جمعه, ۷ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Fri, 27 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

برای موفقیت در زمینه بازاریابی لازم است تا از تمامی روش های آن به خوبی استفاده کنید. بدون شک در این رابطه از جمله بخش هایی که مورد عدم توجه بسیاری از برندها قرار گرفته است، تماس سرد است. در یک تعریف ساده این اصطلاح به تماس بدون هماهنگی و پیش‎زمینه با مخاطب اشاره دارد. بدون شک مخاطب در این روش انتظار و آمادگی تماس شما را نداشته و همین امر نیز می تواند به شانسی برای شما برای قانع کردن آنها تبدیل شود. با این حال در انجام این امر لازم است تا بر طبق اصول و ویژگی های جامعه هدف خود رفتار کنید تا زمینه بروز مزاحمت و شکایت آنها فراهم نشود. این امر کاملا در تضاد با تماس گرم است که به شرایطی اطلاق می شود که مخاطب از قبل علاقه‎مندی خود را به شما نشان داده است. با توجه به عدم استفاده درست از این روش توسط بسیاری از برندها، شما با اقدام درست و آشنایی نسبت به راهکارها و اصول آن، می توانید به مزیت رقابتی مناسبی دست پیدا کرده و جایگاه برند خود را افزایش دهید. در همین راستا و در ادامه به بررسی شش مورد منتخب خواهیم پرداخت.

بازاریابی تماس سرد

1-قبل از اقدام خود هدف‎گذاری مناسبی را داشته باشید

در ابتدا لازم است تا به این نکته توجه کنید که اصطلاح تماس سرد تنها در رابطه با تماس های تلفنی نبوده و هر نوع برخورد اولیه می‎تواند در این دسته‏بندی قرار گیرد. با این حال نباید از این روش انتظارات بیش از حدی را داشته باشید. درواقع این احتمال وجود دارد که درصد بالایی از اقدامات شما با بی توجهی مواجه شده و خریدی صورت نگیرد. با این حال این امر به معنای شکست نبوده و شما موفق شده اید تا برند و محصولات خود را معرفی کرده و یک تصویر از خود در ذهن مخاطب شکل دهید.

در این رابطه وجود اهداف مشخص و مرتبط با یکدیگر کاملا ضروری است. برای مثال در صورتی که شما برنامه ای برای تماس های خود نداشته باشید، بدون شک مخاطب نیز تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت. به همین خاطر لازم است تا از مدت ها قبل از شروع کار خود، برنامه ریزی کرده و هر تماس را مورد بازبینی قرار دهید تا به نقاط ضعف و دلایل موفقیت و یا شکست خود آشنا شوید.

همچنین در این رابطه زمان‏بندی نیز بسیار مهم است. درواقع شما باید به یک اطلاعات کلی از جامعه هدف خود دست پیدا کنید تا بهترین زمان را برای تماس سرد خود انتخاب نمایید. برای مثال برای کارمندان چنین تماس هایی در زمان رسمی کار آنها، با خشم و نارضایتی همراه خواهد بود.

مطلب مرتبط: نحوه نوشتن ایمیل سرد و تغییر روند فروش

2-شروعی قدرتمندانه را داشته باشید

30 ثانیه نخست تماس شما تعیین‏کننده ترین زمان خواهد بود. درواقع اگر شما نتوانید در این زمان مخاطب را به سمت خود جذب کنید، بدون شک باید در نحوه کار خود برنامه‎ریزی مجددی را داشته باشید. برای این امر توصیه می شود تا از تماس های ضبط شده استفاده نکرده و افرادی را با قدرت تکلم و صدای مناسب، استخدام کنید. درواقع لازم است تا به جای یک متن از پیش تعیین شده، شیوه خاص تماس با هر فرد را داشته باشید که بدون شک نیازمند آگاهی نسبی از آنها خواهد بود. توجه داشته باشید که به هر میزانی که بتوانید با مخاطب خود ارتباط دوستانه و نزدیک تری را برقرار کنید، به همان میزان نیز شانس موفقیت شما افزایش پیدا خواهد کرد. شما نمی توانید از یک تماس انتظار قانع شدن مخاطب را داشته باشید. به همین خاطر لازم است تا به مخاطب اجازه فکر کردن را داده و در زمانی دیگر با آنها تماسی برقرار کنید. این امر باعث خواهد شد تا افراد به پیشنهادات شما فکر کرده و این خود احتمال پاسخ منفی از جانب آنها را کاهش خواهد داد. در راستای شروعی قدرتمندانه بهتر است تا قبل از معرفی کامل خود، به بیان مزیت-های خرید و یا استفاده از برند خود پرداخته و حتی به مقایسه خود با سایرین بپردازید. در نهایت لازم است تا به مخاطب این اطمینان را بدهید که تماس شما هیچ‏گونه هزینه ای را برای آنها به همراه نخواهد داشت. در غیر این صورت بدون شک تصویر مثبتی از برند شما در ذهن آنها شکل نخواهد گرفت.

3-اقدامی رایگان را برای مخاطبان خود انجام دهید

بدون شک جلب اعتماد از طریق یک پیامک و یا تماس تلفنی، امری بسیار دشوار است. به همین خاطر نیز بیش از 90درصد تماس های سرد به شیوه رایج و سنتی آن با شکست مواجه می شود. با این حال در صورتی که اقدامی رایگان را انجام دهید، بدون شک تاثیر بسیاری را بر روی مخاطب خواهید داشت. برای مثال در صورتی که در زمینه تولید لوازم برقی فعالیت دارید، می توانید با گرفتن آدرس مخاطب، کارکرد محصولات خود را به صورت مستقیم به آنها نشان داده و کیفیت کار خود را به اثبات برسانید. در این رابطه توجه داشته باشید که بسیاری از کلاهبرداری ها به این شیوه انجام می‏شود به همین خاطر نیز لازم است تا با این اقدامات تفاوت خود را با این دسته از شرکت ها به خوبی نشان دهید. بدون شک احترام و توجه ویژه شما به مشتری از نگاه آنها نیز دور نخواهد ماند و شانس شما برای فروش به مراتب بیش تر خواهد شد. در این رابطه شما تنها به روش معرفی شده محدود نیستید. با این حال لازم است تا اقدام رایگان شما نیازی از فرد را برطرف کند و یا جذابیت بالایی را به همراه داشته باشد.

4-تمامی اطلاعات لازم را گردآوری کرده و خود را برای سوالات احتمالی آماده کنید

به هر میزانی که بتوانید اطلاعات بیشتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهید، به همان میزان نیز شانس شما برای موفقیت افزایش پیدا خواهد کرد. درواقع این اقدام باعث خواهد شد تا افراد شما را در کسب و کارتان کاملا حرفه ای تصور کرده و بسیاری از سوالات و تردیدهای آنها برطرف شود. همچنین لازم است تا با بازبینی تماس‏ها، سوالات رایج را دسته‏بندی کرده و بهترین پاسخ ها را برای هریک انتخاب کنید. درواقع آمادگی شما باعث خواهد شد تا دلایل نادیده گرفتن تماس شما برای مخاطب کاهش پیدا کند. در آخر توجه داشته باشید که مکالمه شما باید کاملا دو طرفه باشد و زمان کافی به مخاطب نیز برای بیان حرف-های خود، داده شود.

5-از مشتریان خود برای انتخاب مخاطب استفاده کنید

تماس به صورت تصادفی، بزرگترین اشتباهی است که می توان در تماس سرد مرتکب آن شد. در این رابطه می توان از مشتریان خود برای معرفی افراد مستعد استفاده کرده و با برقراری تماس با آنها، نتایج بهتری را تجربه کنید. در شیوه سنتی تعداد افراد مدنظر بوده و تلاش شده است تا به بیش ترین تعداد مخاطب دست پیدا کرده و با وسعت بالای کار خود حداقل به چند مشتری دست پیدا کنند. با این حال در شیوه های جدید در راستای صرفه‏جویی در زمان و هزینه، تنها افرادی را باید مدنظر قرار دهید که شانس مناسبی برای تبدیل شدن به مشتریان شما دارند. در این رابطه استفاده از شبکه‏های اجتماعی نیز می-تواند به انتخاب بهتر مخاطبان کمک کند.

مطلب مرتبط: مزایای بازاریابی تلفنی

6-پیگیری های پس از تماس خود را جدی بگیرید

حتی بهترین تماس سرد نیز در صورتی که با پیگیری های لازم همراه نباشد، با عدم موفقیت مواجه خواهد شد. درواقع این احتمال وجود دارد که در نخستین تماس های شما، مخاطب به درصد اعتماد مورد نظر خود دست پیدا نکرده باشد. به همین خاطر نیز لازم است تا تماس خود را مورد بازبینی قرار داده و برنامه‎ریزی درستی برای تماس بعدی خود داشته باشید. با این حال این امر نباید بیش از حد طولانی شود. علت این امر نیز به این خاطر است که با گذشت زمان، تاثیر گفته های قبلی شما کمرنگ شده و ممکن است دیگر هیچ تمایلی برای گفت وگو با شما وجود نداشته باشد.

در آخر فراموش نکنید که هر روش مزیت ها و معایب خاص خود را دارد. به همین خاطر نیز توصیه می شود تا تنها به یک روش اتکا نکرده و با شناخت کافی از تمامی روش ها (در صورتی که امکان استفاده از تمامی آنها وجود ندارد)، بهترین ها را برای خود انتخاب کنید.

منبع : thebalancecareers
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/zZcP9Bno
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه