اپل سالانه حدود 2 میلیارد دلار در حوزه بازاریابی خرج می کند. اگر لحظه ای با دقت به این میزان از صرف هزینه نگاه کنیم، شاید دیگر شانسی برای کسب و کارهای کوچک یا دارای محدودیت مالی به منظور رقابت موثر با اپل متصور نباشیم. خوشبختانه امروزه موفقیت در عرصه کسب و کار فقط به میزان صرف هزینه از سوی کسب و کارها اختصاص ندارد. شما با تعیین بودجه هرچند محدود و برنامه ریزی دقیق برای آن به بهترین شکل ممکن شانس توسعه کسب و کار و تعامل با مشتریان را خواهید داشت.
وقتی کسب و کار شما بودجه کافی برای رقابت با برندهای بزرگ را ندارد، باید به دنبال راهکارهای خلاقانه بود. اگر شما نه بودجه مناسب و نه ایده خلاقانه داشته باشید، دیگر کارتان تمام است. خوشبختانه کمتر برندی با چنین وضعیت دشواری مواجه است. اگر شما در زمینه پیدا کردن ایده های مناسب برای تعامل با مشتریان و برندسازی بر مدار آن مشکل دارید، مقاله کنونی به بررسی برخی از ایده های مناسب در این راستا خواهد پرداخت بنابراین هرگز توصیه های این مقاله را از دست ندهید.
حضور مستقیم در مقابل مخاطب هدف
امروزه مشتریان توانایی بسیار زیادی برای نادیده گرفتن برندها پیدا کرده اند. بسیاری از آنها حتی به محتوای بازاریابی یا حضور برندها در کنارشان توجه هم نمی کنند بنابراین شما مسیر بسیار دشواری برای برندسازی و تعامل با مشتریان در این شرایط خواهید داشت.
مطلب مرتبط: برندسازی چیست؟ راهنمایی کامل برای ایجاد تحول در کسب و کار
یکی از بهترین راهکارها برای تعامل با مشتریان در شرایط سخت کنونی حضور درست در مقابل دیدگان شان است. اگر شما این نکته را مدنظر قرار ندهید، به احتمال زیاد هرگز مورد توجه مشتریان قرار نخواهید گرفت. به هر حال تا وقتی برندهایی مثل اپل هزینه های چندین میلیارد دلاری می کنند، چه کسی به شما توجه نشان خواهد داد؟
ایراد اصلی برخی از برندها انتظار مداوم برای نگاه مشتریان به کسب و کارشان است. راهکار جایگزین و خلاقانه در این میان تلاش برای نمایش کسب و کارمان به بهترین شکل ممکن به مشتریان است. در این صورت دیگر خبری از بی توجهی مشتریان به کسب و کار ما نخواهد بود. در عوض همه آنها مایل به ارتباط نزدیک تر با برند ما خواهند بود.
اگر شما همیشه در انتظار توجه مشتریان به کسب و کارتان باشید، شاید هرگز این شرایط فراهم نشود بنابراین باید خودتان دست به کار شوید و مشتریان را به سوی کسب و کارتان هدایت کنید.
ارائه پیشنهادهای جذاب
بسیاری از برندها در زمینه بازاریابی فعالیت دارند. شاید شمار بالایی از برندها هم مثل اپل هزینه های سرسام آور در این راستا داشته باشند، اما آیا همه آنها مورد توجه مشتریان قرار می گیرند؟ بدون تردید پاسخ منفی است. پیشنهادهای بازاریابی به اندازه داستان اصلی و جلوه های بصری دارای اهمیت است. اگر شما پیشنهاد جذابی برای مشتریان داشته باشید، شانس بالایی برای جلب نظرشان در کوتاه ترین زمان ممکن خواهید داشت.
پیشنهادهای خلاقانه و نوآورانه همیشه برای مشتریان جذابیت دارد. این امر سر و صدای زیادی پیرامون کسب و کار شما به راه خواهد انداخت بنابراین به ساده ترین شکل ممکن امکان جلب نظر مشتریان را پیدا می کنید. اگر در کنار کمپین بازاریابی تان یک هدیه کوچک و خاطره انگیز به مشتریان دهید، برای مدت زمانی طولانی در ذهن آنها ماندگار خواهید شد. امروزه بسیاری از برندها از این استراتژی ساده و تاثیرگذار برای تعامل با مشتریان استفاده می کنند. نکته جالب اینکه چنین استراتژی ای هیچ هزینه ای برای برندها به همراه ندارد.
از بلندپروازی نترسید
بسیاری از برندها وقتی صحبت از اجرای ایده های بلندپروازانه در عرصه بازاریابی می شود، خیلی زود خودشان را می بازند. این امر به معنای عدم توسعه کسب و کار برای همیشه است. شما باید در عرصه بازاریابی شجاعت مثال زدنی داشته باشید. در غیر این صورت همیشه در حد و اندازه یک کسب و کار کوچک باقی خواهید ماند بنابراین با آغوش باز از ایده های بلندپروازانه استقبال کنید. این امر برای شما و کسب و کارتان دنیای تازه ای ایجاد خواهد کرد.
مطلب مرتبط: راهنمای عملی برندسازی در سال 2021
بدون تردید برندسازی یکی از کارهای سخت و پیچیده در دنیای کسب و کار محسوب می شود. شما با استفاده از نکات مورد بحث در این مقاله امکان پیشبرد هرچه بهتر این فرآیند با هزینه های پایین را خواهید داشت.