حضور در شبکه های اجتماعی در قالب یک برند با حضور در این فضا به طور عادی تفاوت دارد. شما برای جلب نظر کاربران در پلتفرم های مختلف نیاز به ایده های خلاقانه و همچنین یک استراتژی عالی دارید. بیشک صحبت کردن از چنین نکاتی برای یک کار عادی امر عجیبی به نظر میرسد، چراکه کاربران معمولی به سادگی امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان را دارند.
اگر شما به دنبال استراتژی مناسب برای پروموت کردن کسب و کار کوچک تان در فضای شبکه های اجتماعی هستید، توصیه های ذیل را به هیچ وجه از دست ندهید.
توجه به شبکه های اجتماعی از چشم انداز مشتریان
شما برای اینکه خیلی خوب برندتان را پروموت کنید باید اول از همه از چشم انداز مشتریان به ماجرا نگاه کنید. بسیاری از برندها این نکته مهم را مدنظر قرار نمی دهند. به همین خاطر تبلیغات شان در شبکه های اجتماعی هرگز موردپسند مشتریان قرار نمی گیرد.
مطلب مرتبط: استراتژی های بازاریابی برای پروموت کردن محصولات
مزیت نگاه به بازار از چشم انداز مشتریان امکان درک نیازهای اساسی و خواسته های آنهاست. با این حساب طراحی محتوای بازاریابی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف امر مناسبی خواهد بود. اگر شما در این میان از برخی از مشتریان برندتان هم کمک بگیرید، کیفیت محتوای تان به طور چشمگیری افزایش پیدا خواهد کرد.
اصالت و سادگی محتوا همه چیز است
محتوای بازاریابی شما باید بی نظیر باشد. اینکه شما از روی دست برندهای بزرگ کپی برداری کنید، خیلی زود برندتان را به عنوان یک کسب و کار کلیشه ای در بازار معرفی خواهد کرد. بنابراین شما باید به جای چنین کاری در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن باشید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای جلب نظر آنها پیدا نکنید.
یکی از اشتباهات بزرگ بازاریاب ها در شبکه های اجتماعی و پروموت کردن برندهای کوچک تلاش برای طراحی محتوای شلوغ و دارای المان های متعدد است. شما با چنین کاری سطح تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهید داد. بنابراین باید به جای چنین کاری در تلاش برای حفظ سادگی محتوای تان باشید. امروزه محتوای ساده بیش از چیز دیگری نظر کاربران را جلب می کند.
بدون تردید طراحی محتوای ساده برای بازاریابی هایی که مدت ها به طراحی گونه های دیگر محتوا عادت کرده اند، کار بسیار سختی خواهد بود. با این حساب شما باید پس از تمام شدن کار محتوای تان به بهترین شکل ممکن در تلاش برای ساده سازی اش باشید. این امر در بلندمدت شما را بدل به بازاریابی حرفه ای خواهد کرد.
تعامل با کاربران را فراموش نکنید
شما برای اینکه یک برند محبوب در میان مشتریان داشته باشید، باید به فکر تعامل با کاربران در شبکه های اجتماعی باشید، در غیر این صورت اکانت تان به هیچ وجه پروموت نخواهد شد. وقتی از تعامل با کاربران صحبت می کنیم، نیازی به استفاده از ایده های عجیب نیست. همینکه شما به کامنت های آنها خیلی سریع جواب دهید و نسبت به خواسته های شان توجه داشته باشید، کافی خواهد بود.
متاسفانه برخی از برندها تعامل با مشتریان را در اولویت های آخرشان قرار می دهند. این امر انگیزه کاربران برای همکاری با برندها را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. بنابراین شما حتی با بهترین محتوای دنیا هم امکان تاثیرگذاری بر روی آنها و پروموت کردن برندتان را پیدا نخواهید کرد.
توجه به عنصر تداوم
فعالیت شما در زمینه پروموت کردن برندتان باید به طور مداوم دنبال شود، در غیر این صورت شاید فقط برای مدت زمانی کوتاه برندتان در میان کاربران شبکه های اجتماعی محبوب گردد. بسیاری از برندها پس از هزینه های گزاف در زمینه پروموت کردن برندشان خیلی زود دست از کار می کشند. این امر برند شما را به سرعت از ذهن مشتریان پاک خواهد کرد. بنابراین شما باید عملکرد متفاوتی در زمینه پروموت کردن برندتان داشته باشید.
مطلب مرتبط: بازاریابی دیجیتال در کسب و کارهای کوچک با ایده های کاربردی
هر برندی برای بازاریابی و کسب شهرت در فضای آنلاین نیاز به یک برنامه بلندمدت دارد. این برنامه حضور شما در کنار مشتریان برای سال های سال را تضمین می کند. بنابراین اگر برند شما چنین امری را مدنظر قرار ندهد، شانسی برای موفقیت در این راستا نخواهد داشت.