شیوع ویروس کرونا در طول ماه های اخیر تمام مردم را مجبور به استفاده از ماسک در محیط های عمومی کرده است. این امر علاوه بر ایجاد وضعیت ناگوار برای اغلب کسب و کار، موجب کاهش تاثیرگذاری کمپین های بازاریابی نیز شده است. برند لیز در این میان با رونمایی از بسته بندی قدیمی و جذابش توجه زیادی به خود جلب کرده است. بر این اساس مدیران ارشد لیز برای مدت زمانی محدود طرح لبخند را در 70 شکل متنوع به بسته بندی محصولات شان بازگردانده اند.
ایده اصلی طرح لبخند برای دوران کرونایی استفاده مردم از ماسک و ناتوانی برای مشاهد لبخند یکدیگر است. این امر تاثیرگذاری قابل توجهی از نقطه نظر بازاریابی دارد. برند لیز پیش از این با رونمایی از طرح لبخند در بسته بندی محصولاتش اقدام به راه اندازی کمپین جذابی کرده بود. کاربران در این کمپین با ارسال تصاویر سلفی از صورت شان همراه با طرح لبخند محصولات لیز امکان شرکت در قرعه کشی های مختلف را داشتند. اکنون با شیوع ویروس کرونا و افزایش استفاده از ماسک، تیم بازاریابی لیز اقدام به راه اندازی دوباره کمپین قدیمی اش کرده است. مشتریان با استفاده از ماسک و دیگر تجهیزات بهداشتی و فقط قرار دادن بسته بندی لیز بر روی صورت شان امکان نمایش لبخند حتی در شرایط دشوار کنونی را دارند. این کمپین از نظر روحیه بخشی به مخاطب هدف مورد ستایش بسیاری از کارشناس های بازاریابی قرار گرفته است.
امروزه بسیاری از برندها به دنبال ایدههای عجیب و غریب برای موفقیت بازاریابی هستند. در این میان لیز با بازیابی یک ایده قدیمی اما مرتبط با حال و هوای کنونی موفقیت بسیار زیادی در جلب نظر مخاطب هدف کسب کرده است.