خرده فروشی eBay در طول نزدیک به 2 دهه فعالیت آنلاین دامنه وسیعی از مشتریان را به خود جلب کرده است. این برند در طول سال های اخیر به طور مداوم از ایده های تازه برای بازاریابی کریسمس استفاده کرده است. تازه ترین اقدام eBay استفاده از فناوری واقعیت افزوده برای اعطای کفش های ورزشی اسنیکر است. بر این اساس eBay با همکاری آنتونی دیویس، ستاره مشهور NBA، تعداد 500 اسنیکر مخصوص بسکتبال را به عنوان هدیه در اختیار مشتریانش قرار می دهد.
کاربران برای شرکت در قرعهکشی eBay باید به سایت رسمی این برند مراجعه نمایند. نکته مهم در این میان ضرورت مراجعه به سایت اصلی با استفاده از گوشی هوشمند است. سپس با استفاده از فیلتر واقعیت افزوده eBay امکان بخت آزمایی برای برنده شدن اسنیکرهای جذاب وجود دارد. نکته جالب اینکه پس از فعال کردن دوربین گوشی همراه یک جعبه هدیه ظاهر می شود. لمس جعبه موردنظر شانس کاربران را نمایش خواهد داد. بر این اساس شاید کاربر موردنظر یک جفت اسنیکر به عنوان هدیه دریافت نماید. اگر شانس کاربران در این زمینه منفی باشد، یک متن تشکر و قدردانی برای آنها ارسال خواهد شد.
یکی از نکات جالب در مورد کمپین eBay سادگی اش است. شرکت در این کمپین نیازی به ثبت نام ندارد. کاربران به سادگی امکان شرکت در فرآیند قرعه کشی را دارند. نکته جالب اینکه پس از برنده شدن جایزه از کاربران درخواست ثبت اطلاعات می شود، با این حال چنین امری به معنای امکان شرکت چندباره کاربران در قرعه کشی نیست.
استفاده از فناوری واقعیت افزوده در طول یک دهه اخیر به طور مداوم افزایش یافته است. بازاریاب ها برای تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب هدف همیشه به دنبال طراحی کمپین های تعاملی بوده اند. اکنون فرصت مناسب برای کارآفرینان به منظور تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف با استفاده از فناوری واقعیت افزوده فراهم شده است. بی شک کمپین eBay یکی از نمونه های موفق در این رابطه محسوب می شود.