دوشنبه, ۱ مرداد(۵) ۱۴۰۳ / Mon, 22 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اگرچه این موضوع بسیار مثبت است که هر فردی در دفتر کار مخصوص خود فعالیت نماید. با این حال این موضوع یک ایده آل محسوب شده و در اکثر موارد امکان پذیر نیست. در این زمینه سوال اصلی این است که چگونه می تواند در محیط های بیش از حد شلوغ، فعالیت موثر داشت؟ درواقع آمارها در این زمینه حاکی از آن است که محیط های اشتراکی، تمرکز افراد را به شدت کاهش می دهند و این مسئله بر روی راندمان کاری آنها، تاثیر منفی به همراه دارد. این امر در حالی است که با رعایت چند نکته ساده، می توانید این وضعیت را تا 80 درصد بهبود بخشید که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد. 

چالش فعالیت موثر در محیط های کاری اشتراکی

1-تنها به محیط کار خود محدود نشوید

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شما نباید بیش از حد فعالیت نمایید. درواقع این موضوع منجر به خستگی ذهن شما خواهد شد. در این راستا توصیه می شود که برای بهبود اوضاع خود، استراحت ها را در فضایی خارج از محیط کار خود داشته باشید. این موضوع باعث خواهد شد تا برای مدتی از جو شلوغ خارج شده و بتوانید به معنای واقعی استراحت نمایید. در این زمینه می توانید برخی از اقدامات خود را در خارج از محل کار هم انجام دهید. برای مثال چک کردن ایمیل ها در پشت بام، یکی از راهکارها محسوب می شود. 

مطلب مرتبط: آیا فضای کار اشتراکی برای شما مناسب است

2-یک هدفون کاهش صدای محیط تهیه نمایید 

درواقع این هدفون ها به شما کمک خواهند کرد تا صدای زیاد محیط های کاری مشترک را تا حد زیادی کاهش دهید. در این زمینه حتی برخی از افراد از موسیقی استفاده می کنند که نتایج تحقیقات بیانگر آن است که منجر به افزایش خلاقیت کاری خواهد شد. در این زمینه بهتر است که از ترکیبی از این دو استفاده کنید. درواقع برخی از فعالیت ها به حدی حساس هستند که تمرکز کامل را می خواهند و تحت این شرایط گوش دادن به موسیقی، می تواند آزاردهنده باشد. با این حال بسیاری از فعالیت ها را نیز می توان نام برد که حتی گوش دادن به موسیقی باعث می شود تا کمتر احساس خستگی داشته باشید. 

3-تعیین مرز داشته باشید 

حتی در محیط کار اشتراکی نیز شما باید فضای مخصوص به خود را داشته باشید. این موضوع باعث خواهد شد تا انجام کارها به مراتب ساده تر شود و در صورت نیاز به ابزار خود، سریعا بتوانید آن را پیدا کنید. به همین خاطر نیز از همان روز اول لازم است تا فضای کار خود رامشخص کرده و به مرزهای دیگران نیز احترام بگذارید. همچنین لازم است تا با همکاران خود شرط کنید که در حین انجام کار، مزاحم شما نشوند و موارد را به صورت ایمیل و یا از طریق شبکه های ارتباطی، ارسال نمایند. با این حال فراموش نکنید که برخی از وسایل در دفتار کار، کاملا مشترک بوده و نمی توانید برای آنها، مرزی را تعیین کنید. درواقع مراجعه متعدد افراد به میز شما نیز از دیگر مواردی محسوب می شود که تمرکز را نابود می کند. 

4-از ایمیل استفاده کنید 

این امر که افراد برای ارتباطات خود از ایمیل استفاده کنند، باعث خواهد شد تا ضمن حفظ ارتباط افراد، مزاحمت هایی برای تمرکز نیز وجود نداشته باشد. در این رابطه توصیه می شود که برای پیام های خودتان سه سطح را تعیین کنید. مورد نخست شامل مواردی است که مهم نیستند و می توان حتی در روزهای دیگر نیز آنها را مطرح کرد. مورد بعد مواردی را شامل می شود که اهمیت دارند ولی محدودیت زمانی برای آنها مطرح نیست و همکار شما هر زمان از ساعت کاری آن را مشاهده کند، کافی خواهد بود. با این حال پرچالش ترین، موارد مهم و ضروری هستند که باید سریعا انتقال پیدا کنند. در این راستا می توانید حتی در حین کار نیز به همکار خود مراجعه کنید. درواقع این دسته از موارد، بسیار نادر بوده و ممکن است در طول روز، بیش از دو بار تکرار نشود. با این حال در این زمینه هر راهکار خلاقانه ای را هم می توان به کار برد. 

5-محیط کار جایگزین پیدا کنید 

حتی در بهترین شرایط نیز ممکن است شما برخی از فعالیت های خود را با کیفیت لازم نتوانید در محل کار اشتراکی انجام دهید. برای مثال ممکن است شما به تماس گرفتن مداوم نیاز داشته باشید که این امر بدون شک سایر همکاران را هم ناراحت خواهد کرد. تحت این شرایط توصیه می شود که به دنبال محیط کار جایگزین برای برخی از فعالیت های خود باشید. در این زمینه دورکاری، بهترین گزینه موجود محسوب می شود. درواقع دورکاری، دارای مزیت های بسیاری است که حتی برای شرکت ها نیز مزیت های بسیار خوبی را دارد. به همین خاطر باید مورد توجه جدی شما قرار گیرد. 

مطلب مرتبط: چگونه محیط کاری سالمی در شرکت داشته باشیم

6-تمرین داشته باشید 

در آخر نکته ای که باید به آن توجه نمایید این است که هر فردی، به شرایط جدید خود عادت خواهد کرد. به همین خاطر می توانید با تمرین کردن، خود را به دفتر کار اشتراکی عادت دهید. درواقع براساس نظر روانشناس ها، برای یک ایجاد یک عادت جدید به زمانی در حدود یک ماه نیاز خواهد بود. در این زمینه می توانید تمرین را در اتاق خود هنگامی که وسیله ای نظیر تلویزیون روشن است، انجام دهید. درواقع با تمرین کردن، دیگر سختی های ابتدای راه را متحمل نخواهید شد. 

منبع : wisebread
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/gYtPDaO5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوک
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه