براساس گزارش موسسه PR Wire، برند لکسوس در تازه ترین کمپین بازاریابی اش به سراغ ترغیب مخاطب هدف به سوی استفاده از تکه های کاغذ برای ساخت لوازم تزئینی کوچک رفته است. این امر با استفاده از المان های هنر اوریگامی به عنوان یکی از هنرهای ملی ژاپن صورت گرفته است . هدف اصلی لکسوس از کمپین موردنظر تاکید بر روی ارزش کار دست انسان است. لکسوس در این راستا با کوکو ساتو، هنرمند مشهور اوریگامی، همکاری کرده است. ویدئوهای کمپین مورد بحث به زودی در شبکه های اجتماعی بارگذاری شده است.
یکی از شعارهای اساسی لکسوس در زمینه تولید خودرو مربوط به تمرکز بر روی کیفیت برتر تولیداتش است. این امر در کمپین تازه شرکت برای شبکه های اجتماعی به وضوح قابل مشاهده است. نخستین بخش از کمپین تازه لکسوس با حضور کوکو ساتو چند روز پیش در سایت رسمی شرکت و سپس شبکه های اجتماعی بارگذاری شد. کوکو ساتو در ویدئوهای موردنظر به آموزش نحوه استفاده از انواع کاغذ برای طراحی و ساخت اوریگامی های مختلف می پردازد. این هنر در ژاپن طرفدارهای بسیار زیادی دارد. نکته جالب اینکه میزان استقبال از هنر اوریگامی در میان مشتریان اروپایی و آمریکای شمالی لکسوس نیز بسیار بالاست.
استفاده از شبکه های اجتماعی در طول دوران همه گیری ویروس کرونا افزایش قابل توجهی یافته است. همین امر بازاریاب های لکسوس را به سوی تولید کمپین کنونی سوق داده است. وقتی مردم زمان بیشتری برای حضور در دنیای آنلاین داشته باشند، برندها شانس بیشتری برای موفقیت در زمینه بازاریابی خواهند داشت. همین نکته ساده کمپین کنونی لکسوس را توضیح میدهد.
اکنون بسیاری از برندها در تلاش برای بازاریابی سریالی در شبکه های اجتماعی هستند. این امر به دلیل زمان در دسترس بیشتر مخاطب هدف و همچنین توانایی برندها برای تولید محتوای طولانی تر است. نکته اخیر به دلیل افزایش امکانات تولید محتوای سریالی در شبکه های اجتماعی نیز است. اینستاگرام نمونه واضحی از جهت گیری تازه شبکه های اجتماعی برای فراهم سازی فرصت مناسب در راستای تولید محتوای سریالی برای برندهاست. با این حساب تمام برندها در سراسر دنیا موقعیت بهتری برای تولید محتوا و بازاریابی خواهند داشت.
مطلب مرتبط: رونمایی لکسوس از خودروی تازه ای با فناوری واقعیت افزوده
کمپین تازه لکسوس در دسته فعالیت های بازاریابی برای جلب نظر مشتریان نسل جوان طبقه بندی میشود. امروزه بسیاری از بازارهای مهم در دنیا تحت سلطه خریداران نسل جوان است. با این حساب بازاریابی و جلب نظر این دسته از مشتریان اهمیت بسیار زیادی برای برندها دارد. لکسوس در راستای بازاریابی بهتر در راستای جلب نظر مشتریان نسل جوان اقدام به طراحی اپ موبایلی نیز کرده است. بخشی از اپ رسمی لکسوس برای تجربه رانندگی در قالب بازی موبایلی است. کاربران به این ترتیب امکان کسب تجربه مجازی رانندگی با محصولات جدید لکسوس را پیدا خواهند کرد.
برند لکسوس پیش از این نیز در زمینه بازاریابی سریالی تجربه کسب کرده است. آنها در ماه مارس نسبت به رونمایی از پادکست 6 قسمتی «برو و ببین» اقدام کرده بودند. این پادکست به بررسی پشت صحنه تولید محصولات لکسوس اختصاص داشت. بسیاری از مشتریان برای آگاهی از نحوه تولید محصولات لکسوس اقدام به دانلود تمام بخشهای پادکست کردند. با این حساب کمپین تازه لکسوس نیز در ادامه همان خط مشی قدیمی قابل تحلیل است.