مدیریت سایت یکی از مهمترین نکات در حوزه بازاریابی در دنیای آنلاین محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها دارای سایت رسمی هستند. اگر کسب و کار شما توجه لازم برای به روز رسانی مداوم محتوای سایت را داشته باشد، چند گام از رقبا جلوتر خواهید بود. نکته مهم در این میان تولید محتوای مرتبط با وضعیت کنونی است. بسیاری از برندها در زمینه انتشار محتوای مناسب با شرایط کرونایی توجه لازم را ندارند. همین امر شرایط دشواری برای آنها ایجاد می کند. بدون تردید مشاهده محتوای قدیمی و غیرمرتبط با بحران کرونا برای هیچ کاربری جذاب نخواهد بود بنابراین در طول ماه های پیش رو باید توجه بیشتری به ایجاد تغییرات اساسی در نحوه بازاریابی و به روز رسانی محتوای سایت رسمی برند داشته باشیم.
بدون شک در طول دوران کرونا اغلب ما اقدام به پیگیری اخبار از سایت های مهم کرده ایم. خبرگزاری های عمومی یکی از مهمترین منابع برای دسترسی به تازه ترین اطلاعات هستند. خبرگزاری هایی نظیر گاردین یا CNN در طول ماه های اخیر بخش ویژه ای برای پوشش اخبار مربوط به کرونا ایجاد کرده اند. این امر کاربران علاقه مند به آگاهی از وضعیت کرونا را به طور مستقیم به اخبار دست اول هدایت می کند.
امروزه کاربران حوصله گشت و گذار در میان صدها محتوای مختلف سایت ها را ندارند. این امر در مورد سایت برندها دشوارتر نیز هست بنابراین بازاریاب ها باید دست به ایجاد تغییرات اساسی در نحوه به روز رسانی و انتشار محتوا در سایت رسمی برندشان نمایند. در غیر این صورت به سرعت با ریزش شدید مخاطب مواجه خواهند شد. در ادامه برخی از مهمترین نکات برای مدیریت سایت همراه با محتوای مرتبط با بحران کرونا را مدنظر قرار خواهیم داد.
مطلب مرتبط: دوران پساکرونا و 12 اتفاق مثبتی که شاهد آن خواهیم بود
اختصاص بخش مجزا به اخبار کرونا در صفحه نخست
امروزه بسیاری از سایت ها اقدام به انتخاب تیتر جذاب برای محتوای سایت شان می کنند. این امر نتیجه مثبتی بر روی جلب نظر کاربران دارد. نکته مهم در این میان توجه به وضعیت مدیریت سئو است. اگر تیتر یک مقاله دارای کلیدواژه های جذاب باشد، امکان جلب نظر مخاطب هدف در موتورهای جست وجو افزایش خواهد یافت. امروزه محتوای مختلف سایت ها براساس میزان استفاده درست از کلیدواژه ها و بازخوردهای کاربران طبقه بندی می شود بنابراین دریافت رتبه های برتر از سوی گوگل تاثیر مستقیمی بر روی تعداد بازدیدکنندگان سایت خواهد داشت.
برخی از کسب و کارها در زمینه پوشش اخبار مربوط به کرونا تردید دارند. این امر مشکلات بسیار زیادی پیش روی کسب و کارها قرار خواهد داد. یکی از ایده های مناسب سایت های خبری اختصاص بخش ویژه برای پوشش اخبار کروناست. اگرچه این نکته جذابی محسوب می شود، اما کمکی به رفع تردید کسب و کارها نخواهد کرد. اگر یک برند در طول بازه زمانی طولانی فقط نسبت به انتشار محتوای مربوط به حوزه تخصصی اش اقدام کند، شاید شهرت مناسبی کسب نماید، اما هیچ گاه به عنوان یک برند مردمی شناخته نخواهد شد. امروزه برندهایی نظیر نایک یا مایکروسافت به دلیل توجه به وضعیت مشتریان شان در بازه های زمانی دشوار دارای محبوبیت فراوان هستند بنابراین پوشش اخبار مربوط به ویروس کرونا باید در دستور کار برند شما قرار گیرد.
ایجاد صفحه منحصر به فرد
صفحه مربوط به کرونا باید طراحی منحصر به فردی داشته باشد. امروزه بسیاری از برندها طراحی بخش مربوط به کرونا را مانند دیگر صفحات سایت شان پیش می برند. این امر تاثیر منفی بر روی وضعیت برندها خواهد داشت. وقتی کاربران وارد صفحه مربوط به اخبار کرونا می شوند، باید ظاهر متفاوتی را مشاهده نمایند. این امر به خوبی توجه آنها را نسبت به اخبار جلب خواهد کرد. در غیر این صورت سیستم عصبی کاربران واکنش یکسانی نسبت به محتوای صفحه موردنظر نشان خواهد داد. روانشناسی رنگ ها در این حوزه دارای اهمیت بسیار زیادی است. اگر بازاریاب های یک برند نسبت به روانشناسی مناسب برای استفاده از طیف رنگ مطلوب آگاهی نداشته باشند، طراحی صفحه مخصوص برای اخبار کرونا دشوار خواهد شد.
به روز رسانی URL
اگر شما صفحه مجزایی برای پوشش اخبار کرونا اختصاص داده اید، باید آدرس URL موردنظر را به طور مداوم به روز رسانی نمایید. امروزه برخی از لینک ها به دلایل مختلف با مشکل مواجه می شوند. سرعت عمل برندها برای شناسایی مشکل و تلاش برای رفع شان تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی ذهنیت کاربران خواهد داشت. متاسفانه امروزه برخی از برندها پس از گذشت مدت زمانی طولانی از مشاهده نقص در لینک سایت هیچ اقدامی برای رفعش نمی کنند. چنین امری تجربه وحشتناکی برای کاربران ایجاد خواهد کرد. نکته مهم بعد در مورد کوتاه ساختن لینک URL است. هرچه لینک موردنظر کوتاه تر باشد، انگیزه کاربران برای به اشتراک گذاری اش بیشتر خواهد بود.
ایجاد
اکنون بسیاری از کسب و کارها به صورت آنلاین سفارش خرید مشتریان را دریافت و بررسی می کنند. این امر ساعت کاری کسب و کارها را دستخوش تغییر کرده است. فرآیند دورکاری برای اغلب مردم دشوار است. دلیل این امر تفاوت میان کار از خانه با حضور فیزیکی در محیط کسب و کار است. استفاده از انواع نرم افزارهای پیام رسان و سامانه سمینار آنلاین نقش مهمی در کاهش سختی دورکاری دارد. نکته مهم در این میان توجه به وضعیت سایت رسمی برند در طول بازه زمانی شیوع کروناست.
برخی از سایت ها پس از شیوع کرونا به طور کامل از سایت شان ناامید شده اند. دلیل این امر توجه به آنچه مسائل مهمتر تلقی می گردد، عنوان می شود. مهمترین نکته در اینجا حضور در کنار مشتریان برند است بنابراین باید به روز رسانی سایت رسمی برند به مانند گذشته در دستور کار قرار گیرد.
تولید محتوای مرتبط با بحران کرونا
بحران کرونا شرایط بسیار دشواری برای کسب و کارها ایجاد کرده است. مدیریت سایت در این میان به دلیل افزایش وقت گذرانی کاربران در فضای اینترنت دارای اهمیت است. شاید کسب و کار شما تا به حال نسبت به این نکته مهم توجه نشان نداده باشد، با این حال از حالا وضعیت به طور کامل فرق خواهد کرد.
تولید محتوای مرتبط با وضعیت کرونایی امری فراتر از پوشش اخبار این حادثه است. تاثیر ویروس کرونا بر روی کسب و کارهای مختلف نیاز به توضیح ندارد. یکی از ایده های مناسب در این میان تولید محتوا پیرامون تاثیر کرونا بر روی کسب و کار برندهاست. این امر جذابیت بسیار زیادی برای کاربران، به ویژه برای پر کردن اوقات فراغت، دارد.
مطلب مرتبط: تغییر رفتار مشتریان پس از بحران کرونا
جمع آوری کمک های مردمی
کمک به افراد آسیب دیده از ویروس کرونا دامنه وسیعی از کمک ها را شامل می شود. امروزه بسیاری از افراد سرشناس، سازمان های دولتی و کسب و کارها اقدام به جمع آوری کمک های مردمی می کنند. اگر شما نیز علاقه مند به پیگیری این امر هستید، امکان درج درگاه پرداخت در سایت تان را خواهید داشت. نکته مهم در این میان عدم تعیین مبلغی مشخص برای کمک از سوی کاربران است. این امر رفتار حرفه ای در زمینه گردآوری کمک های مردمی محسوب می شود. در پایان هر کمک نیز باید پیام تشکر به کاربر موردنظر ارسال شود. اگر کاربران آدرس ایمیل شان را در اختیار شما قرار داده اند، ارسال ایمیل تشکر در قالب شخصی سازی شده ایده مناسبی خواهد بود. این امر احترام و توجه شما را نشان خواهد داد.