طی چند روز گذشته و پس از ملاقات ایلان ماسک و هربرت دیس، وی برند تسلا را پنج سال جلوتر از سایر خودروسازها دانست و این مسئله باعث تعجب بسیاری شد. درواقع در تاریخ این صنعت سابقه نداشته است که مدیر یک شرکت خودروسازی، از رقیب خود به این شکل تعریف نماید، با این حال ماجرا تنها به این مسئله خلاصه نشده و وی پس از امتحان کردن تسلا مدل Y، این خودرو را فراتر از حد تصور توصیف کرده است. درواقع به نظر می رسد که باید منتظر شروع همکاری های بلند مدتی میان این دو برند محبوب باشیم.
ذکر این نکته ضروری است که فولکس واگن با در اختیار داشتن برندهایی نظیر لامبورگینی، پورشه، آئودی، بوگاتی و بنتلی بزرگ ترین برند خودروسازی جهان محسوب می شود. به همین خاطر این همکاریها بدون شک برندهای زیرمجموعه را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد. درواقع پیش بینی ها حاکی از آن است که این برند از تسلا به عنوان مرجع خود برای حضور قدرتمند در بازار خودروهای برقی استفاده خواهد کرد. با این حال با توجه به این امر که هیچ برندی تمایل به ایجاد رقیبی برای خود ندارد، هنوز مشخص نیست که تسلا از این قرارداد چه سودی را به دست می آورد.