پیشرفت تکنولوژی در تمامی زمینه ها تاثیرات فوق العاده ای را به همراه داشته و در این بین تیم های ورزشی نیز از این قاعده مستثنی نبوده اند. در این بین در چند سال اخیر مسئله ارز دیجیتال و تکنولوژی بلاک چین به موضوعی جدی در علم اقتصاد تبدیل شده است. در این راستا باشگاه بارسلونا نیز برای تعامل بهتر با طرفداران خود اقدام به عرضه ارز دیجیتال کرده است. این رمزارز با نام BAR قرار است تا در ابتدا تنها از طریق شبکه اجتماعی Socios و وب سایت Chiliz عرضه شود. این امر در حالی است که مدتی قبل دو باشگاه پاری سن ژرمن و یوونتوس نیز اقدامی مشابه را انجام داده اند. به همین خاطر پیش بینی می شود که تا سال آینده اکثر باشگاه های بزرگ جهان این امکان را برای خود ایجاد کنند، با این حال برای سنجش میزان موفقیت بودن این طرح و رفع خطاهای احتمالی در مرحله نخست تنها 100 هزار نفر از این امکان برخوردار خواهند شد و پس از آن هر فردی از سراسر جهان می تواند از آن استفاده کند.
نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این رمزارز ها قابل فروش و انتقال نبوده و تنها برای خرید محصولات و سرویس های باشگاه طراحی شده است. در این رابطه الکساندر درفیوس مدیرعامل Chiliz و Socios در جدیدترین مصاحبه خود عنوان کرده است که همکاری با پردرآمدترین باشگاه در سال گذشته که عنوان پرطرفدارترین را نیز به دست آورده است، یک موفقیت بسیار بزرگ بوده و این امر منجر به کسب شهرت سریع و افزایش تقاضاها برای همکاری خواهد شد، با این حال هنوز اطلاعاتی از درآمد باشگاه بارسلونا از این همکاری منتشر نشده است. تنها اطلاعات در دسترس از باشگاه بارسلونا نیز به مصاحبه جوزف پونت یکی از اعضای هیأت مدیره باشگاه بارسلونا برمی گردد که ضمن خوشحالی از این امکان جدید، عنوان کرده است که در آینده شاهد نزدیک شدن بیشتر باشگاه با طرفداران خود در سراسر جهان خواهیم بود. پیش بینی ها حاکی از آن است که این اقدام می تواند میزان درآمد باشگاه را تا پایان سال با تغییراتی فوق العاده همراه سازد. حال باید دید واکنش مسئولان رئال مادرید به عنوان رقیب اصلی این باشگاه، چه خواهد بود.