پس از اعتراض برخی از کارمندان به عدم طرح های مناسب آمازون نسبت به حفظ محیط زیست، این شرکت اعلام کرده است که بودجه فوق العاده 2 میلیارد دلاری را به این موضوع اختصاص خواهد داد. همچنین هر برند بزرگ و کوچکی از سراسر جهان می تواند با ارائه طرح خود، کمک مالی آمازون را دریافت کند. با این حال هدف اصلی آن ها تامین نیاز خود از طریق انرژی پاک تا سال 2025 است که به معنای صفر شدن میزان انتشار کربن آن ها خواهد بود.
در بیانیه رسمی اعلام شده است که آمازون تنها به شرایط برند خود توجه نداشته و بخش اعظمی از این بودجه، صرف کمک به شرکت های دغدغه مند با راه حل های مناسب خواهد شد. با این اقدام امید است که در آینده شاهد انتشار کربن کمتری به محیط و حفظ هرچه بهتر محیط زیست خود باشیم تا نسل های آینده بتوانند در جهانی حتی سالم تر از حال حاضر، زندگی کنند.
همچنین جف بزوس اعلام کرده است که 10 میلیارد از ثروت خود را صرف مبارزه با تغییرات اقلیمی خواهد کرد. حال باید دید که وعده های بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان، تا چه اندازه به واقعیت نزدیک خواهد شد. درواقع با توجه به این امر که سال گذشته آمازون یک رکورد منفی در زمینه انتشار کربن داشته است، برخی عقیده دارند که این موضوع، تنها یک نمایش تبلیغاتی بوده و آمازون از مدت ها قبل می توانست با اقدامات هرچند کوچک، به شرایط بهتری دست پیدا کند.