یکی از بزرگ ترین موانع بر سر راه هر کسب وکاری آموزش است. گاه آنقدر سرعت پیشرفت سریع است که حتی ایده توقف این جریان به منظور تمرکز بر استراتژی های آموزشی می تواند به جای یک گام دیگر به سمت رشد، گامی رو به عقب باشد.
حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.
اما این حقیقت را در نظر بگیرید که مطابق با آمار شرکت آی بی ام، 84درصد از کارکنان شرکت های برتر، آموزش ضروری را دریافت می کنند. این در حالی است که تنها برای 16درصد از کارکنان شرکت های کم بازده این اتفاق رخ می دهد. شما ترجیح می دهید جزو کدام دسته باشید؟
برنامه های آموزشی کارکنان چیزی فراتر از سمینارها و آزمون هاست. یک برنامه تعلیمی خوب به کارکنان کمک می کند در مورد فعالیت شما آگاهی یابند، مهارت های خود را بهبود دهند و به افراد مطلعی بدل شوند که پرتلاش و از توانایی کمک به اعتلای آینده شرکت شما برخوردار هستند.
ایجاد یک برنامه آموزشی ممکن است کار بسیار دشواری به نظر رسد، اما اگر در حال ایجاد محتوای رهبری فکری باکیفیت بالا هستید، هم اکنون منابع کثیری درباره صنعت خود و تجربه و تخصص برای اشتراک گذاری در اختیار دارید. اعضای تیم داخلی شما مخاطبان گرانقدری برای محتوای تان هستند، اما اغلب نادیده گرفته می شوند. این اشتباه را نکنید. محتوا به راحتی می تواند به ارائه آموزش و مشغول نگاه داشتن کارکنان کمک کند.
حتی اگر محتوای آماده برای شروع آموزش را در اختیار داشته باشید، ایجاد یک برنامه آموزشی کارآمد برای کارکنان، کار ساده ای نیست. پنج مرحله اشاره شده در ادامه را برای استفاده از محتوای خود به منظور ایجاد برنامه آموزشی مؤثر در پیش بگیرید.
1. شخصی را مسئول قرار دهید
همانطور که گفتم، تنها داشتن و یا ایجاد محتوا به این معنا نیست که یک سیستم برای آموزش و مشغول کردن کارکنان خود در اختیار دارید. شخصی باید مسئول سازماندهی و ارائه محتوا باشد. باید در نظر داشته باشید که هر شخصی این قابلیت را ندارد که تمام منابع محتوایی شما را در کنار هم قرار دهد و به مطالب آموزشی جدید دست یابد.
بنابراین یک عضو از تیم خود را که با شرکت و محتوای شما آشنایی دارد انتخاب و اطمینان حاصل کنید شخصی است که می تواند ایرادات موجود در محتوای آموزشی شرکت را آشکار سازد. این بینش مراحل کار را برای او در تقویت فعالیت های آموزشی فعلی و مباشرت در تولید محتوای جدید به منظور رفع ایرادات را آسان خواهد ساخت.
خدمات نوین روزنامه فرصت امروز در زمینه بازاریابی محتوایی را ببینید
2. تعهد به انسجام
مخاطبین خارجی به محتوای منسجم نیاز دارند و مخاطبین داخلی نیز از این امر مستثنی نیستند. برای حفظ ورودی منابع، اولویت را به طور مداوم بر نگاشتن یا ثبت و انتشار محتوای جدید قرار دهید. همسو با هرگونه استراتژی محتوا، نسبت به به روزرسانی منابع قدیمی هراس نداشته باشید. کسب وکار به سرعت پیش می رود، بنابراین راهکارهایی که به کار میبندید، به طور مکرر تغییر می کنند. شما نمی خواهید پرسنل جدیدتان محتوایی را بخوانند که بازتاب روش انجام کارها در دو سال پیش هستند.
3. فرآیند آموزشی را تنوع بخشید
مطالب وبلاگ به اندازه کافی برای جذب و کمک به یادگیری تمامی اعضای تیم کافی نیست. همه ما به طور متفاوتی یاد می گیریم، حتی اگر راه یادگیری مان در حال تغییر باشد، بنابراین انواع مختلفی از محتوای آموزشی مانند ویدئو، اطلاع نگاشت تعاملی، محتوای صوتی و موارد بیشتری را طراحی و این شانس را به تمامی کارکنان خود اعطا کنید تا از طریقی که یادگیری بهتری دارند، آموزش ببینند.
4. به رهبران فکری مختلف بها دهید
متخصصین دیگری نیز در شرکت شما حضور دارند که نگرش آنها می تواند محتوایی برای آموزش به دیگران باشد، بنابراین سعی نکنید تمام کارها را خودتان انجام دهید. از تمامی متخصصین در سراسر شرکت برای تولید محتوا دعوت و شانس یادگیری از دیدگاه های مختلف را به کارکنان اعطا کنید.
نه تنها شرکت شما از محتوای برگرفته از زمینه های مختلف تخصص و تجربه بهره می برد، بلکه این محتوا به تیم شما نشان می دهد فرصتی برای تبدیل شدن به رهبران فکری وجود دارد. با تشویق متخصصان زمینه های مورد نظر برای اشتراک تخصص خود، می توانید محتوایی ثابت در سراسر کسب وکارتان داشته باشید. کارمندان نیز می توانند به طور همزمان مهارت های رهبری خود را ارتقا دهند.
5. به افراد فرصت دهید آنچه را که آموخته اند به کار بندند
خواندن پست های وبلاگ و تماشای فیلم برای یادگیری مطالب جدید خوب است، اما شرکت شما زمانی از این موضوع نفع می برد که اعضای تیم بتوانند این درس های جدید را در کار خود اعمال کنند. برای مثال یک کارمند که به طور معمول بر روی تبلیغات فیس بوک کار می کند و اخیراً مطلب جدیدی در مورد بهینه سازی موتور جست وجو یاد گرفته است، می تواند در زمان های فراغت با تیم بازاریابی برای آزمایش یک تاکتیک جدید همکاری کند. نیازی نیست شما وظیفه هر شخص را بازنگری کنید، اما حصول اطمینان از وجود موقعیت برای آزمایش موارد جدید برای تیم و کسب وکار شما امر مهمی تلقی می شود.
سرمایه گذاری بر کارکنان برای حفظ استعداد، خدمت بهینه به مشتریان و رشد پایدار امری ضروری است. اگر از بازاریابی محتوا استفاده می کنید، ابزار مناسب برای یک برنامه آموزشی را در اختیار دارید. تمامی آنچه باید انجام دهید، به کارگیری محتوا برای مشغول نگاه داشتن کارکنان و یادگیری مطالبی جدید توسط آنها در زمان کار برای شماست.
همه مطالب سایت درباره بازاریابی محتوا