تبدیل شدن به یک رهبر تجاری حرفه ای به هیچ وجه کار ساده ای نیست. بسیاری از افراد برای فعالیت در دنیای کسب و کار دست به هر کاری برای ارتقای جایگاه شان به یک رهبر تجاری خواهند زد. نکته مهم در این میان ضرورت استفاده از ترندهای درست و شیوه های مطمئن است، در غیر این صورت شما هیچ شانسی برای تبدیل شدن به رهبر تجاری نخواهید داشت.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین نکات برای تبدیل شدن به یک رهبر تجاری موفق در عرصه کسب و کار است. اگر شما هم به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان و مشتریان با استفاده از این شیوه هستید، نکات مورد بحث در این مقاله به شما برای توسعه توانایی های تان در زمینه رهبری تجاری کمک خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را از نظر برخی از موفق ترین کارآفرینان جوان مورد بررسی قرار خواهیم داد. این امر به شما برای فعالیت بهتر بر روی توانایی های تان و تبدیل شدن به رهبر تجاری محبوب کارمندان و مشتریان کمک خواهد کرد.
رو راستی
شین ادگل: موسسه ادگل بیم
رو راستی با تیم کاری اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از انتظارات اساسی تیم های کاری در طول فرآیند همکاری با مدیران قرار گرفتن در جریان تمام فعالیت های شرکت است. بدون تردید گاهی اوقات برخی از اطلاعات یا اخبار ماهیت مهم و سری برای کارآفرینان دارد. با این حال در حالت معمولی شما باید به خوبی با کارمندان تان درباره نکات مختلف بازار تعامل داشته باشید. رو راستی شما در این میان اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. این امر به شما امکان تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف را می دهد.
مطلب مرتبط: نکاتی که قبل از تبدیل شدن به یک رهبر تجاری باید بدانید
اغلب اوقات تعامل با کارمندان به طور شفاف امکان استفاده از بازخوردهای متعدد آنها را نیز فراهم می کند. چنین امری شاید در ابتدا بسیار سخت باشد، اما به مرور زمان تبدیل به عادتی سرگرم کننده برای تان خواهد شد. امروزه تمام کسب و کارهای بزرگ دنیا برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیازمند تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف هستند. تعریف مخاطب هدف نیز در این میان به طور چشمگیری شامل کارمندان برند می شود. با این حساب شما باید رویکرد بسیار شفاف و روشنی در تعامل با آنها در پیش بگیرید، در غیر این صورت هرگز یک رهبر تجاری موفق نخواهید بود.
مدیریت زمان
جان براکت: موسسه اسمپ بالون
مدیریت زمان یکی از مهارت های اساسی برای هر رهبر تجاری محسوب می شود. بسیاری از شرکت ها علی رغم موفقیت گسترده شان در بازار هنوز هم از مدیریت نامناسب زمان رنج می برند. این امر نه تنها بهره وری کلی شرکت را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه موقعیت شما به عنوان یکی از مدیران یا صاحب کسب و کار را نیز خدشه دار خواهد کرد. درست به همین خاطر رهبران تجاری توانایی بسیار بالایی در زمینه مدیریت زمان دارند.
مدیریت زمان اول از همه باید از سوی خود شما شروع شود. این امر به معنای برنامه ریزی دقیق برای رسیدگی به تمام کارها در طول روز است. اگر شما برنامه ای به غیر از این را در سر داشته باشید، هرگز موفق به تاثیرگذاری بر روی دیگران نخواهید شد و تمام کارهای تان هم رو هم انباشته می شود. بدون تردید کمتر کسی در صورت مشاهده یک مدیر با توانایی بسیار اندک برای مدیریت زمان علاقه ای به همکاری با وی نشان خواهد داد.
یکی از بهترین راهکارها برای مدیریت زمان به طور حرفه ای تلاش برای شناسایی المان هایی است که در طول روز حواس شما را پرت می کند. این امر در طول دوران دورکاری نیز به شدت به چشم می خورد. با این حساب اگر شما هرچه زودتر چنین المان هایی را از محیط کارتان حذف کنید، امکان تمرکز بهتر و مدیریت زمان به طور حرفه ای را خواهید داشت.
امروزه اغلب کسب و کارها در پی استفاده از مدیریت زمان به طور میانگین بهره وری سازمانی بسیار بالاتری را تجربه می کند. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و همچنین ارتقای جایگاه تان به عنوان رهبر تجاری کمک خواهد کرد. بنابراین همیشه استفاده از این نکته اساسی را مدنظر داشته باشید، در غیر این صورت شانس تان برای تبدیل شدن به رهبر تجاری به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد.
آگاهی از شرایط و درک آن
دیزی جینگ: موسسه بانیش
شرایط دنیای کسب و کار همیشه یکسان نیست. گاهی اوقات تیم کاری شما شرایط بسیار سختی را پشت سر می گذارد. تفاوت میان مدیران با رهبران تجاری در چنین موقعیت های حساسی مشخص می شود. مدیران همیشه به دنبال بهره وری بالاتر تیم های کاری هستند. این امر شامل اعمال فشار بیشتر بر روی اعضای شرکت برای کار بهینه است. بنابراین اگر شما در این میان عملکرد خوبی از خودتان نشان ندهید، هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت. نکته مهم بعدی در این میان مربوط به رهبران تجاری است. این افراد به دنبال فشار بسیار بالا بر روی نیروی کار نیستند. در عوض به خوبی شرایط را درک کرده و همراه با کارمندان شان به دنبال راهکاری برای حل و فصل مشکل هستند.
مطلب مرتبط: چطور رهبر تجاری چابکی باشیم؟
بدون تردید رهبران تجاری در توسعه کسب و کارشان بسیار موفق تر از مدیران معمولی خواهند بود. این امر نه تنها موجب توسعه سریع تر برند می شود، بلکه محبوبیت رهبران تجاری در شرکت را نیز به طور چشمگیری افزایش خواهد داد. با این حساب شما باید همیشه در تلاش برای حل مشکلات کارمندان تان به بهترین شکل ممکن باشید، در غیر این صورت شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی آنها به طور چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد.
تبدیل شدن به رهبر تجری امر ساده ای نیست. بسیاری از افراد انتظار تبدیل شدن به یک رهبر تجاری در طول مدت زمانی اندک را دارند. این امر برای آنها مشکلات بسیار زیادی به همراه خواهد داشت. توصیه من در این بخش تلاش برای تبدیل شدن به یک رهبر تجاری در طول زمان است. شاید این امر مدت زمان بیشتری از شما وقت بگیرد، اما در عوض امکان موفقیت بسیار بالاتری را نیز به همراه خواهد داشت. بنابراین همیشه برای تبدیل شدن به یک رهبر تجاری موفق باید حواس تان به وضعیت برندتان باشد. این امر از طریق کمک به کارمندان برای حل مشکلات شان در هر موقعیتی روی می دهد.
اعتماد به نفس تان را حفظ کنید
کلی کاردناس: موسسه بازاریابی کاردناس
اعتماد به نفس یکی از ویژگی های مشترک در میان رهبران تجاری محسوب می شود. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. بنابراین اگر شما به دنبال جلب نظر مشتریان در بازار و همچنین کسب محبوبیت در میان کارمندان تان هستید، باید نسبت به کار همراه با اعتماد به نفس توجه نشان دهید. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. امروزه برخی از رهبران تجاری همیشه برای بیان ایده ها یا راهنمایی تیم شان استرس زیادی دارند. این امر شاید نوعی احتیاط در زمینه راهنمایی تیم های کاری باشد، اما تاثیر بسیار منفی بر روی وضعیت تیم های کاری به همراه خواهد داشت. درست به همین خاطر شما باید همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان به بهترین شکل ممکن با اعتماد به نفس کافی باشید.
وقتی شما با اعتماد به نفس کافی ایده ها و طراحی های تان را بیان می کنید، میزان تاثیرگذاری اش به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی می کند. با این حساب تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر بسیار جذابی خواهد بود.
اعتماد به نفس نه فقط برای رهبران تجاری، بلکه کارمندان عادی نیز امر مهمی محسوب می شود. اگر شما به طور مداوم با بی توجهی همکاران تان در زمینه بررسی طرح ها و ایده های تازه خود مواجه هستید، بدون تردید یکی از دلایل این امر ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی آنها با اعتماد به نفس کافی است. بنابراین در تلاش های بعدی تان برای تبدیل شدن به فردی کارآمد در شرکت استرس اضافی را کنار گذاشته و براساس اعتماد به نفس کافی فعالیت نمایید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای جلب نظر همکاران تان پیش روی تان نخواهد بود. شاید این امر در ابتدا خیلی سخت باشد، اما به محض اینکه نتایج چنین الگویی از رفتار را مشاهده نمایید، وضعیت تان به طور کامل تغییر خواهد کرد.
عملکرد شفاف در شرکت
استفانی ولز: موسسه فورمیدبل فرمز
فعالیت شفاف در شرکت یکی از اصول مهم برای موفقیت سازمانی محسوب می شود. امروزه بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان از عملکرد شفاف سود می برند. با این حساب در زمینه فعالیت کاری نیز باید چنین نکته ای را مد نظر قرار داد. شما به عنوان یک رهبر تجاری اگر همیشه با کارمندان تان تعاملی شفاف داشته باشید، جلوی بسیاری از سوءتفاهم ها و برداشت های نادرست را خواهید گرفت.
نکته جالب درباره برداشت کارمندان از نحوه مدیریت و رهبری شما در شرکت عدم بیان مستقیم نظرات شان است. با این حساب شما باید خودتان نسبت به کیفیت عملکرد خود در شرکت داوری نمایید. آنچه در این میان به شما برای رهبری بهتر شرکت کمک خواهد کرد، عملکردی شفاف است. اینطوری جایی برای سوال و ابهام در میان کارمندان باقی نخواهد ماند. گاهی اوقات کارمندان به دلیل بی اعتمادی به مدیران در بیان شفاف و صریح نکات مربوط به برند نسبت به ادامه کار دلسرد می شوند. این امر نتایج بسیار ناگواری برای شما به عنوان مدیر شرکت خواهد داشت. یکی از نتایج رایج در این میان افزایش تمایل کارمندان برای ترک موقعیت شغلی شان خواهد بود. با این حساب شما در صورت عدم رسیدگی مناسب به وضعیت کارمندان در این رابطه خیلی زود موقعیت سازمانی تان را از دست خواهید داد.
مطلب مرتبط: ویژگی هایی که هر رهبر تجاری باید روی آنها سرمایه گذاری کند
ارتباط مناسب با دیگران
کریس کریستوف: موسه مانستر اینسایت
یکی از مهارت های اساسی برای رهبری مناسب کسب و کار ارتباطات قوی و مناسب با دیگران است. وقتی شما دامنه ارتباطات وسیعی داشته باشید، به خوبی امکان استفاده از نظرات و راهنمایی های دیگران برای بهبود وضعیت کاری تان را خواهید داشت، در غیر این صورت باید به طور مداوم در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید. چنین امری شما را به طور قابل ملاحظه ای در شرایط دشواری قرار خواهد داد. توصیه ما در این بخش تلاش برای تعامل با همکاران و مدیران دیگر شرکت ها در موقعیت های مناسب است. به عنوان مثال، اگر شما در جلسات یا همایش های مربوط به حوزه کاری تان شانس تعامل با دیگر مدیران را دارید، نباید این فرصت طلایی را از دست بدهید.
بسیاری از رهبران تجاری به دلیل مهارت های ارتباطی بسیار پایین در عمل شانسی برای توسعه سریع کسب و کار و تبدیل شدن به فردی شناخته شده در عرصه کسب و کار ندارند. نکته مهم دیگر اینکه امروزه بسیاری از رهبران تجاری در عمل برندهای شخصی نیز دارند. بنابراین شما برای مدیریت برند شخصی تان هم که شده باید تعاملات گسترده با دیگران را مدنظر قرار دهید، در غیر این صورت وضعیت تان برای تاثیرگذاری بر روی دیگران به طور چشمگیری دشوار خواهد شد. امروزه برخی از برندها به منظور تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف باید به طور مداوم از شهرت رهبران شان استفاده کنند. با این حساب تقویت مهارت های ارتباطی از سوی شما نکته بسیار مهمی در این میان خواهد بود. این امر به شما فرصت تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را خواهد داد.
اعتماد به دیگران
متیو کاپالا: موسسه آلفامتیک
اعتماد عنصر بسیار مهمی برای توسعه کسب و کار و رهبری برند محسوب می شود. امروزه رهبران تجاری بزرگ دنیا اعتماد بسیار زیادی به کارمندان شان دارند. دلیل این امر نیز انتخاب کارمندان براساس معیارهای سختگیرانه و پس از طی مراحل دشوار است. با این حساب اگر کسی توانایی کسب موقعیت شغلی در یک برند بزرگ را داشته باشد، توانایی انجام کارها به بهترین شکل ممکن را نیز خواهد داشت. این امر اعتماد رهبران تجاری به کارمندان را به طور چشمگیری افزایش می دهد.
وقتی شما به کارمندان تان در شرکت اعتماد بالایی داشته باشید، کیفیت کاری آنها به مرور زمان افزایش پیدا خواهد کرد. همچنین آزادی عمل لازم را نیز برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیدا خواهند کرد. نکته جالب اینکه بسیاری از رهبران تجاری پس از اعتماد عمیق به کارمندان شان واکنشی مشابه را دریافت می کنند. با این حساب اگر شما تمایل بالایی برای تبدیل شدن به یک رهبر تجاری مورد اعتماد در میان کارمندان تان را دارید، باید اول از همه به خوبی این راهکار را مورد ارزیابی قرار دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
گوش دادن به دیگران
تایلر بری: موسسه تی کی
انسان ها همیشه مایل به گوش دادن به حرفه ای دیگران نیستند، اما شما به عنوان یک رهبر تجاری باید این مهارت را در خودتان تقویت کنید. گاهی اوقات رهبران تجاری به سادگی هرچه تمام تر با گوش دادن به حرفه ای مشتریان و کارمندان شان امکان تاثیرگذاری بر روی آنها را پیدا می کنند. بنابراین شما باید از این مهارت برای بهینه سازی عملکرد و توانایی کارمندان تان به بهترین شکل ممکن سود ببرید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
مطلب مرتبط: چگونه رهبر تجاری تحول آفرینی باشیم؟
یکی از نیازهای اساسی هر کارمندی در عرصه کسب و کار شنیده شدن حرفهایش از سوی تیم مدیریتی است. با این حساب شما باید به طور ویژه ای نسبت به شنیدن حرفه ای کارمندان توجه نشان دهید، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت. اگر شما از آن دست مدیرانی هستید که هیچ میانه خوبی با گوش دادن به حرف کارمندان شان ندارند، باید به طور قابل ملاحظه ای در رفتارهای تان تجدیدنظر کنید. بدون شک شما یک شبه به فردی با توانایی توجه به نظرات و دغدغه های کارمندان تبدیل نخواهید شد، اما نکته مهم در این میان تلاش برای بهبود وضعیت تان به طور گام به گام است. این امر در بلندمدت از شما رهبر تجاری بزرگی خواهد ساخت.
بیان نظرات و ایده ها
سالوادور اوردوریکا: موسسه رسانهای Spanish Group
رهبران تجاری فقط وظیفه مدیریت مناسب کسب و کارشان از طریق همکاری با کارمندان را ندارند، بلکه باید ایده هایی برای کار بهتر و موفقیت در بازار نیز داشته باشند. این امر به آنها امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف را خواهد داد. بنابراین اگر شما به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، باید اول از همه خیلی راحت ایده ها و نظرات تان را در جلسات کاری بیان کنید. البته این امر به معنای بی توجهی به نظرات کارمندان شرکت نیست. نکته مهم در این بین تلاش برای استفاده از نظرات و ایده های دیگران در فرآیند تصمیم گیری نهایی است. چنین امری فرهنگ همکاری مناسبی در میان اعضای شرکت ایجاد می کند.
برخی از مدیران همیشه نسبت به بیان نظرات شان تردید دارند. این امر موجب می شود آنها هرگز تبدیل به یک رهبر تجاری حرفه ای نشوند. با این حساب اگر شما به دنبال فعالیت مناسب در بازار و تبدیل شدن به یک رهبر مناسب هستید، باید قبل از هر کاری مهارت بیان ایده های تان به ساده ترین شکل را یاد بگیرید.
مطلب مرتبط: چگونه مدیر و رهبر تجاری بهتری باشیم؟
همدردی با دیگران
کالین کاسابوف: موسسه پرو تکستینگ
همدردی با دیگران یکی از ویژگی های اساسی هر رهبر تجاری محسوب می شود. این امر به شما امکان تاثیرگذاری حرفه ای بر روی کارمندان و جلب نظرشان برای پیشبرد پروژه های شرکت را می دهد. بنابراین همیشه در فرآیند کار در صورت مواجهه با مشکلات کارمندان دست کم باید همدردی مناسبی با آنها داشته باشید. در مرحله بعد اگر کاری از دستتان برمی آید، باید برای حل مشکل کارمندان تان مد نظر قرار دهید.