جمعه, ۷ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

9 بخش اصلی یک سایت تجاری

1 سال پیش ( 1401/10/10 )
نویسنده : رایان درواست   مترجم : امیر آل علی  

امروزه اهمیت سایت های تجاری بر هیچ کس پوشیده نیست. درواقع مهمترین بستر برای فروش آنلاین، سایت اصلی شما محسوب می شود. به همین خاطر باید بیشترین توجه را به آن داشته باشید. در کنار این مسئله، بسیاری از بندها نسبت به الزامات یک سایت آگاهی کافی نداشته و همین امر باعث می شود که تلاش ها و اختصاص بودجه آنها با نتیجه لازم همراه نشود. درواقع هنگامی که از اصول در هر زمینه ای آگاهی نداشته باشید، همواره احتمال بروز خطا وجود دارد. در این رابطه توصیه های قدیمی نیز کاربردی نبوده و به همین خاطر در ادامه 9 بخش اصلی یک سایت تجاری در سال 2022 را بررسی خواهیم کرد تا موارد کاملا به روز و کاربردی باشد. 

9 بخش اصلی یک سایت تجاری

1-درباره ما 

درواقع این مورد که مخاطبان با شما آشنا شوند، امری بسیار مهم است. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که در جهان امروز، تعداد کلاهبرداری های اینترنتی بسیار زیاد شده است. به همین خاطر جلب اعتماد و ناشناخته نبودن، کاملا حیاتی است. در این بخش شما باید داستان برند خود را معرفی کرده و درباره اهداف و دغدغه های خود در عرصه ای که انتخاب کرده اید، صحبت کنید. همچنین باید افراد کلیدی شرکت را معرفی نموده و مجوزها و دستاوردها را نیز در معرض نمایش قرار دهید. در این رابطه ایجاد چند پل ارتباطی نیز مهم بوده و لازم است تا شبکه های اجتماعی، آدرس شرکت و نمایندگی های فروش را نیز معرفی نمایید. درواقع با انجام تمامی اقدامات معرفی شده، شما یک «درباره ما» جامع را ایجاد کرده اید. 

مطلب مرتبط: 7 اصل بهبود سایت در تعطیلات سال نو

2-تماس با ما 

اگرچه در بخش گذشته نیز عنوان شد که شما باید پل های ارتباطی خود را معرفی نمایید، با این حال فضای جداگانه ای هم برای این بخش نیاز دارد. درواقع ممکن است افراد اطلاعاتی از برند شما را نخواهند و تنها تمایل به ارتباط برقرار کردن باشند. به همین خاطر در این بخش لازم است تا تمامی فضاها را به صورت کامل در معرض نمایش قرار داده و به لینک کردن آنها نیز توجه داشته باشید. برای مثال این امر که با یک کلیک، مخاطب بتواند به واتس اپ شرکت وصل شود، امری بسیار مهم بوده و صهولت کار را به همراه دارد. با این حال فراموش نکنید که در بخش تماس با ما، شما باید یک چت آنلاین نیز داشته باشید. در این زمینه اگر از هوش مصنوعی استفاده کنید، بسیاری از سوالات بدون نیاز به صرف زمان و با پاسخ های از قبل تعیین شده، همراه خواهد شد. در این بخش ما باید راه های ارتباطی با تمامی بخش های شرکت و حتی تمامی کارمندان خود را ذکر نمایید. با این حال بهتر است که به صورت زیرمجموعه ای و با استفاده از چند پوشه این کار را انجام دهید تا افراد سریع تر بتوانند به بخش مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. 

3-سوالات متداول 

این امر که افراد با تعداد زیادی سوال مواجه شوند، باعث خواهد شد تا ذهن پرسشگر آنها، بدون نیاز به مطرح کردن سوال شود. درواقع پاسخ دادن به سوالات مشتریان، اقدامی ساده نبوده و با رشد کردن، تعداد آنها نیز بیشتر خواهد شد. به همین خاطر وجود چنین بخشی کاملا الزامی است. در این رابطه فراموش نکنید که باید دسته بندی خوبی را داشته باشید و به صورت مداوم، موارد را به روزرسانی کنید. درواقع بسیاری از سوالات، تقریبا شبیه به یکدیگر هستند که آوردن تمامی آنها، ابدا هوشمندانه نخواهد بود و حجم کار را بیش از حد زیاد می کند. درواقع شما باید محدودیت حداکثر 40 سوالی داشته باشید. 

4-نمایشگاه محصولات 

درواقع مهمترین بخش یک سایت، همین مورد است. درواقع افراد می خواهند که محصول را مشاهده کنند و پس از آن نسبت به خرید کردن، تصمیم گیری نمایند. با این حال نباید تصور کنید که اضافه کردن عکس و متن، به معنای پایان کار محسوب می شود. درواقع شما باید به انواع فرمت های محتوا نظیر ویدئو، پادکست، اینفوگرافی و... توجه ویژه داشته باشید. در این رابطه شما به یک تیم قدرتمند در زمینه تولید محتوا نیاز خواهید داشت. همچنین لازم است تا همواره از تکنولوژی های جدید نظیر واقعیت افزوده نیز استفاده نمایید. تمامی این تلا‎ش های شما کمک خواهد کرد تا مشتری احساس کند که دیگر به خرید حضوری، نیاز نخواهد داشت. درواقع با این اقدام شما از هرگونه محدودیت زمانی و مکانی، رها خواهید شد. 

مطلب مرتبط: 7 راز یک سایت پربازدید

5-سبد خرید 

درواقع این بخش درست به مانند هایپرمارکت هایی است که به شما یک سبد را می دهند تا دیگر محدودیتی در میزان خرید خود نداشته باشید. این امر باعث می شود تا با راحتی خاطر، انتخاب های خود را کرده و حتی بررسی مجدد را انجام دهید. در سایت ها نیز شما باید چنین اقدامی را انجام دهید تا افراد همزمان بتوانند خریدهای خود را مشاهده کرده و مبلغ نهایی، مشخص شود. در این رابطه ساده و سریع بودن فرآیند خرید نیز بسیار مهم بوده و فراموش نکنید که موارد پیچیده، باعث خواهد شد تا افراد از خرید خود منصرف شوند. برای بهبود عملکرد خود در این رابطه Shopify امکانات خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. در این رابطه بررسی اقدامات انجام شده از سوی برندهای موفق، به شما ایده های لازم برای یک سبد خرید مناسب را خواهد داد. 

6-رتبه بندی و بررسی 

درواقع محصولات سایت شما باید براساس معیارهای مختلفی، امکان رتبه بندی را داشته باشد. برای مثال دسته بندی براساس پرفروش ترین ها به کمترین میزان تقاضا، یکی از رایج ترین موارد محسوب می شود. با این حال شما به حداقل پنج معیار رتبه بندی، نیاز خواهید داشت. در کنار این مورد، بررسی محصول از دیگر موارد مهم محسوب می شود که در این بخش بهتر است که به ترکیبی از اقدامات خودتان و نظرات مشتریان، برسید. درواقع بررسی محصول از نظر مشتری، اقدامی است که بالاترین حد اعتماد را به همراه خواهد داشت. با این حال فراموش نکنید که محرک هایی برای انجام این کار نیاز است. برای مثال اختصاص کد تخفیف، یکی از موارد رایج محسوب می شود تا مشتری نیز به خوبی نظرات خود را پیرامون محصول خریداری شده، اعلام نماید. 

7-اخبار و مقالات 

واقعیت این است که شما نیاز به مراجعه روزانه به سایت خود دارید. با این حال با اقدامات صرفا تجاری، نمی توان به این هدف دست پیدا کرد. به همین خاطر شما باید به یک پایگاه خبری در زمینه کسب و کار خود تبدیل شوید. همچنین لازم است تا در زمینه کاری خودتان، تولید محتواهای آموزشی، مفید و سرگرم کننده را در دستور کار قرار دهید. این موارد باعث خواهد شد تا افراد دلیلی فراتر از خرید کردن برای سر زدن به سایت شما داشته باشند. در کنار این موضوع، نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که با رسانه ها ارتباط خوبی را برقرار نمایید تا محتواهای تولیدی، در بسترهای دیگر نیز منتشر شود که خود به دیده شدن به مراتب بهتر شما کمک خواهد کرد. درواقع به هر میزان که سطح اطلاعات مشتریان بیشتر باشد، طبیعی است که تمایل آنها برای خرید نیز افزایش پیدا خواهد کرد. 

8-پیوند با شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به واسطه وجود مخاطبان میلیونی، می تواند ترافیک سایت شما را با رشدی انفجاری مواجه سازند. تمامی این موارد در نهایت به سئو سایت شما کمک خواهد کرد. درواقع با این اقدامات می توانید مخاطبان شبکه های اجتماعی مختلف را به سمت سایت خود سوق دهید و در نهایت شانس فروش بالاتری را داشته باشید. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه نمایید این است که شبکه هایی نظیر اینستاگرام و یوتیوب، به بخش جدانشدنی از زندگی روزمره تبدیل شده است. درواقع بیشترین زمانی که افراد در بستر اینترنت صرف می کنند، متعلق به این گروه است. به همین خاطر برای فعالیت حرفه ای در این شبکه ها نیز باید برنامه داشته باشید. 

مطلب مرتبط: چطور سایت برندمان را به شهرت برسانیم؟

9-جذابیت بصری

به عنوان نکته پایانی شما باید سایت خود را به زیباترین شیوه ممکن عرضه نمایید. در این زمینه انیمیشنی بودن حرکت تصاویر و متن ها، در کنار توجه به روان شناسی رنگ، از جمله موارد رایج محسوب می شود. با این حال همواره مواردی را می توان پیدا کرد که منجر به جذابیت بیشتر می شود. به صورت کلی تنها محتوا مهم نبوده و جذابیت بصری نیز یک الزام حیاتی می باشد. 

منبع : entrepreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/h1AgMaLJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه