برند دیزل یکی از غول های بزرگ عرصه تولید پوشاک محسوب می شود. اخیرا برند دیزل با همکاری کوکاکولا اقدام به توسعه کمپینی تحت عنوان تولید لباس از مواد بازیافتی کرده اند. هدف اصلی از این کمپین حفاظت از محیط زیست و نمایش امکان تولید پوشاک کاربردی و زیبا از مواد بازیافتی است. محصولات این کمپین نیز به طور کامل از طریق اینترنت به فروش خواهد رسید. به این ترتیب امکان ثبت سفارش برای دامنه وسیعی از مشتریان فراهم خواهد بود. براساس ادعای سایت رسمی کوکاکولا این کمپین به زودی به مرحله اجرایی خواهد رسید. فروش آنلاین این محصولات ابتدا به صورت انحصاری در سایت رسمی دیزل و سپس در فروشگاه های مختلف صورت خواهد گرفت.
نکته جالب در مورد این فروشگاه ماهیت رمزی آن است. به این ترتیب دسترسی به آن برای همه کاربران امکان پذیر نیست. به منظور بارگذاری صفحه فروشگاه بازیافتی دیزل و کوکاکولا کاربران باید لوگوی جهانی بازیافت (مندرج بر روی اغلب محصولات) را از طریق دوربین گوشی شان اسکن کنند. به این ترتیب به صورت خودکار به صفحه فروشگاه هدایت خواهند شد. این طرح با هدف جلب توجه مشتریان به محصولات دارای امکان بازیافت صورت گرفته است. به این ترتیب مشتریان فرصت کافی برای آشنایی با دامنه وسیع محصولات دارای قابلیت بازیافت را خواهند داشت.
بدون تردید حضور کوکاکولا در یک کمپین مربوط به حوزه پوشاک عجیب به نظر می رسد. تحلیل این موضوع با فعالیت گسترده کوکاکولا در زمین جلوگیری از آلودگی محیط زیست امکان پذیر خواهد بود. در طول دو دهه اخیر کوکاکولا سرمایه گذاری عظیمی بر روی جایگزینی بطری های پلاستیکی با مواد سازگاری با محیط زیست کرده است. همین امر موجب افزایش شهرت این برند در مقیاس جهانی شده است. امروزه مشتریان علاوه بر دریافت محصولات باکیفیت نسبت به سازگاری آنها با محیط زیست نیز حساس هستند. به همین خاطر تمام برندها باید به سوی تولید محصولات سازگار با محیط زیست حرکت کنند. در این میان کوکاکولا و دیزل در پی بازیافت پلاستیک و کتان مورد استفاده در محصولات شان هستند. این امر هم قیمت نهایی محصولات آنها را کاهش می دهد و هم انگیزه دوچندانی در مشتریان برای توجه به محصولات دیگر این دو برند ایجاد خواهد کرد.
مطلب مرتبط: 10 برند برتر در زمینه فعالیت سازگار با محیط زیست
به زودی خط تولید مشترک دیزل با همکاری کوکاکولا برای تولید لباس های بازیافتی راه اندازی خواهد شد. جالب اینکه بسیاری از فروشگاه های آنلاین و فیزیکی از همین حالا اقدام به پیش خرید این محصولات کرده اند. به این ترتیب دیزل و کوکاکولا مشکلی در راستای فروش محصولات شان نخواهند داشت. رونمایی رسمی از محصولات تازه دیزل با همکاری کوکاکولا در هفته مد پاریس و سپس ایتالیا صورت خواهد گرفت. بدون تردید موفقیت دیزل در فروش محصولات تازه اش انقلابی تمام عیار در صنعت پوشاک ایجاد خواهد کرد. این امر از نقطه نظر کاهش قیمت کلی تولید پوشاک دارای اهمیت است. به این ترتیب کشورهایی با اقتصاد ضعیف تر نیز امکان بهره مندی از محصولات برندهای بزرگ را خواهند داشت. این امر به معنای گسترش هرچه بیشتر بازار فروش برندهای بزرگ در عرصه پوشاک خواهد بود.