همکاری با اینفلوئنسرها برای کمپین های بازاریابی یا ارتقای کلی جایگاه برند ایده جذابی به نظر می رسد. بسیاری از کسب و کارها برای همکاری موردنظر حاضر به پرداخت هزینه های بسیار بالایی هستند. نکته مهم در این میان امکان تبدیل شدن هر برند به اینفلوئنسر حوزه کسب و کارش است. این امر نه تنها هزینه بالایی برای شما به همراه ندارد، بلکه اعتباری در حد و اندازه چهره های شناخته شده در سطح دنیا به شما خواهد داد.
چالش اصلی در زمینه تبدیل شدن به اینفلوئنسر حوزه کسب و کار مربوط به نقطه شروع کار است. بسیاری از برندها هیچ اطلاعی در این رابطه ندارند. اگر شما هم چنین وضعیتی دارید، مقاله کنونی مخصوص شماست. ما در ادامه برخی از نکات مهم برای تبدیل شدن کسب و کارتان به اینفلوئنسر حوزه فعالیتش را مرور خواهیم کرد. این امر نه تنها هزینه های مالی شما را کاهش می دهد، بلکه شما را تبدیل به برندی محبوب در میان مشتریان نیز خواهد کرد، پس در ادامه با ما همراه باشید.
حفظ ارتباط با حوزه تخصصی
شاید شما هم برخی از اینفلوئنسرهای مدعی آگاهی از همه نکات زندگی را دیده باشید. مهمترین مسئله در زمینه تبدیل شدن به یک اینفلوئنسر تلاش برای تمرکز بر روی حوزه تخصصی تان است. اگر شما حتی برای یک لحظه نیز از حوزه تخصصی تان منحرف شوید، نتایج به شدت وخیمی برای اعتبارتان در پی خواهد داشت. بسیاری از برندها در این شرایط برای کسب اندکی سود در کنار شهرت برندشان حتی وارد همکاری تبلیغاتی با دیگر برندها نیز می شوند. اگر شما چنین ایده هایی در سر دارید، باید همین حالا آن را فراموش کنید.
مطلب مرتبط: بازاریابی کسب و کارهای کوچک در شبکه های اجتماعی
برندهای مشهور مثل یک خبرگزاری عمل نمی کنند، بلکه فقط در زمینه ای که تخصص دارند، به مشتریان کمک می نمایند. همین امر موجب افزایش شهرت یک برند در بازه های طولانی می شود. با این حساب تبدیل شدن یک برند به اینفلوئنسری در حد و اندازه جهانی نیازمند حفظ ارتباط با حوزه تخصصی است در غیر این صورت هیچ شانسی برای برند موردنظر به منظور ارتقای شهرتش باقی نمی ماند.
حضور موثر در شبکه های اجتماعی
امروزه اگر شما در شبکه های اجتماعی حضور نداشته باشید، به عنوان یک برند مورد شناسایی قرار نخواهید گرفت. بسیاری از مشتریان فقط از طریق شبکه های اجتماعی با برندها آشنا می شوند بنابراین اگر شما راهکار دیگری برای تعامل با مشتریان مدنظر دارید، باید همین حالا فراموشش کنید.
برخی از برندها پس از راه اندازی اکانت رسمی در شبکه های اجتماعی به هیچ وجه فکری برای تولید محتوا نمی کنند. این امر تعامل با مشتریان را سخت و حتی غیرممکن می سازد. گاهی اوقات شما نیاز به تعامل نزدیک با مشتریان دارید و هیچ ابزاری بهتر از شبکه های اجتماعی به کار شما نخواهد آمد.
اینفلوئنسرها همیشه در شبکه های اجتماعی حضور دارند. آنها با استفاده از ظرفیت این فضا به موفقیت های بزرگ دست پیدا می کنند بنابراین حضور شما نیز در شبکه های اجتماعی باید مانند آنها باشد. عنصر اساسی در این میان تداوم حضور شما در چنین فضایی است. اگر شما پس از مدت زمانی کوتاه دیگر محتوای تازه تولید نکنید، خیلی زود از یاد مشتریان خواهید رفت بنابراین گام دوم برای تبدیل شدن به اینفلوئنسر در زمینه کسب و کار حضور مداوم در شبکه های اجتماعی است.
ایجاد ارتباط نزدیک با مشتریان
شما پس از حضور در شبکه های اجتماعی برای مدت زمانی طولانی نیاز به ایجاد ارتباط نزدیک با مشتریان خواهید داشت. در غیر این صورت تمام تلاش های قبلی تان بی نتیجه می ماند. آگاهی از ترندهای مورد علاقه مشتریان و به طور کلی کاربران شبکه های اجتماعی نقش مهمی در ایجاد ارتباطی پایدار با آنها دارد. این امر به شما برای تولید محتوا براساس سلیقه این افراد و در نتیجه تعاملی به یاد ماندنی با آنها کمک خواهد کرد.
مطلب مرتبط: انواع شیوه های بازاریابی دیجیتال برای کسب و کارهای کوچک
اگر شما به طور دقیق نسبت به نیازهای مشتریان از برندتان آگاهی داشته باشید، امکان تولید محتوا برای راهنمایی مشتریان به سوی راهکارهای مناسب را پیدا می کنید. این امر گامی اساسی در راستای تبدیل شدن به اینفلوئنسر همه فن حریف خواهد بود.