورت میگیرد. نخستین همکاری میان دو طرف در تبلیغات مسابقه سوپربال 2019 روی داد. در این زمان موسسه EDO تبلیغ تویوتا در نمایش خودروهای تازه GR Supra را مورد ارزیابی دقیق قرار داد. براساس گزارش موسسه EDO در آن زمان تبلیغ تویوتا بهترین کمپین از نظر تاثیرگذاری بر روی مشتریان عنوان شد. همین امر موجب ترغیب تویوتا بری همکاری نزدیکتر با این موسسه در راستای تولید کمپینهای بهتر شد. از آن زمان تا به حال تغییرات بسیار زیادی در نحوه بازاریابی تویوتا پدیدار شده است.
مطلب مرتبط: همکاری تویوتا و بامو برای تولید خودروی اسپورت
گام بعدی همکاری میان تویوتا و موسسه EDO برای رونمایی از کمپین تازه این شرکت در سال 2020 است. این کمپین به نام «خانهای برای تعطیلات» در قالب 90 ثانیهای طراحی شده است. هدف اصلی تویوتا رونمایی از کمپین موردنظر در روز سال نو است. بنابراین باید منتظر کمپین غافلگیرکننده تویوتا در روزهای ابتدایی سال جدید میلادی باشیم. شاید در نگاه نخست برگزاری کمپین مربوط به صنعت خودرو در روزهای ابتدایی سال نو عجیب به نظر برسد. براساس پژوهش مشترک تویوتا و موسسه EDO مردم در روهای نخست سال نو بیش از هر زمان دیگری انگیزه برای خرید خودرو تازه دارند. به همین خاطر ایده تبلیغاتی تازه تویوتا شانس زیادی برای موفقیت در جلب نظر مشتریان خواهد داشت.