شنبه, ۱۲ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 2 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
آیا وبلاگ ها هنوز هم تاثیرگذاری بازاریابی دارند؟

ترندهای وبلاگ نویسی در عرصه بازاریابی

4 سال پیش ( 1399/1/20 )
پدیدآورنده : علی آل علی  

وبلاگ نویسی همیشه یکی از راهکارهای مناسب برای تعامل با مخاطب هدف محسوب می شود. اغلب برندها دارای وبلاگ رسمی برای تعامل هرچه بهتر با مشتریان هستند. بازاریابی درست در وبلاگ رسمی برند امکان افزایش ترافیک سایت رسمی را نیز فراهم می کند. همچنین جایگاه برند ما در حوزه کسب و کار به شدت افزایش پیدا خواهد کرد. برخی از برندها در میان رقبا به دلیل بیان نکات کاربردی و کارشناسی درباره کسب و کارشان دارای شهرت بسیار بیشتری هستند. امروزه بازاریابی از طریق وبلاگ نویسی کاربردهای بسیار زیادی دارد. برندهای بزرگ همیشه حساب ویژه ای بر روی این الگوی بازاریابی می کنند. به همین خاطر سرمایه گذاری بالایی در حوزه موردنظر صورت می گیرد.

ما در طول پژوهش برای یافتن ترندهای برتر حوزه وبلاگ نویسی به برخی از نکات و ابزارهای جالب برخورد کردیم. شاید در نگاه نخست انگیزه کاربران برای مطالعه محتوای وبلاگ ها در طول یک دهه اخیر به شدت کاهش یافته باشد. اگرچه این امر در نگاه نخست درست به نظر می رسد، اما از اساس دارای ایراد است. هنوز هم بسیاری از مخاطب های علاقه‎مند به کسب و کارهای خاص اقدام به مطالعه محتوای بازاریابی در وبلاگ ها می کنند. مزیت وبلاگ ها امکان بیان محتوای تخصصی تر در حوزه کسب و کار است. بنابراین هنوز هم وبلاگ ها طرفدارهای خاص خود را دارد.

ترندهای وبلاگ نویسی در عرصه بازاریابی

مزیت اصلی وبلاگ ها امکان دسترسی تمام کاربران به آن در سراسر دنیاست بنابراین دیگر محدودیتی در زمینه دسترسی به کاربران پیش روی ما نخواهد بود.

چرا وبلاگ نویسی اهمیت دارد؟

بدون تردید وبلاگ نویسی اهمیت بسیار بیشتری در مقایسه با آنچه شما گمان می کنید، دارد. بسیاری از کسب و کارها نسبت به اهمیت های وبلاگ نویسی به طور کامل بی‎توجه هستند. براساس گزارش موسسه ویش بلاگ به طور کلی چهار مزیت برای وبلاگ نویسی از نقطه نظر بازاریابی وجود دارد:

• افزایش ترافیک آنلاین به سوی کسب و کارمان

• بهبود وضعیت سئو برندمان

• نمایش جلوه ای پیشرو از برندمان در حوزه کسب و کار

• شانس تعامل بهتر با مشتریان هدف و برندهای حاضر در کسب و کارمان

مطلب مرتبط: وبلاگ‌ نویسی برای مشتریان

وقتی ما وبلاگ رسمی برای برندمان تاسیس می کنیم، شانس تولید محتوای تخصصی و اظهارنظر کارشناسی را خواهیم داشت. این امر اهمیت بسیار ویژه ای دارد. نکته مهم در این میان ایجاد ارتباط میان سایت رسمی برندمان با وبلاگ است. اشتباه برخی از برندها فعالیت در زمینه وبلاگ نویسی بدون بیان رسمی ارتباط آن با برندشان است. به این ترتیب شاید مخاطب هدف هرگز تمایلی به مشاهده محتوای وبلاگ موردنظر نشان ندهد. راهکار مناسب در این بخش استفاده از اطلاعیه های واضح و درج لینک وبلاگ در اکانت های برندمان در شبکه های اجتماعی مختلف است.

وقتی ما به طور مداوم محتوای کاربردی در وبلاگ رسمی برندمان را بارگذاری کنیم، وضعیت کسب و کارمان در موتورهای جست‎وجو بهبود پیدا می کند. یکی از المان های مهم برای الگوریتم گوگل به روز رسانی مداوم محتوای وبلاگ هاست. به این ترتیب ما با تولید محتوا رتبه های بهتری در نتایج جست‏وجوی گوگل پیدا خواهیم کرد. بدون تردید استفاده از کلیدواژه های کاربردی برای جلب نظر مخاطب هدف و بهبود وضعیت مدیریت سئو حیاتی است. خوشبختانه امروزه اغلب سایت های بزرگ مانند گوگل ابزارهای ویژه و رایگانی برای مشاهده وضعیت کلیدواژه ها دارند.

امروزه مقالات بسیار زیادی درباره شیوه نگارش درست در سایت و وبلاگ رسمی برند وجود دارد. اغلب رقبای ما به احتمال زیاد از توصیه های رایج در این زمینه استفاده می کنند بنابراین عدم توجه ما به این حوزه فقط موجب جا ماندن از رقبا خواهد شد. امروزه ایده های جذابی برای نگارش مقاله در وبلاگ رسمی برند وجود دارد. برخی از برندها هنوز هم بر روی تعدادی از ایده های قدیمی در حوزه بازاریابی تاکید دارند. این امر موجب دشواری هرچه بیشتر برای توسعه برند در حوزه بازاریابی می شود. ما باید به طور مداوم در جست‎وجوی ایده های تازه برای نگارش محتوای تازه در وبلاگ مان باشیم. در غیر این صورت به سرعت از عرصه بازاریابی کنار خواهیم رفت.

شاید در نگاه نخست اطلاع از امکان ارتباط و تعامل کاربردی با مخاطب هدف از طریق تولید محتوای جذاب برای شما دشوار باشد. وبلاگ نویسی در طول دو دهه اخیر به طور مداوم در میان بازاریاب ها و برندها شهرت بسیار زیادی داشته است. یکی از عوامل اصلی پایداری شهرت این الگوی بازاریابی نتیجه‎بخشی بالای آن است بنابراین تمام برندها باید استفاده از آن را مدنظر داشته باشند. در غیر این صورت امکان بازاریابی کاربردی برای آنها فراهم نخواهد شد. در ادامه 12 ترند تازه در زمینه وبلاگ‎نویسی از نقطه نظر بازاریابی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

1. وبلاگ های اطلاعات‎محور

برخی از برندها در تلاش برای ارائه اطلاعات کاربردی به مخاطب هدف هستند. این امر نیازمند اختصاص زمان مناسب برای پژوهش بر روی حوزه های مختلف کسب و کار است. امروزه به طور معمول برندهای دارای بودجه مناسب و فعال در عرصه های جهانی اقدام به راه‎اندازی این نوع وبلاگ می کنند. اگر شما نیز ابزار و امکانات لازم را دارید، راه‎اندازی چنین وبلاگی ایده مناسبی خواهد بود.

مطلب مرتبط: با وبلاگ‌ تان بازاریابی کنید

نکته مهم در زمینه ایجاد وبلاگ اطلاعات‎محور تلاش برای تولید اطلاعات دست اول است. برخی از برندها فقط اقدام به کپی‎برداری از پژوهش های دیگر برندها می کنند. این امر علاوه بر شکایت سایر برندها موجب افت میزان توجه مخاطب هدف به ما خواهد شد.

2. وبلاگ های خلاقانه

برخی از برندها به دلیل خلاقیت در زمینه فعالیت یا تولید محتوای بازاریابی دارای شهرت هستند. این امر شامل تولید محصولات ساده اما خلاقانه با هزینه اندک است بنابراین تلاش برای پیاده‎سازی الگویی مشابه در زمینه وبلاگ نویسی نیز طبیعی خواهد بود. مهم ترین گام در راستای ایجاد یک وبلاگ خلاقانه توجه به نیازهای اصلی مخاطب هدف است. این نیازها باید ارتباط مستقیمی با حوزه کسب و کار ما داشته باشد. در غیر این صورت امکان جلب نظر مخاطب هدف به محصولات برندمان فراهم نخواهد شد.

3. وبلاگ های شرکتی

شرکت های مادر نیز در حال بررسی مزیت های وبلاگ نویسی هستند. این امر شامل تلاش برای ایجاد وبلاگ های زیرشاخه برای شرکت به منظور پوشش کلی کسب و کار آنهاست. شاید در نگاه نخست پرداختن به حوزه های مختلف در حوزه کسب و کار چندان ساده نباشد، اما در صورت استفاده از بازاریاب های حرفه ای در حوزه های مختلف به خوبی امکان مدیریت چنین وبلاگ هایی فراهم می شود. امروزه برخی از وبلاگ های مشهور و پرطرفدار در میان کاربران به طور همزمان از حوزه های مختلف کسب و کار حمایت می کنند.

4. وبلاگ های شخصی

ایجاد برند شخصی همیشه جذابیت های خاص خود را دارد. این امر بسیاری از کارآفرینان را به سوی ایجاد برند شخصی در کنار فعالیت حرفه ای شان سوق داده است. اگر شما نیز به فکر تاسیس برند شخصی هستید، باید استفاده از مزیت های وبلاگ را مدنظر قرار دهید. مزیت اصلی این امر امکان ایجاد ارتباطی شخصی با مخاطب هدف است. یکی از ایده های مناسب در زمینه ایجاد وبلاگ شخصی پرداختن به پشت صحنه فعالیت روزمره به عنوان کارآفرین است. مشتریان امروزی علاقه بسیار زیادی به مشاهده پشت صحنه کسب و کار دارند بنابراین ما با پاسخگویی به این نیاز مشتریان امکان جلب توجه آنها را خواهیم داشت. بی‎تردید در نگاه نخست این امر اندکی عجیب به نظر می رسد. پیش‎نیاز مدیریت وبلاگ شخصی به صورت کاربردی اطلاع از سلیقه مخاطب هدف است بنابراین ما باید مطالعه دقیقی بر روی مشتریان مان داشته باشیم.

5. وبلاگ های فرهنگی

حوزه گردشگری همیشه مورد توجه وبلاگ نویسی ها بوده است. بسیاری از برندهای فعال در صنعت گردشگری بخش مهمی از وبلاگ های پرطرفدار را در اختیار دارند. تمام افراد پیش از اقدام برای سفر به یک مقصد توریستی نیاز به اطلاعات دقیق دارند. وبلاگ های تخصصی در زمینه گردشگری امکان فراهم ساختن اطلاعات موردنیاز کاربران را خواهند داشت. مزیت اصل این امر امکان ترغیب مخاطب هدف به استفاده از خدمات برندمان در مقاصد موردنظر است. به این ترتیب ما با ارائه اطلاعات مناسب به مخاطب هدف امکان افزایش درآمدمان را داریم.

یکی از ترندهای برتر در زمینه وبلاگ نویسی در حوزه گردشگری توجه به ویژگی های فرهنگی است. این امر شامل معرفی فرهنگ های مختلف و بیان نقاط اشتراک مختلف شان است. این امر انگیزه مخاطب هدف برای سفر به مقاصد مورد تاکید ما را بیشتر خواهد کرد. نتیجه این امر امکان بهره‎مندی از درآمد بیشتر برای برندمان خواهد بود.

6. ایده های نوآورانه

برخی از وبلاگ ها در زمینه معرفی ایده های نوآورانه حتی پیش از توجه برخی از کارآفرینان فعالیت دارند. این امر شامل شناسایی برخی از رویکردهای جایگزین در زمینه تولید محصولی خاص یا ارائه خدمات مختلف است. سرانجام چنین ایده هایی به طور معمول همکاری صاحبان وبلاگ موردنظر با برخی از سرمایه گذارها برای ایجاد استارت‎آپی نوپا است بنابراین اگر ایده های مناسبی در حوزه کسب و کار دارید، راه‎اندازی یک وبلاگ خاص برای معرفی ایده های تان ضروری خواهد بود. این امر مزیت های بسیار زیادی برای ما به همراه دارد. اغلب کارآفرینان در ابتدای راه دارای بودجه کافی نیستند. همکاری با سرمایه گذارهای مختلف بدون معرفی ایده مان به آنها امکان‎پذیر نیست بنابراین وبلاگ رسمی بهترین مکان برای تعامل میان کارآفرینان و سرمایه گذارها خواهد بود.

7. وبلاگ نویسی تخصصی

وبلاگ ها در سراسر دنیا به خاطر فعالیت رایگان و دسترسی سریع مورد توجه هستند. امروزه برخی از برندها در زمینه های خاصی فعالیت دارند. این برندها باید اقدام به شناسایی مخاطب هدف خاص شان کنند. فقط در این صورت امکان بهره‎مندی از مزیت های تعامل با مخاطب هدف خاص فراهم خواهد شد.

بدون تردید در گام نخست تلاش برای فعالیت برای یک گروه خاص دشوار به نظر می رسد. این امر بستگی به میزان تخصص ما در حوزه کسب و کارمان دارد و هرچه تخصص ما بیشتر باشد، امکان بازاریابی به صورت تاثیرگذار افزایش پیدا خواهد کرد. امروزه بسیاری از کاربران به دنبال وبلاگ های عمومی نیستند. آنها بیشتر به دنبال فضایی برای مطالعه اطلاعات خاص و دست اول موردنیازشان هستند. ما با ارائه چنین اطلاعاتی شانس جلب نظر آنها را خواهیم داشت. هرچه دانش تخصصی ما در یک حوزه مشخص کسب و کار بیشتر باشد، امکان بهره‎مندی از آن در راستای تاسیس وبلاگ تخصصی بیشتر خواهد بود. اعتبار چنین وبلاگ هایی در عرصه کسب و کار و میان مخاطب هدف همیشه بیشتر از سایر الگوهاست.

8. وبلاگ های خانوادگی

برخی از خانواده ها برای هماهنگی بیشتر با یکدیگر و به اشتراک‎گذاری لحظات خوش اقدام به تاسیس وبلاگ رسمی می کنند. شاید در نگاه نخست این امر هیچ اهمیت بازاریابی یا کاری نداشته باشد با این حال سرنوشت اغلب چنین وبلاگ هایی فعالیت در عرصه سبک زندگی است. این امر با افزایش توجه کاربران به وبلاگ موردنظر به ذهن اعضای خانواده می رسد. اگر شما از همان ابتدا فعالیت در زمینه سبک زندگی را مدنظر داشته باشید، امکان بهره‎مندی ساده تر از مزیت های بازاریابی را خواهید داشت. مهم ترین مزیت شما در این زمینه امکان توسعه هرچه سریع تر کسب و کار خواهد بود.

9. نگارش محتوای خلاقانه

انتشار کتاب امر دشواری محسوب می شود. بسیاری از افراد توانایی و خلاقیت لازم برای نگارش رمان های جذاب را دارند، با این حال دشواری های عرصه چاپ آنها را دلسرد می سازد. اگر شما قصد فعالیت به عنوان یک نویسنده را دارید، باید استفاده از وبلاگ را مدنظر قرار دهید. این امر امکان معرفی شما به دامنه وسیعی از مردم را به همراه دارد. بدون تردید همه نویسندگان بزرگ کارشان با قدم های کوچک شروع شده است بنابراین ما نیز باید راهکار مشابهی را دنبال کنیم. استفاده از وبلاگ شخصی به عنوان محلی برای انتشار نوشته های تخصصی مان در زمینه ادبیات یا به اشتراک‏گذاری داستان های مان ایده مناسبی به منظور جلب نظر ناشران خواهد بود.

10. وبلاگ های مسافرتی

برخی از بهترین وبلاگ های رسمی مربوط به حوزه گردشگری است. این امر با فعالیت آژانس های گردشگری تفاوت عمده ای دارد. امروزه تعدادی از ماجراجویان خوش ذوق اقدام به تاسیس وبلاگ رسمی برای به اشتراک‎گذاری خاطرات و محتوای مربوط به سفرشان می کنند. اگر شما نیز در زمینه ماجراجویی های هیجان‎انگیز فعالیت دارید، باید نسبت به تولید محتوای جذاب درباره سفرهای تان توجه کنید. مزیت اصلی این امر امکان بهره‎مندی از جلب توجه مخاطب هدف برای گسترش فعالیت های مان است. بسیاری از راهنماهای مشهور تورهای گردشگری فعالیت شان را همین طور شروع کرده اند. به هر حال ما باید فرصتی برای تعامل با مخاطب هدف ایجاد کنیم. در غیر این صورت آنها هرگز از فعالیت ما در این عرصه آگاه نخواهند شد.

11. وبلاگ های آموزشی

تلاش برای یاد دادن نکات مختلف به مخاطب هدف همیشه ایده جذابی برای تاسیس وبلاگ است. امروزه برخی از سایت های بزرگ نیز در زمینه آموزش نحوه فعالیت یا کار با دستگاه های مختلف فعالیت دارند. این امر در صورت پیگیری درست از سوی برندها مزیت های بسیار زیادی به همراه دارد. ساده ترین راهکار کسب درآمد از این شیوه دریافت هزینه اشتراک برای به اشتراک‎گذاری ویدئوهای آموزشی است. به این ترتیب ما با تکیه بر توانایی ایده‎پردازی مان امکان جلب نظر مخاطب هدف را خواهیم داشت.

مطلب مرتبط: اهمیت وبلاگ نویسی در تعامل با مشتریان

12. وبلاگ های فهرستی

یکی دیگر از ایده های ساده و جذاب برای راه‎اندازی وبلاگ مربوط به ایجاد فهرستی از کارهای موردنیازمان است. این امر شامل بارگذاری برنامه های کاربردی برای پیشبرد وضعیت کسب و کار است. بسیاری از کارآفرینان در ماه های ابتدایی فعالیت شان از این ایده استفاده می کنند. به این ترتیب دیگران نیز در جریان فعالیت برند ما قرار خواهند گرفت. یادآوری چنین نکاتی پس از مدت ها فعالیت در دنیای کسب و کار نوعی احساس نوستالژیک را به همراه دارد بنابراین استفاده از شیوه موردنظر نیز باید مدنظر برندها قرار گیرد.

وبلاگ نویسی در طول دو دهه اخیر دستخوش تغییرات بسیار زیادی شده است. شاید کمتر کاربری هنوز به تاثیرگذاری وبلاگ ها در حوزه بازاریابی و کسب و کار باور داشته باشد. نکته مهم در این میان اعتماد به آمارهای رسمی است بنابراین ما باید با استفاده از ایده های کاربردی و جذاب اقدام به تعامل مناسب با مخاطب هدف مان کنیم. استفاده از ترندهای مورد بحث در این مقاله برای شروع فعالیت ایده مناسبی به نظر می رسد.

منبع : business
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/URwbP5Wc
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه