رونمایی مدل مفهومی i4 که یک خودرو برقی محسوب می شود، با یک اتفاق ویژه همراه بود. بی ام و پس از مدت ها آرم تجاری خود را تغییر داد. اگرچه این اتفاق برای نخستین بار رخ نداده است، با این حال حذف حاشیه مشکی، اتفاقی بیسابقه محسوب می شود. درواقع اگر به تمامی تغییرات تاریخ این برند نگاهی بیندازید، این بخش را به عنوان یک طرح اصلی مشاهده خواهید کرد، با این حال این بخش به صورت کامل کنار گذاشته شد.
نکته جالب دیگر این است که نشان تجاری این شرکت به مانند سیاست بسیاری از برندها نظیر گوگل و اپل، از حالت سه بعدی خارج شده و نمای تخت را پیدا کرده است. این ظراحی باعث می شود تا با حذف حاشیه سیاه، این بخش با توجه به رنگ خودرو تغییر کند. علت این اقدام هم به خاطر منقرض شدن سیاست نشان تجاری سه بعدی است. درواقع اگرچه پس از پیشرفت تکنولوژی، سه بعدی کردن اقدامی جذاب به نظر می رسید، با این حال در جهان امروز این حالت جنبه مصنوعی را به خود گرفته است. همین امر نیز باعث شده است تا بسیاری از روانشناس ها و بازاریاب ها متوجه این امر شوند که اقدام رایج باعث ایجاد حسی غیرواقعی، شده است که می تواند به برند ضربه بزند. به همین خاطر موج تغییر لوگو ها به راه افتاد.
مطلب مرتبط: جنجال تخلف بی ام و در زمینه فروش خودرو
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این ترند جدید هم پس از مدتی کنار خواهد رفت. درواقع مد شدن یک چیز، کاملا موقتی بوده و با توجه به این امر که یک دوره طرح های دو بعدی کنار رفته و سه بعدی ها جایگزین آن شدند، بعید نیست که پس از مدتی شاهد عکس این قضیه باشیم. در نهایت این اقدام جنبه تبلیغاتی نیز داشته و باعث می شود که برندها برای چند روز در صدر اخبار باشند. حال باید دید که چه برندهای دیگری در این زمینه اقدام خواهند کرد.