امروزه ارتباط با مشتری امری خیاتی برای هر کسب و کاری محسوب می شود. در این رابطه تکنولوژی به مانند تمامی حوزه های دیگر، به کمک ما آمده است. درواقع شما می توانید از اپلیکیشن های مختلف، برای بهبود عملکرد خود در این زمینه استفاده کنید. در همین راستا و در ادامه به بررسی 10 اپلیکیشن کارآمد برای ارتباط بهتر با مشتری، خواهیم پرداخت.
1-AppBoy
این اپلیکیشن، امکان سازماندهی بازخوردهای مشتریان را برای شما به ارمغان خواهد آورد. درواقع بسیاری از برندها به علت حجم بالای پیام-ها، عملا از اقدام موثر در این رابطه باز می-مانند، با این حال این اپ با دستهبندی کردن محتوای پیام ها و ارائه یک آمار، اطلاعات موردنظر شما را در مدت زمانی بسیار کم در اختیار شما قرار خواهد داد. همچنین از دیگر قابلیت های این برنامه این است که به مانند یک اعلامگر شما را نسبت به آخرین بازخوردهایی که موردنظر شما است، مطلع خواهد ساخت.
برای مثال ممکن است بازخوردهای منفی برای شما اهمیت بیشتری را داشته باشد. در تنظیمات این برنامه شما می توانید اطلاعرسانی را فقط برای این دسته از پیام ها بگذارید. همچنین این اپلیکیشن در هر به روز رسانی خود، امکانات بیشتری را اضافه میکند. به همین خاطر به عنوان مورد نخست در لیست ما قرار گرفته است.
مطلب مرتبط: 24 راه ارتباط با مشتری
2-Tracking System
این اپلیکیشن یک سیستم پیدا کردن مخاطب همراه با امکان ارسال تعداد زیادی پیام است. درواقع در هر زمینه ای از کسب وکار شما باید به دنبال مشتری باشید. این امر که برای آنها صبر کنید، زمینه را برای فعالیت سایر رقبا فراهم خواهد کرد، با این حال پیدا کردن مخاطب واقعی که از آمادگی کافی برای تبدیل شدن به مشتری برخوردار باشد، بسیار سخت خواهد بود. این امر درست نیازی است که این اپلیکیشن تامین میکند. درواقع تنها کافی است تا مشخص کنید که در چه حوزه ای فعالی می کنید، این سیستم تمامی افرادی که صفحه های مرتبط با کسب وکار شما را دنبال می-کنند را شناسایی کرده و پس از دستهبندی آنها براساس معیارهایی نظیر جنسیت، نتایج را در اختیار شما قرار می دهد. با این حال این امر تنها امکان Tracking System نبوده قادر است تا محتواها و مطالب موردنظر شما را برای هر یک از این مخاطبان ارسال کرده و واکنش آنها را در معرض نمایش شما قرار دهد. درواقع این برنامه، یک ابزار عالی برای یافتن و افزایش ارتباط با مخاطبان محسوب می شود.
3- HelpScout
این اپلیکیشن، یک برنامه برای مدیریت داده ها محسوب می شود. درواقع این امر که بتوانید در کمترین زمان ممکن به اطلاعات موردنظر خود دسترسی پیدا کرده و در یا در اختیار مشتری قرار دهید، به یک سیستم مناسب نیاز خواهد داشت. در موارد متعدد مشاهده می شود که افراد تنها بر روی ذخیرهسازی اطلاعات توجه داشته و این نکته را فراموش می کنند که با افزایش تعداد داده ها، دسترسی به آنها سخت خواهد شد. جالب است بدانید که نرمافزار این برنامه نیز وجود داشته و شما می توانید از آن هم برای لپتاپ و هم برای تلفن های همراه خود استفاده کنید. طریقه کار آن نیز به این صورت است که شما تنها کافی است نام فایل موردنظر خود را تایپ کرده و یا از فرمان بر صوتی استفاده کنید. این برنامه سریعا فایل موردنظر شما را در معرض نمایش قرار خواهد داد.
4- Project Bubble
از دیگر برنامه هایی که هم برای موبایل و هم برای رایانه طراحی شده است، Project Bubble است. با کمک این برنامه شما می توانید صفحه ای را برای هر یک از مشتریان و یا کارمندان خود ایجاد کرده و در آن اطلاعات مدنظر خود نظیر رفتار خاص آنها در زمینه خرید و یا وضعیت عملکرد ماهانه شان را وارد کنید. بدون شک این امر به شما کمک خواهد کرد تا به درک بهتری از آنها دست پیدا کرده و برنامهریزی کارآمدتری را پیاده کنید. رابط کاربری ساده و مشخص، از دیگر مزیت های این برنامه محسوب می شود. درواقع شما در همان برخورد اول، کاملا متوجه همه کارهایی که می توانید انجام دهید، خواهید شد.
5- Google Hangouts
با توجه به این امر که امروزه تقریبا تمامی افراد به گوشی های هوشمند دسترسی داشته و در طول روز همواره در کنار آنها است، این امر که برای ارتباط با مخاطبان خود از یک پیامرسان مناسب استفاده کنید، بسیار مهم خواهد بود. در این رابطه گوگل هنگ آوتس از جمله بهترین گزینه-ها محسوب می شود که امکان تماس صوتی و تصویری را نیز در اختیار افراد قرار می دهد. توجه داشته باشید به علت این امر که این اپلیکیشن متعلق به گوگل است، شاهد حضور آن در تمامی گوشی های اندرویدی هستیم. به همین خاطر می توان اطمینان داشت که استفاده از آن کاملا سودمند خواهد بود، با این حال شما تنها به یک پل ارتباطی نباید محدود باشید. به همین خاطر لازم است تا محبوب ترین پیامرسان های جامعه هدف خود را نیز مورد توجه قرار دهید.
6- Basecamp
برای مدیریت پروژه، این برنامه گزینه کاملا مناسبی محسوب می شود، با این حال این Basecamp تنها در رابطه با اقدامات تجاری مورد استفاده قرار نگرفته و هر فردی برای برنامه ریزی بهتر، از این برنامه می تواند استفاده کند. این برنامه تمامی اقدامات موردنیاز برای انجام کارها را به شما یادآوری کرده و یک نقشه برای مشخص کردن مطالب مورد نظر، در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال می توانید نواحی ای را که بیشترین میزان مشتری را دارید، مشخص کرده و از این نقشه در ابعاد و کیفیت موردنظر خود، خروجی بگیرید. در نهایت شما می توانید با مشخص کردن اطلاعات بر روی نقشه، آن را به ایمیل مشتریان خود ارسال کنید.
7- Facebook
بدون شک هر فردی با فیسبوک آشنایی دارد. از این برنامه به عنوان پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی جهان یاد می شود. به همین خاطر بیشترین تعداد مخاطب در حال حاضر، در فیسبوک یافت می شود. در این راستا فعالیت در این شبکه کاملا ضروری خواهد بود. از فیس بوک نه تنها برای تولید محتوا، بلکه برای ارتباط با مشتری نیز می توان استفاده کرد. برای عملکرد بهتر در این زمینه توصیه می شود تا مقالات مرتبط با موضوع استفاده تجاری از این اپلیکیشن را مورد مطالعه قرار دهید تا عملکرد حرفه ای را داشته باشید.
8- Intercom
این برنامه امکانی نظیر ارتباط تلفنی را فراهم می آورد. درواقع با نصب این برنامه، امکانی جدید و جذاب را برای ارتباط با مشتری خواهید داشت، با این حال این برنامه دارای پیچیدگی-هایی است. به همین خاطر لازم است تا برای استفاده موثر از آن، مطالعه کافی را داشته باشید. این برنامه تمامی هزینه های تلفنی تماس را از بین برده و می تواند جایگزین مناسبی برای اقداماتی نظیر پشتیبانی فنی باشد.
مطلب مرتبط: 5 راهکار برای ارتباط تاثیرگذار
9- Trello
این امر که یک برنامه مدیریت وظایف سطحی و پیچیده نباشد، بدون شک بسیار مهم خواهد بود. در این رابطه Trello یک گزینه کاملا حرفه ای و با محیط کاربری ساده محسوب می شود. این امر نیاز شما به یادداشت موارد بر روی کاغذ و یا تخته ها را از میان برده و اطلاعات را در دستهبندی های خوبی قرار خواهد داد، با این حال این امر تنها یکی از کاربردهای این برنامه محسوب می شود. اهمیت این برنامه در رابطه با ارتباط با مشتری این است که شما می توانید اطلاعات درج شده را به راحتی برای مشتری خود ارسال کنید. همچنین امکان اضافه کردن افراد برای دسترسی همگانی به اطلاعات و یا ایجاد مطالب جدید توسط آنها نیز وجود دارد.
10- GrooveHQ
این برنامه امکان یکپارچهسازی و ثبت سفارشات را فراهم می آورد. همچنین از دیگر قابلیت های آن امکان پاسخگویی به ایمیل ها است. به همین خاطر یک دستیار هوشمند و کاملا کاربردی محسوب می شود. ثبت خودکار مشخصات مشتری نیز از دیگر مواردی است که کمک بسیار خوبی برای هر برندی محسوب خواهد شد.