وضعیت دنیای تبلیغات به لطف ویروس کرونا بسیار عجیب و غریب است. برخی از رفتارهای اجتماعی نظیر دست دادن در طول ماه های گذشته به طور کامل ممنوع شده است. در این میان وضعیت برند KFC با شعار اصلی «خوشمزه، به اندازه خوردن انگشتان دست» با چالش جدی برای نمایش مواجه شده است. امروز پس از گذشت 60 سال از طراحی این شعار دیگر امکان نمایش اش، برای مدتی محدود، وجود ندارد. براساس توصیه های پزشکی هرگونه تماس انگشتان دست به اعضای صورت و دهان خطر انتقال ویروس کرونا را به همراه دارد. بنابراین KFC در بیلبوردهای تازه اش در سطح شهرهای مختلف اقدام به درج شعار قدیمی اش با شطرنجی کردن عبارت «خوردن انگشتان دست» کرده است.
بدون تردید اقدام تازه KFC در زمینه تبلیغات نوآوری زیادی به همراه دارد. با این حال کاربران در شبکه های اجتماعی احساس سردرگمی نسبت به پیام اصلی این کمپین داشته اند. همین امر موجب پاسخگویی به پرسش های مشتریان از سوی اکانت های رسمی KFC شده است. اگرچه کمپین تازه KFC خلاقیت های بسیار زیادی از نظر تخصصی دارد، اما موجب سردرگمی زیادی در میان کاربران نیز شد است بنابراین باید نوعی تجدیدنظر اساسی در مورد فعالیت تبلیغاتی این برند صورت گیرد. استفاده از خلاقیت حرفه ای در عرصه تبلیغات همیشه به معنای موفقیت در جلب نظر مخاطب هدف نیست. این امر درس مهم KFC از کمپین اخیرش است.