شعبه اپل در ژاپن به تازگی از کمپین تبلیغاتی تازه ای با استفاده از انیمیشن رونمایی کرده است. پیش از این چنین الگوی تبلیغاتی کمتر از سوی اپل مورد استفاده قرار گرفته بود. همین امر توجه بسیار زیادی را به کمپین تازه غول دنیای فناوری IT جلب کرد. ویدئوی رسمی کمپین تبلیغاتی تازه اپل از صحنه های مشهور انیمیشن های موفق الگوبرداری کرده است، با این حساب ما با ویدئویی اقتباسی در حوزه تبلیغات مواجه هستیم. استفاده از چنین استراتژی از سوی مدیران اپل در حوزه بازاریابی تازگی دارد. تیم بازاریابی اپل همیشه در تلاش برای استفاده از آخرین دستاوردهای ممکن در حوزه بازاریابی و ترکیب آن با خلاقیت های بدیع اش بود، با این حال انگار دهه جدید میلادی بر روی گرایش مدیران اپل نیز تاثیر گذاشته است.
نکته جالب انیمیشن رسمی کمپین تبلیغاتی اپل حذف لوگوی آنها از سوی مک بوک طراحی شده است. به این ترتیب با مشاهده انیمیشن موردنظر هیچ اطلاعات ظاهری از مدل مک بوک نخواهیم یافت. هدف اصلی تیم بازاریابی اپل تلاش برای ارزیابی میزان ماندگاری المان های منحصر به فرد مک بوک ها در ذهن مخاطب هدف است. اگر از طرفدارهای محصولات برند اپل باشید، شناسایی مک بوک، علی رغم جایگزینی لوگوی مشهور اپل با شکلی مانند قلب یا هلو، کار دشواری نخواهد بود. این امر بیانگر توسعه جهانی کاربرد مک بوک است، بنابراین اپل در کمپین تازه اش به نوعی دنبال اثبات موفقیت های قبلی اش در حوزه کسب و کار نیز هست.
محورهای اصلی انیمیشن تبلیغاتی اپل تشویق نسل جوان به استفاده از مک بوک برای یادگیری نکات مختلف و همچنین بهبود وضعیت تحصیلی شان است. همچنین تلاش برای تشویق مخاطب هدف به بیان داستان منحصر به فرد زندگی شان نیز مورد توجه بازاریاب های اپل در بازار ژاپن قرار گرفته است. کمپین تبلیغاتی تازه اپل در فرمت بسیار کوتاهی (حدود 30 ثانیه) طراحی شده است، اما تاثیرگذاری قابل توجهی بر روی مخاطب هدف دارد. استراتژی اپل در زمینه طراحی تبلیغات مینیمال و تاکید بر روی مخاطب هدف، به جای خدمات یا محصولات برند، هنوز هم ادامه دارد. با این حساب ما به جز استفاده از انیمیشن شاهد تغییر بزرگی در الگوی تبلیغاتی اپل نیستیم.