چهارشنبه, ۵ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Wed, 25 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

تقویم بازاریابی در دنیای امروز یکی از ضرورت های بازاریابی بهینه محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به دنبال استفاده از ایده های خلاقانه و ارائه محتوای مناسب به آنها هستند. در این میان اگر شما یک تقویم درست و دقیق داشته باشید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای بیشتر خواهد شد. مهمترین مزیت چنین ابزاری امکان پرهیز از ارائه محتوای تکراری به مخاطب هدف است. این امر در طول سال های اخیر برای بسیاری از برندها دردسرساز شده است. با این حساب شما در صورت استفاده از یک تقویم کاربردی به سادگی شانس پرهیز از چنین سرنوشتی را خواهید داشت. 

تیم های بازاریابی در شرکت ها اغلب اوقات بار مسئولیت زیادی را به دوش می کشند. در این میان انتظارات و فشار کاری نیز روز به روز افزایش پیدا می کند. درست به همین خاطر اگر شما از همین حالا به دنبال برنامه ای دقیق برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان نباشید، شاید خیلی زود در شرکت اعتماد تمام مدیران را از دست بدهید. آن وقت ادامه دادن برنامه های بازاریابی بدل به یکی از سخت ترین کارهای دنیا برای شما و تیم تان خواهد شد. در این میان تقویم بازاریابی به شما و اعضای تیم بازاریابی کمک شایانی خواهد کرد. 

طراحی و راه اندازی تقویم بازاریابی برای کسب و کارها

نکته مهم در رابطه با طراحی تقویم بازاریابی مربوط به دقت در زمینه اجرای درست این شیوه است. امروزه بسیاری از برندها به دنبال تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف شان هستند. در این میان سطح بالای رقابت حتی در صورت بروز یک اشتباه کوچک نیز شانس شما را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد. درست به همین خاطر شما باید به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور حرفه ای با یک تقویم محتوایی یا بازاریابی بی عیب باشید. هدف اصلی در این مقاله نیز بررسی برخی از توصیه های حرفه ای برای طراحی و استفاده از یک تقویم محتوایی عالی است. این امر به شما امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را داده و شانس تان در این میان را به شدت افزایش خواهد داد. نکته مهم اینکه شما باید در طول فعالیت تان به عنوان بازاریاب همیشه با استفاده از تکنیک های حرفه ای و به روز تقویم تان را طراحی کنید. اگر شما هم مایل به یادگیری اصول این امر در زمینه بازاریابی هستید، مقاله کنونی جذابیت بسیار زیادی برای شما و برندتان خواهد داشت. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را مورد بررسی قرار می دهیم. 

مطلب مرتبط: بهترین تقویم های بازاریابی در شبکه های اجتماعی کدامند؟

تعیین مدت زمان تقویم 

هر تقویمی دارای یک مدت زمان خاص است. امروزه بسیاری از تقویم های در دسترس مردم دارای محدودیت زمانی یک ساله است. به عبارت بهتر، مردم برای مشاهده جزییات روزها و رویدادهای مهم در یک سال از تقویم استفاده می کنند. در حوزه بازاریابی نیز شما باید از تقویم تان برای مدت زمانی مشخص استفاده نمایید، در غیر این صورت شاید کاربرد تقویم موردنظر به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کند. این امر نه تنها برای شما دردسرساز خواهد بود، بلکه شانس تان در زمینه بازاریابی بهینه را نیز به شدت در معرض خطر قرار می دهد. 

امروزه اغلب تیم های بازاریابی از یک تقویم یک ساله سود می برند. این تقویم ها برای تمام مدت سال طراحی شده و امکان اضافه کردن برنامه مربوط به ماه های مختلف را به بازاریاب ها می دهد. اگرچه این مدل از تقویم ها رواج بسیار زیادی دارد، اما تنها گزینه پیش روی شما نیست. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بهینه بر روی مخاطب هدف از شیوه ها و راهکارهای بسیار متنوعی سود می برند. بنابراین در مورد تقویم نیز امکان اندکی شخصی سازی در کارها وجود دارد. شما به سادگی امکام طراحی یک تقویم یک ماهه یا حتی شش ماهه را دارید. این نکته جذابیت بسیار زیادی برای بازاریابی دارد. از آنجایی که برنامه بسیاری از برندها به سرعت تغییر می کند، شما با طراحی یک تقویم کوتاه مدت امکان اعمال تغییرات سریع را خواهید داشت. همچنین اگر در میانه راه اهداف بازاریابی تان به طور کامل تغییر کند، دیگر نیازی برای نگرانی نسبت به نحوه به روز رسانی تقویم محتوایی نخواهد بود. 

یادتان باشد شما در زمینه استفاده از هر تکنیک یا ابزاری در دنیای بازاریابی باید اول از همه سطح نیاز کسب و کارتان را مد نظر قرار دهید. این امر نقش بسیار مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف داشته و شانس شما را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. متاسفانه بسیاری از برندها در دنیای امروز به جای توجه به سطح نیاز برندشان فقط به دنبال کپی برداری از برندهای بزرگتر هستند. این امر در نهایت تمام تلاش های بازاریابی چنین برندهایی را بی نتیجه باقی خواهد گذاشت. 

تعیین کانال های بازاریابی

در یک تقویم بازاریابی شما باید کانال های موردنظرتان را نیز مورد توجه قرار دهید. این امر به معنای تعیین کانال های بازاریابی و شبکه های اجتماعی دلخواه تان برای انتشار محتوا خواهد بود. امروزه بسیاری از برندها هیچ برنامه خاصی برای این بخش ندارند. درست به همین خاطر مشکلات شان در این راستا به طور مداوم افزایش پیدا می کند. شما پیش از شروع فعالیت بازاریابی باید شناختی نسبی درباره مشتریان و پلتفرم های محبوب آنها کسب کنید، در غیر این صورت فرآیند تاثیرگذاری بر روی آنها بدل به امری بی نهایت سخت و دشوار خواهد شد. این نکته گاهی اوقات حتی موجب سرمایه گذاری نادرست در حوزه بازاریابی نیز می شود. به همین خاطر باید همیشه حواس تان را در این راستا جمع کنید. وگرنه شاید خیلی زود از عرصه بازاریابی کنار گذاشته شوید. 

کانال های بازاریابی باید براساس میزان محبوبیت در میان کاربران مورد توجه قرار گیرد. در این میان یک نظرخواهی ساده و کاربردی از مشتریان برند راه حل مناسبی خواهد بود. شما با چنین کاری نه تنها شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را افزایش می دهید، بلکه اطلاعات دست اولی نیز از نحوه تعامل با مخاطب هدف تان پیدا خواهید کرد. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی آنها از نقطه نظر حرفه ای خواهد داشت.
امروزه شمار بالایی از برندها برای تعیین کانال های بازاریابی اقدام به نظرخواهی از مشتریان می کنند. در کنار این نکته شما همیشه امکان اعتماد به آمارهای دقیق را نیز دارید. این امر به معنای تلاش برای استفاده از آمار سایت های معتبر در حوزه بازاریابی است. گوگل و ابزارهای جانبی آن یکی از بهترین نمونه ها در این میان محسوب می شود. 

آمادگی برای تغییر مداوم برنامه و تقویم بازاریابی

یک برنامه بازاریابی برای همیشه ثابت نیست. در دنیایی که به طور مداوم در حال تغییر است، شما هم باید به موازات تغییرات در برنامه کلی برند اهداف بازاریابی و حتی نحوه عملکردتان را به روز رسانی کنید، در غیر این صورت خیلی زود مشتریان از دست برند شما ناراضی شده و دیگر حتی حاضر به پرداخت یک دلار هم بابت محصولات تان نخواهند بود. 

تیم های بازاریابی در زمینه طراحی تقویم بازاریابی به طور معمول تغییرات سریع در دنیای کسب و کار را مد نظر دارند. این امر نکته بسیار مهمی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می گردد. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان هستید، باید از همان ابتدا آمادگی برای تغییر در لحظه برنامه تان را در دستور کار قرار دهید. این امر با ایجاد فضای کافی در تقویم برای اضافه کردن کارهای تازه یا حذف برخی از اهداف صورت می گیرد. به این ترتیب شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به شدت بیشتر خواهد شد. 

مطلب مرتبط: تقویم محتوا: 4 ابزار کاربردی + دانلود نمونه رایگان

انتخاب نوع کمپین های موردنظر

کمپین های بازاریابی پدیده ای تازه نیستند. امروزه بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف و فروش بالاتر محصولات شان اقدام به طراحی کمپین های بازاریابی می کنند. نکته مهم اینکه شما در تقویم بازاریابی تان برای افزایش نظم و دقت در حوزه بازاریابی باید نسبت به تعیین انواع کمپین های مدنظرتان توجه نشان دهید. اگر شما بازاریاب تازه کاری محسوب می گردید، به طور معمول ایده های زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. بنابراین اجازه دهید شما را با برخی از مهمترین کمپین های بازاریابی آشنا کنیم:

•    کمپین فروش: در این مدل کمپین ها هدف اصلی معرفی یک یا چند محصول و تلاش برای ترغیب مشتریان به منظور خرید فوری آنهاست. در این میان گاهی اوقات برندها تخفیف های بسیار خوبی هم به مشتریان شان می دهند.

•    کمپین های مناسبتی: کمپین های مناسبتی یکی از رایج ترین گونه ها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف محسوب می شود. در چنین کمپین هایی شما نیازی به تاثیرگذاری بر روی مشتریان به طور حرفه ای ندارید. بلکه فقط باید در مناسبتی مهم حضورتان در کنار مشتریان را نشان دهید. این طوری تاثیر روانی بهتری بر روی آنها خواهید داشت. 

•    کمپین های محتوایی: کمپین های محتوایی برای تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف و رقابت با دیگر برندهای حاضر در بازار طراحی می شود. شما در این نوع کمپین ها به جای رقابت مستقیم با دیگر کسب و کارها باید به دنبال معرفی خودتان به مشتریان باشید. توجه به نیازها و خواسته های مشتریان در چنین کمپین هایی باید در اولویت قرار گیرد. 

•    کمپین رونمایی از محصولات: هر برندی در طول سال دست کم یک محصول تازه روانه بازار می کند. این امر برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی داشته و به شما فرصت تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مشتریان را می دهد. بنابراین در صورت نیاز برای جلب نظر مشتریان به هنگام رونمایی از محصولات تان به چنین کمپینی توجه نشان دهید.

انتخاب اهداف نهایی و بلندمدت

هر تقویم بازاریابی باید همراه با برخی از اهداف کوتاه مدت باشد. این اهداف براساس چند کمپین در کنار هم طراحی شده و به شما امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان را می دهد. نکته مهم اینکه در کنار اهداف کوتاه مدت باید برخی از اهداف بلندمدت را نیز مورد توجه قرار دهیم. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد. بدون شک هر فعالیت بازاریابی بدون ارزیابی دقیق شرایط تاثیرگذاری لازم را به همراه نخواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید به طور دقیق و با استفاده درست از توانایی های بازاریابی تان اقدام به حضور در میان مشتریان نمایید. تعیین برخی از اهداف بلندمدت در این میان به ارزیابی بهتر تلاش های تان در بازار کمک خواهد کرد. 

اهداف بلندمدت بازاریابی باید طوری طراحی شود که در صورت تغییرات جزئی برنامه تان اختلالی در آنها روی ندهد. به عنوان مثال، یک کارخانه تولید لوازم یدکی خودرو می تواند هدف بلندمدت بازاریابی اش را فروش بیشتر در طول سال پیش رو عنوان کند. این هدف در صورت تغییرات مقطعی در برنامه های برند مورد نظر نیز ثابت باقی خواهد ماند. بنابراین شما باید به طور مشخص آن را مد نظر قرار داده و برای تحقق اش تلاش نمایید، در غیر این صورت شاید توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش یافته و دیگر توانایی لازم برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان را نداشته باشید.

متاسفانه امروزه بسیاری از برندها به برنامه های بازاریابی طولانی مدت توجه لازم را نشان نمی دهند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای آنها به همراه داشته و حتی توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. درست به همین خاطر شما باید در فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف این نکات را به طور اساسی مورد توجه قرار دهید. 

یادتان باشد در دنیای بازاریابی تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به شیوه های متفاوتی صورت می گیرد. نقش تقویم بازاریابی در این میان یکپارچه کردن تمام اهداف شما و کمک به تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف خواهد بود. این امر شما را در بازار بدل به یکی از برندهای حرفه ای و کاردرست خواهد کرد. 

پیش بینی مناسبت های پیش رو

مناسبت های مهم برای بازاریابی روزهای بی نهایت حیاتی محسوب می شود. وضعیت یک برند در طول چند ماه بستگی زیادی به مناسبت ها و نحوه استفاده تیم بازاریابی از آنها دارد. اگر برند شما خیلی بی تفاوت از کنار مناسبت های مهم عبور کند، کمتر فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان قرار می گیرد بنابراین باید همیشه به دنبال استفاده از شیوه های حرفه ای برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان در این راستا باشید. 

نقش تقویم محتوا یا بازاریابی در این میان مشخص ساختن بازه های زمانی مناسب برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. شما با شناسایی بازه های زمانی مناسب امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را خواهید داشت. بنابراین در قالب یک تقویم بازاریابی حرفه ای باید از مدت ها قبل برنامه تان برای مناسبت های پیش رو را مشخص نمایید. این امر شانس شما در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت افزایش خواهد داد. 

پیش بینی مناسبت های مهم برای اضافه کردن به تقویم بازاریابی کار چندان سختی نیست. امروزه بسیاری از ابزارهای حرفه ای در زمینه کمک به بازاریاب ها برای طراحی تقویم مورد نظر به طور خودکار مناسبت های مهم را یادآوری می کنند. همچنین شما امکان اضافه کردن مناسبت های مورد نظر به طور دستی را نیز خواهید داشت. این امر اهمیت کار شما را نشان داده و فرصت خوبی برای طراحی محتوای کاربردی به طور مناسب پیش روی تان قرار می دهد. 

اجرای کمپین های مختلف

پس از اینکه شما کمپین های مختلف و تاثیرگذار برای فرآیند بازاریابی تان را مورد شناسایی قرار دادید، نوبت به اجرای آنها در عمل می رسد. یکی از اشتباهات برندها در این راستا استفاده مداوم از یک الگوی بازاریابی یا کمپینی تکراری است. چنین امری شاید برای تولید محتوا بسیار ساده باشد، اما از نظر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نوعی فاجعه به تمام معنا خواهد بود. درست به همین خاطر باید همیشه به دنبال ایجاد تنوع در کمپین های بازاریابی تان باشید، در غیر این صورت کمتر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یا جلب نظر آنها پیش روی تان قرار می گیرد. این امر وضعیت تان در دنیای بازاریابی را به شدت دشوار و پیچیده خواهد کرد. به همین خاطر باید همیشه در راستای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف وضعیت تان را به روز رسانی نمایید، در غیر این صورت شانس تان به طور مداوم کاهش پیدا می کند. 

مطلب مرتبط: کار با تقویم به سبک حرفه ای ها

استفاده از ایده های تازه و کاربردی در کنار تنوع بخشی به ماهیت کمپین ها ایده بسیار مهم و ضروری برای برندها محسوب می شود. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما تاثیرگذاری اش بسیار زیاد خواهد بود. این نکته باید به طور مداوم مد نظر شما قرار گیرد. اگر این امر برای جلب نظر مخاطب هدف در دستور کار شما قرار داشته باشد، فرآیند تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به شدت ساده تر از هر زمان دیگری خواهد کرد. در این صورت شما دیگر هیچ مشکلی بری تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. 

یادتان باشد استفاده متنوع از کمپین های بازاریابی در نهایت برند شما را به عنوان یک کسب و کار حرفه ای در میان مشتریان معرفی خواهد کرد. این نکته در ادامه مسیر بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای برای شما کاربردی خواهد بود. به همین خاطر باید همیشه در کانون توجه تان قرار داشته باشد. 

امروزه بازاریابی بدل به امری بی نهایت حرفه ای و تخصصی شده است. درست به همین خاطر اگر شما به دنبال هدف گذاری بر روی مخاطب تان هستید، باید پیش از هر اقدام دیگری از یک تقویم درست سود ببرید. این تقویم به شما برای جلب نظر مخاطب هدف به طور حرفه ای و به دور از دردسرهای رایج کمک می کند. بنابراین باید همیشه در راستای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف این نکات مهم را در دستور کار قرار دهید. نکات مورد بحث در این مقاله شروع مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی روند بازاریابی تان با چنین تقویم خواهد بود. 

منبع : shopify
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/nsKEPSeV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپور
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه