ایمیل مارکتینگ نه تنها یکی از روش های مهم و کاربردی بازاریابی، بلکه یکی از اقدامات موثر در زمینه سئو سایت محسوب می شود. به همین خاطر نیز تمامی برندها باید آن را مورد توجه جدی خود قرار دهند. در این رابطه اگرچه روش های متعددی وجود دارد، با این حال در این مقاله، به بررسی پنج مورد بسیار ساده آنها خواهیم پرداخت.
1-خواست مخاطب را جدی بگیرید
اولین اقدام مهم این است که بیابید که مشتری خود خواهان دریافت ایمیل های شما باشد. در این رابطه اگرچه لازم است تا اطلاع رسانی از اقدامات خود را انجام دهید، با این حال این امر به معنای شروع کار بدون کسب رضایت نیست. در این رابطه همواره مشاهده می شود که برندها تعداد بی شماری آدرس ایمیل را خریداری خرده و اقدام به ارسال پیام های بسیار زیاد می کنند، با این حال توجه داشته باشید که به هر طریقی دیده شدن نیز مفید نخواهد بود. این اقدام وجهه برندتان را بیش از حد تخریب خواهد کرد. به همین خاطر در این رابطه نباید بیش از حد عجولانه رفتار کنید. درواقع هر اقدام بازاریابی، زمان خاص خود را نیاز خواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا آستانه تحمل خود در این رابطه را افزایش دهید.
2-بر روی رفع مشکلات موجود تمرکز کنید
این امر که پیام های شما صرفا تبلیغاتی باشد، بدون شک پس از مدتی نارضایتی شدیدی را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر لازم است تا به دنبال ارزشمندکردن اقدامات خود باشید. برای این امر توجه به مشکلات مخاطبان در زمینه کسب و کار خود، می تواند گزینه بسیار خوبی محسوب شود. درواقع تنها مطرح کردن مشکلات کافی نبوده و لازم است تا راه حل های درستی را برای آنها ارائه دهید. در این رابطه توجه داشته باشید که حتی با یک راه حل درست، می توان به موفقیت دست پیدا کرد. در نهایت از اهمیت آموزش رایگان نیز غافل نشده و با این اقدام، مخاطب را با خود درگیر کنید.
مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ را چگونه شروع کنیم؟
در این رابطه فراموش نکنید که الزامی برای قرار دادن تمامی آموزش ها در ایمیل وجود ندارد. درواقع تنها کافی است تا شما اطلاعات را درج کرده و لینک سایت خود را در آن قرار دهید تا افراد با حضور در آن بتوانند از آموزش ها استفاده کنند. این امر به افزایش بازدید و ترافیک سایت نیز کمک خواهد کرد. فراموش نکنید که تیتر، نخستین چیزی است که مخاطب با آن مواجه خواهد شد. به همین خاطر لازم است تا به دنبال جذاب ترین حالت ممکن آن باشید.
3-با طرح یک سوال، ذهن مخاطب را درگیر کنید
این امر که در درون متن پیام خود، یک سوال را مطرح کنید، خود گزینه مناسبی خواهد بود. برای مثال می توان از سوال آیا تاکنون به مشکلات خود در زمینه خرید آنلاین فکر کرده اید؟ استفاده کرد. این امر باعث خواهد شد تا مخاطب برای دقایقی به این موضوع فکر کرده و آمادگی ذهنی بیشتری را برای درک ادامه متن شما داشته باشد. همچنین فراموش نکنید که باید طبق خواست مخاطبان اقدام کنید. به همین خاطر نیز ضروری است تا موضوعات مورد نظر آنها را پیدا کرده و تنها همان موارد را برای شان ارسال کنید.
4-زمان بندی مناسبی را داشته باشید
شما دقیقا باید بدانید که چه زمان هایی، بهترین موقعیت های موجود برای ارسال ایمیل ها محسوب می شود. برای مثال برای کارمندان، ساعات اولیه صبح، بهترین زمان است. همچنین لازم است تا فواصل میان هر ایمیل را نیز رعایت کنید. در این رابطه نظرسنجی از مخاطبان نیز کارساز خواهد بود. به همین خاطر ابدا نباید اقداماتی را انجام دهید که زمینه نارضایتی را به همراه خواهد داشت.
مطلب مرتبط: ایمیل مارکتینگ یا محتوا؟
5-پیام ها را شخصی سازی کنید
این امر که یکسری پیام های شبیه به یکدیگر را ارسال کنید، بدون شک زمینه ساز ایجاد ارتباط قوی با مخاطب نخواهد شد. به همین خاطر نیز ضروری است تا در تلاش برای شخصی سازی کردن آنها باشید. برای مثال ذکر نام و نام خانوادگی، از جمله رایج ترین اقدامات در این رابطه محسوب می شود. با این حال لازم است تا به کیفیت مطالب نیز توجه داشته باشید. برای مثال نوع محتواها برای یک متخصص با فردی عادی، کاملا باید متفاوت باشد. در نهایت آشنایی کامل با مسائل حوزه اسپم، به بهبود جدی اقدامات شما کمک خواهد کرد.