پنجشنبه, ۶ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Thu, 26 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

داستان سرایی برند با 6 افدام موثر

5 سال پیش ( 1398/5/10 )
پدیدآورنده : امیر آل علی   پدیدآورنده : جانیل جین  

در بین روش های بازاریابی مبتنی بر ایجاد محتوا، داستان‎سرایی از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار است. درواقع افراد از اینکه یک داستان جذاب را بشنوند، همواره استقبال خواهند کرد. به همین خاطر نیز امروزه بسیاری از برندها در این زمینه فعالیت های جدی ای را انجام می دهند. نمونه بارز این امر را می توان برند لگو دانست که با تولید انیمیشن های داستانی جذاب، مخاطبان را به دنبال کردن برند خود سوق می دهند. فراموش نکنید که این امر قابلیت به اشتراک‎گذاری به مراتب بیشتری در مقایسه با تبلیغات رایج را دارد.

به همین خاطر نیز لازم است تا در راستای برندینگ موفق، این بخش را نیز مورد توجه جدی قرار دهید. در این رابطه شما می توانید از هر چیزی برای یک موضوع داستان خود الهام بگیرید. تلاش‎های شما در راستای ایجاد برند، اتفاقات روزمره و یا ایجاد یک سلسله داستان برای نماد برند خود همگی می تواند نقطه شروع شما در این زمینه باشد، با این حال لازم است تا به سلیقه جامعه هدف خود نیز توجه نشان دهید. اگرچه برندهای بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند، با این حال تنها تعداد کمی موفق شده‎اند تا داستان‎سرایی مناسبی داشته باشند. به همین خاطر در ادامه به بررسی شش اقدام موثر برای داستان‎سرایی موفق، خواهیم پرداخت.

داستان سرایی برند

1-قهرمانی‎سازی کنید

داستان سرایی برند

هر داستان جذابی به یک قهرمان نیاز دارد. بهتر است در این رابطه از نماد برند خود استفاده کنید. نماد برند درواقع موجودی جاندار است که به علت همسویی با آرمان و شعار برند شما و در راستای تاثیرگذاری بیشتر، انتخاب شده است. قهرمان شما باید دارای تمامی ویژگی هایی باشد که به عنوان ارزش های برند شما معرفی می شود. در گام بعد لازم است تا دشمن اصلی نیز وجود داشته باشد که دارای تمامی خصلت هایی است که مخاطبان شما از آن منتفر هستند. در نهایت نیز آخر داستان باید همراه با پیروزی قهرمان داستان خاتمه یابد.

مطلب مرتبط: راه های بهبود داستان سرایی برای تبلیغات برند

2-هیچ مرزی برای جذاب کردن داستان خود قائل نشوید

داستان سرایی برند

این امر که داستان شما تصویر نیز داشته باشد، به افزایش جذابیت آن کمک خواهد کرد. همچنین لازم است تا داستان های شما دنباله‎دار باشد تا مخاطب به خوبی آن را دنبال کند. در این رابطه می توان از یک تیم حرفه ای برای ایجاد داستان‎های جذاب استفاده کرد. با این اقدام شما تنها نیاز به تعیین اهداف مورد نظر داشته و می توان اطمینان داشت که خروجی کار، کاملا حرفه ای خواهد بود. این امر که داستان های شما برای هر سه رده سنی، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان جذاب باشد و یا به صورت جداگانه طراحی شود، خود به همه گیر شدن آنها کمک بسیاری را خواهد کرد. در نهایت این امر که نظرات افراد را جویا شوید، شما را متوجه بسیاری از اشتباهات خواهد کرد.

3-داستان های خود را کوتاه و جذاب نگه دارید

داستان سرایی برند

بیش از حد طولانی شدن نیز شانس دیده‎شدن شما را کاهش خواهد داد. به همین خاطر نیز ضروری است تا قالب یکسانی را داشته باشید. برای مثال هر قسمت بیش از پنج دقیقه زمان را از افراد اشغال نکند. در نهایت داستان های دنباله‏دار و استفاده از شخصیت‏های کارتونی مطرح به عنوان مهمان، از دیگر اقداماتی است که به بهبود داستان شما کمک خواهد کرد. برای مثال گوگل برای مناسبت های گوناگون نظیر هالووین، یک انیمیشن داستانی کوتاه معرفی می‎کند که این بخش جدید سخت مورد توجه مخاطبان قرار گرفته است. به همین خاطر داستان‎سرایی را نباید به محدوده و حتی یک قهرمان خاص، محدود بدانید.

4-احساسات مخاطب را درگیر کنید

داستان برند

موفقیت داستان های شما بیش از هر چیز به قدرت تحت تاثیر قرار دادن احساسات مخاطب بستگی دارد. به همین خاطر نیز لازم است تا مخاطب را غافلگیر کرده و در پایان هر قسمت، حس رضایت را در آنها ایجاد کنید. در نهایت این امر که در دل داستان، تبلیغات مخفی نیز وجود داشته باشد، در ضمیر ناخودآگاه آنها تاثیرگذار خواهد بود. بدون شک این امر در مقایسه با تبلیغات مستقیم که به عنوان یک عامل مزاحم تلقی می شود، نتایج بهتری را به همراه خواهد داشت.

5-مخاطب را درگیر کنید

داستان برند

از هر اقدامی برای افزایش تاثیر داستان خود باید استقبال کرد. برای مثال ایجاد بازی های کامپیوتری ساده و در عین حال جذاب و یا ایجاد مسابقاتی برای ساخت داستان های فرعی، از جمله مواردی محسوب می شود که رضایت مخاطب را به بالاترین حد ممکن خواهد رساند.

مطلب مرتبط: داستان سرایی و تاثیرآن در موفقیت برندها

6-سبک مخصوص به خود را داشته باشید

داستان برند

شما باید در ذهن مخاطب کاملا متفاوت جلوه کنید. این امر در رابطه با داستان ها نیز صادق است. یک شیوه طراحی خاص و یا پایان‏بندی مخصوص، از جمله موارد مهم در این زمینه محسوب می شود. در نهایت با کسب شهرت در این زمینه، شما می توانید از اسباب بازی شخصیت ها به عنوان هدیه در کنار محصولات خود، استفاده کنید. همچنین این امر که شخصیت اصلی داستان یک تیکه کلام مخصوص را داشته باشد، می تواند به جذابیت و تمایز کار شما بیفزاید.

منبع : zilliondesigns
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cawjL56U
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیستتور سنگاپورخرید PS5
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه