در حال حاضر استوری پراستفاده ترین قابلیت شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام است، با این حال برندها نباید به سادگی از این بخش گذر کرده و تصور کنند که مجوز به کار بردن هرگونه اقدامی را خواهند داشت. در این زمینه آگاهی بهترین کمک محسوب شده و باعث میشود تا بالاترین نتایج را به دست آورید. در این راستا به بررسی 14 مورد منتخب خواهیم پرداخت.
1-استفاده از سایت Later
این سایت به منظور کمک به مدیریت بهتر صفحات در شبکه های اجتماعی مختلف ایجاد شده است. تنها کافی است تا در آن ثبت نام کرده و اطلاعات حساب را وارد کنید، پس از طی کردن این مرحله امکان برنامهریزی ارسال محتوا و اتوماتیک کردن ارسال محتواها، میسر خواهد بود. این امر کمک خواهد کرد تا دیگر مدیریت و ارسال محتواها، به اقدامی زمان بر تبدیل نشود. درواقع یک صفحه تجاری، باید فعالیت به مراتب بیشتری را نسبت به سایرین داشته باشد.
مطلب مرتبط: استفاده از استوری های اینستاگرام برای بهبود کسب و کار ( ویدئو )
2-محدودیت زمانی ایجاد کنید
یک دلیل برای توجه افراد به استوری شما باید وجود داشته باشد. در این رابطه محدودیت زمانی، گزینه مناسبی خواهد بود. برای مثال ارائه کد تخفیف، یکی از رایج-ترین اقدامات محسوب می شود. این امر باعث می شود تا افراد به سمت خرید و توجه بیشتر به شما سوق پیدا کنند.
3-از هشتگ ها استفاده کنید
هشتگ ها کمک می کنند تا امکان نمایش استوری برای افراد خارج از صفحه شما نیز مهیا باشد. به همین خاطر توصیه می شود که از آنها به تعداد مناسب و مرتبط با حوزه کاری خود، استفاده کنید. در بخش استوری امکان کوچک ساختن متن وجود دارد، به همین خاطر می توان با تغییر سایز هشتگ ها، امکان درج تعداد زیاد را فراهم کرد. همچنین توجه داشته باشید که یک استوری موفق، از ترکیب تصویر جذاب و متنی کوتاه به دست می آید. در برخی از شرایط امکان ارسال ویدئو و صوت نیز وجود دارد، با این حال بهتر است تا در این رابطه محدودیتی را داشته باشید. علت این امر به این خاطر است که محدودیت زمانی نمایش 10 ثانیه، ابدا برای این دو مورد مناسب نخواهد بود. درواقع بهتر است تا از آنها در بخش IGTV استفاده کنید.
4-داستانسرایی داشته باشید
یک فعالیت کاملا تجاری، بدون شک مورد توجه افراد قرار نخواهد گرفت. به همین خاطر ضروری است تا داستان سرایی کنید. در این رابطه تنها کافی است تا به بهترین تبلیغات نگاهی بیندازید، آنها از یک داستان خوب برخوردار هستند. این امر باعث می شود تا امکان تاثیرگذاری شما افزایش پیدا کند. نکته دیگری که نباید فراموش کنید این است که شما باید در تلاش برای تبلیغ غیرمستقیم باشید. درواقع تبلیغ مستقیم در شبکه های اجتماعی یک اقدام منسوخ شده محسوب می شود.
5-محتواهای مخاطبین را به اشتراک بگذارید
ایجاد یک مسابقه خود می تواند باعث شود تا مخاطبین اقدام به تولید محتواهایی کنند که کاملا مدنظر شما است. در این رابطه برخی از افراد ممکن است به علت علاقه و تجربه خوبی که با شما داشته اند، در این رابطه به صورت خودجوش اقدام کنند. وظیفه شما در این شرایط این است که از اقدامات آنها حمایت های لازم را انجام دهید. این امر باعث می شود تا امکان ایجاد ارتباط دوستانه و صمیمی، مهیا باشد. فراموش نکنید که دلیل اصلی خرید بسیاری از افراد در سراسر جهان، صرفا بر همین ارتباط خوب است. این امر در حالی است که نمونه های حتی بهتری نیز وجود دارد. این امر در رابطه با پاسخ های مخاطبین نسبت به سوالات شما و واکنش آنها به محصولات نیز باید انجام شود.
6-از اینفلوئنسرها استفاده کنید
این امر که یک موضوع توسط چه فردی مطرح شود نیز یک عامل بسیار مهم برای موفقیت خواهد بود. در این رابطه اینفلوئنسرها، پادشاهان شبکه های اجتماعی محسوب می شوند که بیشترین تمرکز بر روی آنها قرار دارد. به همین خاطر استفاده از آنها حتی برای یک تبلیغ ساده و نمایش در استوری ها، می-تواند باعث شود تا شما نیز در کانون توجهات قرار گیرید. همچنین توجه داشته باشید که به هر میزان که اینفلوئنسرهای مدنظر، ارتباط بیشتری را با حوزه کاری شما داشته باشند، امکان ایجاد استوری های به مراتب بهتری، وجود خواهد داشت. برای مثال تاثیر تبلیغ یک اینفلوئنسر سفر برای یک برند تولیدکننده لوازم مسافرت، به مراتب بهتر از یک واینر(کمدین های شبکه های اجتماعی) خواهد بود. به همین خاطر شما باید به این بخش نیز توجه داشته باشید.
7-از اکسل استفاده کنید
اگرچه ممکن است این برنامه را بیارتباط با استوری اینستاگرام بدانید، با این حال واقعیت این است که شما باید از روند رو به رشد خود، اطمینان داشته باشید. برای این منظور یادداشت کردن اطلاعاتی نظیر تعداد بازدید از استوری ها در زمان های مختلف و واردکردن اطلاعات مرتبط با هر ماه، می تواند شما را در این زمینه یاری کند. برای مثال اگر در ماه جدید با افت مخاطب مواجه شده اید، به این معنا خواهد بود که اقدامات شما تکراری شده و موارد جدید، تاثیر لازم را به همراه نداشته است. این امر در تصمیمگیری های شما تاثیرگذار خواهد بود. این امر در رابطه با مواردی دیگری نظیر تعداد سفارش به ازای هر استوری نیز صادق بوده و شما نباید تنها به یادداشت چند مورد خود را محدود کنید.
مطلب مرتبط: چرا استوری اینستاگرام برندمان تاثیرگذاری لازم را ندارد؟
8-بازخوردها را مورد توجه قرار دهید
اشتباه بزرگ بسیاری از افراد این است که پس از کسب شهرت لازم، دیگر توجه خاصی را به دایرکت های دریافتی نداشته و این امر باعث می شود تا ارتباط خوب آنها با مخاطبان، کاملا کمرنگ شود. اگرچه در این رابطه کمبود وقت و تعداد بالای پیام ها بهانه اصل محسوب می شود، با این حال توجه داشته باشید که شما می توانید از چندین نفر به صورت شیفتی برای مدیریت یک صفحه استفاده کنید. این امر اقدامی است که بسیاری از برندها انجام می دهند. درواقع جواب دادن و توجه به پیام ها اقدامی ضروری بوده و تحت هیچ شرایطی نباید کنار گذاشته شود. در نهایت نظرسنجی برای تمامی اقدامات، کمک خواهد کرد تا همه چیز مطابق میل مخاطبان جلو برود. درواقع تمامی فعالیت شما در شبکههای اجتماعی، در راستای تاثیر گذاشتن بر روی مخاطب است، به همین خاطر ضروری است تا به خواست آنها توجه داشته باشید. در این رابطه نظرسنجی در استوری، گزینه ای بسیار سودمند خواهد بود.
9- نمایش پشت صحنه
نشان دادن مراحل کار و ایجاد یک استوری، می تواند برای افراد جذابیت بالایی را داشته و یک اقدام متفاوت برای یک صفحه تجاری باشد. به همین خاطر نباید از این اقدام خصوصا نشان دادن موارد جالب توجه و حتی طنز، واهمه داشته باشید. این امر در نهایت صداقت، صمیمیت و شفافیت شما را با مخاطبان نشان خواهد داد.
10-هایلات ایجاد کنید
اگرچه استوری قابلیتی برای نمایش مطالب برای کوتاه مدت محسوب میشود، با این حال توجه داشته باشید که عدم ذخیره آنها باعث خواهد شد تا نیاز به تکرار مجدد وجود داشته باشد که برای مخاطبان قدیمی شما بدون شک جذابیتی را به همراه نخواهد داشت. به همین خاطر ضروری است تا تمامی استوری های خود را در دستهبندی های مختلف از طریق ایجاد هایلایت، ماندگار کنید. فراموش نکنید که حتی مخاطبین قدیمی نیز ممکن است به برخی از مطالب نیاز مجدد را پیدا کنند.
11-اعتمادسازی را فراموش نکنید
در صورتی که امکان دریافت تیک آبی وجود ندارد، شما باید تمامی مدارک و گواهینامه ها را به نمایش درآورید. علت این امر به این خاطر است که کلاهبرداری های اینترنتی در چند سال اخیر به بالاترین حد خود رسیده و این امر باعث شده است تا اعتمادسازی سخت تر از گذشته باشد. برای این منظور توصیه می شود تا تمامی مدارک و مواردی که به اثبات قانونی و درست بودن اقدامات شما کمک میکنند را در استوری به اشتراک بگذارید. این اعتمادسازی باید تداوم داشته باشد. به همین خاطر نمایش موارد جدید نیز کاملا ضروری خواهد بود.
12-سوال کنید
سوال پرسیدن از اقداماتی است که باعث خواهد شد تا افراد تمایل بالایی را به واکنش نشان دادن پیدا کنند، با این حال توجه داشته باشید که سوالات باید با یک پاسخ آموزنده همراه باشد. این امر درست به مانند ایجاد محتوای آموزشی خواهد بود که ارزش استوری های شما را افزایشی چشمگیر خواهد داد. در این رابطه توجه داشته باشید که همواره اطلاعاتی برای اشتراک گذاشتن با مخاطب در رابطه با حوزه کاری شما وجود داشته و نباید در این رابطه نگران کمبود موارد باشید. در این رابطه ممکن است تصور کنید که ارسال مطالب به تنهایی کافی خواهد بود، با این حال مطرح کردن یک پرسش در ابتدای کار، باعث می شود تا توجهات بیشتر به سمت شما جلب شود.
13-لحظات را به اشتراک بگذارید
10 ثانیه زمانی مناسب برای نمایش بسیاری از چیزها خواهد بود. برای مثال لحظه تحویل کالا، یکی از این موارد محسوب می-شود. اگرچه ممکن است لایو را فضایی بهتر تلقی کنید، با این حال ذکر این نکته ضروری است که در لایو، هیچ راهی برای نگهداری مطالب وجود نداشته و این یک نکته منفی محسوب می شود.
مطلب مرتبط: چگونه از قابلیت استوری اینستاگرام استفاده بهتری داشته باشیم
14-تنوع داشته باشید
افراد بدون شک با یکدیگر تفاوت داشته و این امر باعث می شود تا سلیقه ها کاملا متفاوت باشد. تحت این شرایط تنها با متنوع کردن اقدامات خود قادر خواهید بود تا نظر اکثریت را به سمت خود جلب کنید. در این راستا توصیه می شود که همواره موارد جدید را مورد توجه قرار داده و تنوع بالایی را داشته باشید. این امر در نهایت باعث می شود تا یک فرد، چند دلیل برای دنبال کردن استوری های شما داشته باشد. با رسیدن به این هدف، کار برای جذب مخاطبین شما توسط برندهای رقیب، کاملا سخت خواهد شد.