گوگل به عنوان بزرگترین موتور جست و جوگر دنیا، چند سالی است که بخش تبلیغاتی ای را راه اندازی کرده است که با موفقیتهای بسیار خوبی همراه بوده و جالب است بدانید که تبلیغات، بزرگترین منبع درآمدی این شرکت محسوب می شود، با این حال این مسئله یک واقعیت است که کاربران کنترلی بر روی محتوای تبلیغات نداشته و این مسئله به معنای آن است که کودکان، به راحتی می توانند تبلیغاتی نظیر فروش مشروبات الکلی را مشاهده کنند، با این حال این تنها مشکل نبوده و این مسئله برای مسلمان ها نیز یک مشکل محسوب می شود. در این راستا گوگل از طرح جدید خود پرده برداشته است که براساس آن می توان تبلیغات در دو گروه قمار و مشروبات الکلی را مسدود کرد. تحت این شرایط آنها دیگر برای شما به نمایش درآورده نخواهد شد.
در این رابطه به نظر می رسد که این طرح، شروع انقلابی در زمینه تبلیغات اینترنتی خواهد بود. برای مثال ممکن است شما در یک زمینه هنری فعالیت داشته باشید و یا به یک یا چند ورزش علاقه بسیاری را از خود نشان دهید. تحت این شرایط اگر امکان محدود کردن تبلیغات وجود داشته باشد، این امر به معنای نمایش آنها برای مخاطبانی است که تمایل به دیدن چنین مواردی را دارند. تحت این شرایط امکان موفقیت یک تبلیغ، به مراتب بالاتر بوده و آمارهای به دست آمده، واقعی تر خواهد شد. در این راستا این قابلیت در حال حاضر در آمریکا و بر روی سرویس یوتیوب فعال شده و به نظر میرسد که در اوایل سال 2021، برای گوگل ادز نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.