معمولا کسب و کارهای کوچک، با بالاترین احتمال نابودی مواجه هستند. تحت این شرایط ضروری است تا به دنبال راهکارهایی باشید که احتمال بروز چنین اتفاقی را کاهش می دهد. در این راستا 5 مورد تاییدشده توسط بزرگان عرصه کسب و کار را بررسی خواهیم کرد.
1-مشتریان ایده آل را شناسایی کنید
شما باید همواره به قانون 20/80 توجه داشته باشید. برطبق این قانون؛ 80 درصد از سودآوری یک شرکت، تنها از 20 درصد مشتریان به دست می آید. به همین خاطر بسیار مهم است که آنها را شناسایی کرده و تمرکز اصلی خود را بر روی آنها قرار دهید. بدون شک هنگامی که تمرکز اصلی شما بر روی گروه کوچک تری باشد، می توانید راه حل های به مراتب بهتری را نیز پیدا کنید.
2-برای شناخت بیشتر مشتری وقت بگذارید
تنها شناخت مشتریان اصلی و نیاز آنها کافی نبوده و شما باید اطلاعات خود را گسترش دهید. این امر باعث خواهد شد تا قدرت پیش بینی و خدمت رسانی مناسب را داشته باشید. در این راستا بهترین سیاست این است که تعامل خود را افزایش دهید. با این اقدام به خوبی می توانید برنامه ریزی داشته باشید. برای مثال انواع نظرسنجی ها و توجه به پیام های ارسالی، باعث خواهد شد تا شما دغدغه های آنها را شناسایی کرده و بتوانید کیفیت خود را ارتقا دهید.
3-خدمترسانی را همه چیز بدانید
با توجه به این امر که در حال حاضر فاصله کیفیت برندها بسیار کم شده است، نوع خدمت رسانی را می توان مزیت رقابتی اصلی دانست. در این راستا ضروری است تا به دنبال سطحی باشید که فراتر از حد انتظار مشتری بوده و باعث جلب رضایت بیشتر آنها خواهد شد. برای درک بهتر مواردی که باید انجام شود، تنها کافی است تا به اقدامات انجام شده از سوی سایر برندها، نگاهی بیندازید. درواقع بسیاری از برندهای کوچک، با تمرکز بر روی این بخش، توان رقابت با برندهای بزرگ با کیفیت محصول بالاتر را به دست می آورند.
مطلب مرتبط: 5 راز موفقیت در کسب و کار
4-حداقل به یک نیاز موجود پاسخ دهید
برند شما باید توان حداقل رفع یک مشکل موجود را داشته باشد. در این رابطه حتی موارد ساده نیز می تواند کاملا کارساز باشد. برای مثال یک طرح جدید و کاربردی تر در رابطه با قوطی نوشیدنی ها، از جمله اقداماتی است که در این رابطه انجام می شود. همچنین در این راستا ضروری است تا تجارت خود را به خوبی بشناسید. در غیر این صورت توان پیدا کردن نقاط ضعف و شکافهای موجود را نخواهید داشت.
5-از شبکه های اجتماعی استفاده کنید
در آخر ضروری است تا از شبکه های اجتماعی به خوبی استفاده کرده و از این بستر رایگان، برای وصل شدن به میلیون ها کاربر، استفاده کنید. درواقع تاثیر این شبکه ها به حدی زیاد است که بسیاری از برندسازی ها، در این محیط انجام می شود. همچنین ضروری است تا آمارهای خود را مورد بررسی مداوم قرار دهید تا از درست بودن همه چیز، اطمینان داشته باشید.