چهارشنبه, ۵ اردیبهشت(۲) ۱۴۰۳ / Wed, 24 Apr(4) 2024 /
           
فرصت امروز
چگونه به اهداف مان در شبکه های اجتماعی برسیم؟

پیش نیاز استارت آپ ها برای موفقیت در شبکه های اجتماعی

4 سال پیش ( 1398/6/18 )
پدیدآورنده : ساهایل اشرف   پدیدآورنده : علی آل‌علی  

امروزه مدیریت استارت‎آپ یکی از کارهای دشوار و پیچیده به نظر می رسد. اگرچه فناوری های نوین کمک زیادی به صاحبان استارت‎آپ ها می کند، اما هنوز هم برخی از امور چالش‎برانگیز باقی می ماند. مهم ترین نیاز استارت آپ ها فعالیت مناسب در شبکه های اجتماعی است. امروزه همه مردم از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. تصمیم‎گیری مشتریان در زمینه خرید محصولات نیز تا حد زیادی بستگی به تجربه مشاهده برندها در پلتفرم های اجتماعی دارد.

به عنوان یک استارت آپ تازه‎کار فعالیت در شبکه های اجتماعی دشواری های خاص خود را دارد. در این مقاله هدف اصلی من بررسی شیوه های فعالیت مناسب در شبکه های اجتماعی است. در ادامه به بررسی مهم ترین پیش نیازهای هر استارت‎آپ برای فعالیت تاثیرگذار در پلتفرم های اجتماعی خواهیم پرداخت.

موفقیت استارت آپ ها در شبکه های اجتماعی

ضرورت برنامه‎ریزی

برنامه‎ریزی نخستین و مهم ترین پیش‎نیاز برای فعالیت مناسب در شبکه های اجتماعی است. این امر هم از طریق آژانس های کمکی در زمینه برنامه‎ریزی و خودمان امکان‎پذیر خواهد بود. نکته مهم در اینجا طراحی برنامه ای بلندمدت است. در صورت لحاظ امور جاری در برنامه مان احتمال موفقیت ما در شبکه های اجتماعی کاهش چشمگیری خواهد یافت.

طراحی برنامه برای فعالیت در شبکه های اجتماعی در ارتباط با تفکر استراتژیک است. در گام نخست باید نسبت به تصویر دلخواه از استارت آپ مان که قصد ترسیم در شبکه های اجتماعی داریم، فکر کنیم. نکته کلیدی در این مرحله امکان یافتن راهکاری برای بیان درست منظورمان به مخاطب است. در غیر این صورت برداشت نادرست از تلاش های ما اجتناب‎ناپذیر خواهد بود.

مطلب مرتبط: موفقیت در شبکه های اجتماعی چیست؟

برنامه‎ریزی با در نظر داشتن اهداف استارت‎آپ مان یکی از شیوه های مناسب محسوب می شود. به هر حال هدف اصلی ما از فعالیت در شبکه های اجتماعی دستیابی به موفقیت در رسیدن به اهداف مان است. پس از آنکه اهداف استارت آپ مان را مشخص کردیم، برنامه‎ریزی برای فعالیت در شبکه های اجتماعی راحت تر خواهد شد. به طور معمول اهداف شرکت ها از حضور در پلتفرم های اجتماعی به شرح ذیل است:

• افزایش آگاهی کاربران پیرامون برندشان

• جلب نظر مشتریان جدید

• ترغیب مشتریان به خرید

• تولید محتوای جذاب

به نظر من تمرکز هر استارت آپ باید روی 1 یا 2 مورد از اهداف فوق باشد. بدون تردید تلاش برای پیگیری همزمان هر چهار هدف پیش رو شانس ما برای موفقیت را کاهش خواهد داد.

توجه به مخاطب

مخاطب هر استارت‎آپ شامل مهم ترین افراد برای آن مجموعه است. متاسفانه بسیاری از برندها در زمینه شناسایی مخاطب هدف-شان عملکرد نامطلوبی دارند. اگر شما تعریف درستی از مخاطب هدف تان دارید، یکی از استارت آپ های خوش‎شانس محسوب می-شوید.

شناخت مخاطب هدف و توجه به افزایش کیفیت تعامل مان با آنها نقش مهمی در موفقیت کسب و کار دارد. خوشبختانه ظهور شبکه های اجتماعی امکان پیگیری این هدف به صورت رایگان و سریع را ممکن کرده است. نکته مهم در اینجا فعالیت در پلتفرم های مورد علاقه مخاطب‎مان است. برخی از برندها بدون توجه به مخاطب شان اقدام به ثبت نام در پلتفرم های مشهور می کنند. این امر اگرچه ما را با دامنه کاربران وسیعی مواجه می سازد، اما شاید همه آنها مخاطب هدف ما نباشند. در اینجا بررسی وضعیت مخاطب شرکت ضروری خواهد بود. به طور معمول این کار با تحلیل اطلاعات طبقه‏بندی شده صورت می گیرد. بسیاری از استارت آپ ها توان لازم برای تولید اطلاعات مورد نیازشان را ندارند. به همین خاطر همکاری با آژانس های بازاریابی اجتناب‏ناپذیر خواهد بود. این امر مزیت دسترسی به حجم وسیعی از اطلاعات دقیق و موردنیاز استارت‎آپ مان، آن هم در کمترین زمان ممکن، در پی دارد.

شیوه فعالیت در شبکه های اجتماعی

پس از آنکه برنامه شناخت مخاطب مان را ساماندهی کردیم، نوبت به انتخاب شیوه فعالیت در شبکه های اجتماعی می رسد. بدون تردید یک شیوه خاص برای همه برندها وجود ندارد، بنابراین در اینجا ما باید دست به انتخاب از میان شیوه-های مختلف یا حتی ترکیب آنها با یکدیگر بزنیم. فقط در این صورت امکان موفقیت در زمینه جلب نظر مخاطب هدف وجود خواهد داشت.

یکی از نکات مهم در زمینه انتخاب شیوه فعالیت در شبکه های اجتماعی تعامل و شناخت بیشتر مخاطب است. اشتباه اغلب استارت آپ ها تلقی این امر به عنوان کاری بیهوده و فرعی است. به این ترتیب آنها در عمل مطابق با سلیقه خودشان دست به انتخاب شیوه فعالیت می زنند. پرسش اصلی صاحبان کسب و کار در زمینه انتخاب روش فعالیت براساس سلیقه مخاطب مربوط به راهکار آن است. به نظر من بهترین شیوه در اینجا گوش دادن به صحبت های مخاطب هدف است. این امر اطلاعات مناسبی در اختیار برند ما قرار خواهد داد. به این ترتیب امکان انتخاب مناسب فراهم خواهد شد. هیچ‎گاه بدون بررسی ابعاد مختلف فعالیت در شبکه‎های اجتماعی دست به انتخاب نزنید. این امر در اغلب موارد موجب ناکامی استارت آپ-ها در زمینه دستیابی به اهداف شان خواهد شد. به هر حال اگر موفقیت در شبکه های اجتماعی آسان بود، این مقدار استارت آپ شکست خورده وجود نداشت.

شیوه فعالیت مناسب در شبکه های اجتماعی باید شامل ارائه راهکارهای مناسب به مخاطب برای رفع مشکلات و تولید محتوای ارزشمند باشد. این امر به گونه های مختلف امکان‎پذیر است. به عنوان مثال، برخی از استارت آپ ها اقدام به بارگذاری ویدئوهای زنده برای پرسش و پاسخ با کاربران می کنند. بدون تردید این شیوه نیازمند داشتن دامنه وسیعی از مخاطب هدف است. هیچ‎کس علاقه ای به اختصاص زمان برای بارگذاری ویدئوی آنلاین بدون حضور تعداد مناسبی از کاربران ندارد. اگر کسب و کار شما تازه کار خود را شروع کرده است، بارگذاری پست بهترین گزینه خواهد بود. به علاوه ویدئوهای تخصصی در یوتیوب دامنه بیشتری از مخاطب ها را جلب می-کند. به این ترتیب بارگذاری ویدئو را به این بخش انتقال دهید.

اهمیت توسعه برند

یک استارت آپ در سفری دائمی قرار دارد. در فرآیند این سفر هدف اصلی بنای وجه های مختلف برندمان خواهد بود. اطلاع‎رسانی مناسب در مورد استارت آپ اهمیت بالایی دارد. این امر موجب آگاهی کاربران از حضور برندمان در عرصه کسب و کار خواهد شد. به این ترتیب شانس موفقیت ما افزایش چشمگیری می یابد. ماهیت اصلی توسعه شبکه های اجتماعی نیز همین امر است. در حقیقت شبکه های اجتماعی برای افزایش سطح ارتباط میان افراد بنا شده است. استفاده مناسب برندها از پلتفرم های مختلف به تحقق هرچه بهتر این هدف کمک خواهد کرد.

مطلب مرتبط: راز موفقیت استارت آپ هایی که ماندگار می شوند

به عنوان یک کسب و کار نگاه رو به جلو و تلاش برای ایده‏پردازی خلاقانه اهمیت بالایی دارد. هیچ‎کس یک برند تکراری را دوست ندارد بنابراین برنامه کلی تان را به طور مداوم مورد بازبینی قرار دهید. این امر همیشه ما را در فهرست استارت آپ های محبوب کاربران نگه خواهد داشت.

مسیر پیش رو

همیشه از داشتن برنامه ای دقیق اطمینان حاصل کنید. اشتباه بسیاری از استارت آپ ها تلاش برای استفاده فوری از ایده های مختلف است. بدون بررسی دقیق ایده ها شانس ما برای جلب نظر مخاطب و دستیابی به اهداف مان کاهش چشمگیری خواهد یافت. در نهایت نیز اهمیت ارزیابی نتایج فعالیت استارت‎آپ مان در شبکه های اجتماعی را در یاد داشته باشید. این امر به بهبود و به روز رسانی برنامه مان در آینده کمک شایانی خواهد کرد.

منبع : business2community
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/atjqcfFb
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
مشاوره کسب و کاردستگاه برش لیزرابزارآزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهتعمیر کاتالیزورخرید گوشی آیفون 13نهال گردومریم شفیعی مدیرعامل کانون ایران نوین و برگزارکننده نمایشگاه تهرانتخت خواب دو نفرهلایک اینستاگرام ارزانخرید از چینتور استانبولخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختآژانس تبلیغاتیچک صیادیتور اماراتدوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکخرید نهال گردوماشین ظرفشویی بوشدوره رایگان Network+سریال جنگل آسفالتکفش مردانهتلویزیون شهریMEXCتبلیغات در گوگللپ تاپ قسطیآی نودانلود رمانآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلگیفت کارت استیم اوکرایناسکرو کانوایرخرید لایک اینستاگرامپنجره دوجدارهخدمات سئولوازم یدکی تویوتاکولر گازی جنرال شکارنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایل
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه