طراحی سایت کار پیچیده ای نیست. امروزه بسیاری از افراد با شرکت در دوره های کوتاه مدت به طور کامل با طراحی سایت و پیچیدگی های این حوزه آشنا می شوند. در کنار این مسئله وجود ابزارهای متعدد برای کمک به طراح های وب نیز باید در نظر داشته باشیم. همین امر کار را برای کارآفرینان و حتی افراد غیرحرفه ای در این حوزه بی نهایت ساده می سازد. نکته مهم در این میان دشواری های مربوط به طراحی یک سایت کاملا حرفه ای و متمایز از سایر نمونه های مشابه است. این امر برای بسیاری از کارآفرینان سخت و حتی غیرممکن به نظر می رسد. به ویژه اگر قرار باشد از شیوه های تازه ای نظیر سئو نیز در طراحی سایت بهره برد. آن وقت طراحی سایت دیگر به سادگی ابتدای امر نخواهد بود.
امروزه بسیاری از طراح های سایت به طور مداوم با کارشناس های سئو همکاری دارند. دلیل این امر نیز کاملا واضح است. بسیاری از سایت ها برای اینکه در بازار نظر کاربران را جلب کنند، نیاز به تکنیک های سئو دارند. با این حساب هیچ برندی بدون استفاده درست از تکنیک های سئو شانسی برای بقا در بازار نخواهد داشت. این امر باید از همان ابتدای شروع به طراحی سایت مد نظر بسیاری از برندها قرار داشته باشد، در غیر این صورت شما به سادگی امکان از دست دادن دامنه وسیعی از مشتریان تان را خواهید داشت.
اگر یک برند توانایی طراحی سایت با استفاده درست از نکات سئو را داشته باشد، خیلی زود در بازار بدل به برندی جذاب و دوست داشتنی می شود. البته در این میان شما باید به توصیه های طراح های سایت نیز توجه نشان دهید. هرچه باشد طراحی سایت امروزه دیگر یک امر مشترک است. بنابراین اگر شما به دنبال طراحی سایت به شیوه ای حرفه ای هستید، باید همیشه نکات حرفه ای در این راستا را مد نظر داشته باشید.
مطلب مرتبط: ترندهای طراحی وب در سالی که گذشت
ایجاد هماهنگی میان طراح های سایت و کارشناس های سئو اغلب اوقات امری سخت و دشوار محسوب می شود. دلیل این امر تاکید هر کدام از کارشناس های مورد نظر برای اجرای ایده های خودشان و بی توجهی به نکات و دستاوردهای طرف دیگر است. همین امر مسئولیت مدیران ارشد برندها را به شدت افزایش می دهد. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید پیش از هر کاری در عرصه کسب و کار به فکر ایجاد تعادل میان تیم های مورد بحث باشید.
هدف اصلی در این مقاله بررسی شیوه های ایجاد تعادل میان گروه طراح های سایت و کارشناس های سئو است. نکته مهم اینکه امروزه اغلب اوقات کارشناس های سئو دارای وظایف مهمتری در مقایسه با طراح های سایت در نظر گرفته می شوند. همین امر برای آینده کاری برندها به شدت خطرناک است. طراح های سایت نیز به عنوان گروهی مهم در فرآیند طراحی سایت نکات مهم و تاثیرگذاری برای بازاریابی و تعامل بهتر با مشتریان دارند. درست به همین خاطر شما باید همیشه حواس تان به توصیه های آنها نیز باشد. در ادامه برخی از مهمترین توصیه ها و نکات کلیدی از نظر طراحان سایت را مورد بررسی قرار می دهیم. مخاطب اصلی این توصیه ها بیش از هر گروه دیگری، کارشناس های سئو خواهند بود.
کلیدواژه ها فقط یک تکه از پازل هستند
وقتی مردم شروع به یادگیری سئو می کنند، اولین نکته ای که به آنها آموزش داده می شود مربوط به استفاده از کلیدواژه های دقیق در زمینه تولید محتواست. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کارآفرینان دارد، اما در عین حال فقط بخشی از فرآیند تاثیرگذاری بر روی مشتریان را شامل می شود. شما فقط با اتکا به سئو امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط تان را ندارید. درست به همین خاطر باید چشم انداز وسیع تری را نیز مد نظر قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز توانایی لازم برای رقابت مناسب در بازار را نداشته باشید.
پازل بازاریابی و طراحی سایت امروزه گستردگی بسیار زیادی دارد. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم استفاده از شیوه های حرفه ای را مد نظر قرار دهید. تمرکز صرف بر روی حوزه سئو، آن هم کلیدواژه ها، نتیجه مناسبی برای شما به همراه ندارد. طراحی اصولی سایت و رعایت نکاتی مثل افزایش سرعت بارگذاری در کنار قالب چشم نواز آن اهمییت هم اندازه با کلیدواژه ها دارد.
امروزه بسیاری از کارشناس های سئو فقط به دنبال پیدا کردن و استفاده از کلیدواژه های مناسب هستند. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. در عوض شما باید به سراغ راهکارها و برنامه های دقیق تری بروید. این امر شامل طراحی حرفه ای سایت ها و ارزیابی مشکلات آنها به طور مداوم در کنار توجه به سئو همه جانبه است. اگر شما در سایت تان از محتوای بصری سود می برید، باید نسبت به کیفیت بالای تصاویر و ویدئوها نیز اطمینان حاصل کنید، در غیر این صورت احتمالا نتیجه مناسبی از نقطه نظر بازاریابی در انتظارتان نخواهد بود.
کاربران به جزییات کمتر توجه می کنند
توجه وسواس گونه به جزییات دیگر امری مهم برای کاربران در دنیای آنلاین نیست. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم درگیر مشکلاتی هستند. این امر در کنار مسئله پرداختن به جزییات همیشه کار را برای بازاریاب ها و کارشناس های سئو سخت تر خواهد کرد. طراحان سایت نیز در این میان به دلیل همکاری نزدیک با بازاریاب ها و کارشناس های سئو مجبور به اعمال تغییرات گسترده و مداوم در سایت خواهند شد. این نکته شاید در نگاه نخست همراه با موفقیت خدشه ناپذیر برندها باشد، اما در نهایت فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای از بین خواهد برد.
امروزه کاربران بیشتر از اینکه در سایت ها به دنبال جزییات بسیار مهم و اساسی باشند، با کلیت آن کار دارند. به عنوان مثال، اگر کاربران شما به دنبال محتوای حرفه ای و آموزشی هستند، شما باید تمرکز اصلی تان بر روی تولید چنین محتوایی باشد. سایر موارد برای برند شما و احتمالا مشتریان اهمیت جانبی خواهد داشت. درست به همین خاطر باید با سرمایه گذاری درست بر روی شرایط بازایابی و تاثیرگذاری بر روی مشتریان همیشه به فکر بهره گیری درست از فرصت های پیش روی برندتان باشید، در غیر این صورت شانس تان به طور مداوم در بازار کاهش پیدا خواهد کرد.
مطلب مرتبط: بهینه سازی سئو محلی با انواع محتوای مناسب
بسیاری از کارشناس های سئو با این ادعا که کاربران فقط در صورتی که گوگل یک سایت را دوست داشته باشند، بدان توجه می کنند به دنبال رعایت مو به موی نکات سئو هستند. این امر شاید منطقی به نظر برسد، اما در واقعیت ماجرا کاملا برعکس است. گوگل بیشتر از اینکه فقط به طور یکجانبه برخی از سایت ها را در رتبه های برتر سئو قرار دهد، به واکنش کاربران نسبت به سایت ها توجه نشان می دهد. معنای این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و حتی کسب رتبه های برتر سئو در صورت سرمایه گذاری درست و بهینه در این حوزه است. این امر در بلندمدت شانس شما برای بازاریابی و تاثیرگذاری بهینه بر روی کاربران را به شدت افزایش خواهد داد.
یادتان باشد شما در دنیای سئو باید تکلیف نهایی بسیاری از امور را روشن کنید. در این بین هم معیار نهایی برای موفقیت نظر کاربران است. بنابراین در طراحی و تولید محتوا باید بیشتر از اینکه به دنبال جلب رضایت الگوریتم گوگل باشید، به مشتریان تان فکر کنید.
کارهای خوب و تاثیرگذار نیاز به زمان زیادی دارد
طراحی یک سایت حرفه ای و بازاریابی با هدف تاثیرگذاری بر روی دامنه وسیعی از کاربران امر ساده ای نیست. بسیاری از برندها در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان شان دردسرهای زیادی را متحمل می شوند. نکته مهم در این میان ترویج این درک مهم مبنی بر زمانبر بودن کارهای اصولی و مناسب در دنیای کسب و کار است. امروزه بسیاری از برندها به دنبال موفقیت یک شبه در دنیای کسب و کار هستند، اما در عمل برخی از برندها شانس تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست می دهند. دلیل این امر نیز عجله بیش از اندازه برای حضور در بازار و تعامل با مشتریان است. شما یک شبه امکان تبدیل شدن به برند مورد علاقه مشتریان را ندارید. درست به همین خاطر باید زمان کافی برای انجام چنین کاری را در نظر بگیرید، در غیر این صورت خیلی زود مشتریان از دست برند شما شاکی خواهند شد.
طراح های وب به عنوان افرادی حرفه ای در دنیای اینترنت همیشه بر روی زمانبر بودن کارهای اصولی و حرفه ای تاکید دارند. این امر حتی در زمینه طراحی سایت یا تولید یک محصول عادی نیز مصداق دارد. هیچ محصول مناسبی در بازار یک شبه تبدیل به بهترین گزینه نمی شود. در اغلب موارد برندها با آزمون و خطای طولانی مدت در نهایت امکان شناسایی یک محصول استاندارد را پیدا خواهند کرد. این امر نقش مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و بهینه سازی شرایط برندها از نقطه نظر کسب و کار دارد. متاسفانه امروزه بسیاری از برندها به چنین نکته مهمی توجه نشان نمی دهند.
اگر شما برنامه ای دقیق و ایده های کاربردی برای عرضه به بازار دارید، باید تحمل و شکیبایی بیشتری در مقایسه با دیگر کارآفرینان به خرج دهید. این امر تفاوت اصلی میان کارآفرینان موفق و افراد شکست خورده را نشان می دهد. عجله بسیار زیاد در اغلب موارد موجب عرضه محصولی ناکامل به بازار و بازی با اعتبار برندها می شود. درست به همین خاطر شما باید به طور مداوم از چنین رفتاری پرهیز نمایید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و بهینه سازی وضعیت فعالیت تان پیدا نکنید.
موبایل دشمن سئو نیست
کاربران موبایل یکی از نسل های آخر در دنیای بازاریابی محسوب می شوند. دلیل این امر نیز توسعه چشمگیر این فناوری در طول یک دهه اخیر است. قبل از آن کاربران رایانه های شخصی بازار را در دست داشتند. امروزه بسیاری از مردم برای تماشای محتوای گوناگون و حتی خرید آنلاین از گوشی های هوشمند سود می برند. با این حساب تلاش برای تولید محتوا و بازاریابی اختصاصی برای این دسته از کاربران امری ضروری خواهد بود.
مطلب مرتبط: چگونه رتبه سئو سایت مان را افزایش دهیم؟
بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف همیشه اقدام به ارائه یک محتوای واحد برای تمام کاربران می کنند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما در نهایت شانس شما را کاهش خواهد داد. در دنیایی که شخصی سازی به عنوان یک ترند اساسی مطرح شده است، تلاش هر کارآفرینی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان فقط با یک نوع محتوا در نهایت همراه با شکست خواهد بود. درست به همین دلیل شما باید تجدیدنظر اساسی در نحوه بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان صورت دهید.
توجه به کاربران موبایل به عنوان یکی از گروه های حساس و بی نهایت دارای اهمیت در دنیای کسب و کار امری ضروری محسوب می شود. شما باید برنامه های بازاریابی یا حتی نحوه سئو سایت تان را براساس سلیقه و رفتار این کاربران بهینه سازی نمایید. امروزه اگر یک سایت دارای نسخه ای مناسب و سازگار برای کاربران گوشی های همراه نباشد، بدون تردید جایگاهی در میان برندهای بزرگ دنیا نخواهد داشت. دلیل این امر نیز بی توجهی گسترده کاربران به وضعیت برند موردنظر خواهد بود. به همین خاطر شما باید همیشه وضعیت سایت تان را به بهترین شکل ممکن بهینه سازی نمایید.
طراحی سیستم محور، نه صفحه ای
طراحی هر صفحه از سایت برند به عنوان یک موجودیت مستقل در سایت امر رایجی در میان کارشناس های سئو محسوب می شود. این دسته از افراد به طور معمول هر صفحه سایت را به طور مجزا طراحی کرده و امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به کاربران می دهند. اگر شما مایل به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای هستید، باید کم کم از این شیوه فاصله بگیرید. بدون شک این ادعا بسیار عجیب به نظر می رسد، اما نکته مهم در این میان ضرورت به روز رسانی وضعیت سئو همگام با پیشرفت های دنیای کسب و کار است.
امروزه گوگل بیشتر از اینکه به کیفیت تک تک صفحات یک سایت توجه نشان دهد، وضعیت کلی آن را ارزیابی می کند. معنای این امر ضرورت توجه به کیفیت بالای تمام سایت است. اگر حتی یکی از صفحات سایت شما نیز در این میان ایرادی داشته باشد یا اینکه لینک خرابی در سایت تان مشاهده شود، شما به سادگی هرچه تمام تر از سوی گوگل به اعماق دره سئو پرت خواهید شد. معنای دیگر این امر، ناتوانی سایت تان برای کسب رتبه های برتر گوگل خواهد بود.
علاوه بر گوگل، کاربران نیز به سایت هایی که فقط برخی از صفحات شان استاندارد است، توجه کمتری خواهند کرد. این امر در ابتدا برای بسیاری از کارشناس های سئو به دلیل هزینه های بیشتر بهینه سازی عمومی سایت سخت بود، اما اکنون بدل به یک ترند اساسی شده است. با این حساب اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف در دنیای کسب و کار هستید، باید به طور مداوم چنین نکته مهمی را در دستور کارتان قرار دهید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بهینه سازی شرایط تان پیدا نکنید. این نکته می تواند وضعیت شما در بازار را به شدت تحت تاثیر قرار داده و موقعیت تان را نیز خدشه دار نماید. با این حساب توصیه اصلی ما برای شما در دنیای کسب و کار شامل تلاش برای استفاده از دیدگاهی همه جانبه در زمینه سئو است.
اول محتوا بعد قالب
محتوا اولین نکته ای است که کاربران به دنبال آن جذب سایت شما خواهند شد. بقیه شرایط و ویژگی ها در درجه دوم اهمیت قرار دارد. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از شیوه های گستردهای را احساس می کنند. این امر همیشه همراه با هزینه های بسیار زیادی خواهد بود. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و جلب نظر این دسته از کاربران هستید، باید شیوه ای متفاوت را در دستور کار قرار دهید. توصیه ما در این بخش تمرکز ویژه بر روی اهمیت محتواست. سایر موارد جانبی مثل طراحی قالب سایت باید در درجه بعدی اهمیت قرار داشته باشد. دلیل این امر نیز کاملا روشن است. در دنیای بازاریابی شاید برای شما قالب سایت اهمیت محوری داشته باشد، اما کاربران بیشتر به کیفیت محتوا توجه خواهند کرد. به همین خاطر شما باید کیفیت محتوا را همیشه ارتقا دهید.
طراحی اهداف دقیق
اهداف شما در دنیای سئو و بازاریابی باید کاملا روشن و دقیق باشد. بسیاری از برندها برای حوزه سئو هیچ هدفی را طراحی نمی کنند. درست به همین خاطر شرایطشان از نقطه نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور مداوم سخت تر می شود. امروزه در دنیای کسب و کار هر اقدامی باید دارای هدفی مشخص باشد، در غیر این صورت شرایط فعالیت برای برندها به طور مداوم سخت تر خواهد شد.
یکی از اهداف مهم برای سئو محتوا در سایت ها مربوط به افزایش ترافیک است. این امر در ترکیب با وظایف بخش فروش می تواند شامل افزایش نرخ تبدیل یا فروش نهایی نیز باشد. بدون تردید هدف هر برند از حضور در دنیای بازاریابی متفاوت است، اما در نهایت شما باید هدف مشخصی برای تمام فعالیت های برندتان داشته باشید، در غیر این صورت بسیاری از مشکلات تان ادامه دار خواهد شد.
مطلب مرتبط: 10 اشتباه رایج در زمینه سئو سایت
دنیای سئو امروزه توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است. با این حال هنوز هم برخی از کارآفرینان و کارشناس های این حوزه سئو را فقط در کلیدواژه ها خلاصه می کنند. اگر شما به دنبال به روز رسانی سایت تان با استفاده از نکات سئو هستید، توجه به موضوعات مورد بحث در این مقاله امری اساسی برای شما خواهد بود. به این ترتیب می توانید دست کم از نظر سئو محتوای سایت از سایر رقبا سبقت بگیرید.