برند آمازون در طول ماه های اخیر هزینه قابل توجهی برای توسعه دفترهای کاری اش انجام داده است. آنها در تازه ترین اقدام شان دفتر قدیمی شرکت Lord & Tyler در منهتن را خریداری کرده اند. این دفتر در طول سال های اخیر به عنوان یکی از مراکز فعالیت استارت آپ WeWork مورد استفاده قرار گرفته بود. با توجه به موقعیت مناسب این دفتر، به نظر آمازون در تلاش برای ایجاد تغییرات اساسی در نحوه مدیریت کسب و کارش است.
خرید دفترهای کاری تازه برای آمازون نزدیک به 1.4 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است. این امر به خوبی بیانگر استراتژی تازه ای در کسب و کار این غول دنیای خرده فروشی است. مدیران ارشد شرکت انتظار ایجاد 3500 شغل تازه تا پایان سال جاری را دارند. این امر در کنار افزایش فعالیت تبلیغاتی آمازون به خوبی بیانگر تلاش آنها برای سلطه هرچه بیشتر بر عرصه خرده فروشی است. پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از برندها نسبت به حضور در عرصه کسب و کار آنلاین اعلام آمادگی کرده اند. مدیران ارشد آمازون این اتفاق را به مثابه اخطاری برای توسعه هرچه سریعتر کسب و کارشان برداشت نموده اند. با این حساب باید منتظر هزینه های بیشتر آمازون در زمینه توسعه کسب و کارش باشیم.