کارآفرینی حوزه ای مناسب برای همه مردم نیست، با این حال کسانی که علاقه مند به فعالیت در این حوزه هستند باید حواس شان را کاملا جمع کنند، در غیر این صورت خبری از کسب موفقیت در این حوزه نخواهد بود. امروزه بسیاری از افراد در دنیای کسب و کار اشتباهات متعدد و تکراری را انجام می دهند. این امر نه تنها هزینه زیادی روی دست آنها قرار می دهد، بلکه جلوه حرفه ای شان را نیز در میان دیگران از بین خواهد برد.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از اشتباهات روزمره کارآفرینان در عرصه کسب و کار است. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. اگر شما به این نکات توجه لازم را نشان ندهید، شانس تان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا خواهد کرد. در ادامه برخی از مهمترین اشتباهات روزمره کارآفرینان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
تماس های تلفنی فراوان
بسیاری اوقات تماس های تلفنی یک ساعته کارآفرینان می تواند در پنج دقیقه جمع بندی شود. بنابراین شما نیازی به تماس های طولانی در اغلب موارد ندارید. نکته مهم در این میان توجه به صرفه جویی در زمان با استفاده از کاهش مدت زمان تماس های تلفنی است. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی وضعیت کاری تان کمک خواهد کرد.
مطلب مرتبط: اشتباهات رهبری تجاری که کسب و کارتان را نابود خواهد کرد
هرچه شما مدت زمان تماس های تلفنی تان را کاهش دهید، زمان بیشتری برای رسیدگی به کارهای مهم عرصه کسب و کار خواهید داشت. این امر شما را به طور قابل ملاحظه ای مورد توجه مشتریان قرار می دهد. به هر حال هیچ کس مایل به تعامل با کارآفرینی که همیشه وقت کم می آورد، ندارد.
نداشتن دستیار شخصی
شما پس از مدت زمانی اندک در عرصه کسب و کار نیازمند استفاده از دستیارهای شخصی نیز خواهید شد. این امر به شما برای تاثیرگذاری حرفه ای بر روی مخاطب هدف کمک خواهد کرد. بسیاری از کارها در دنیای کسب و کار از عهده کارآفرینان خارج است. این امر فقط از بحث مهارتی نیست، بلکه حوزه مدیریت زمان را نیز مدنظر دارد. با این حال اگر شما پس از گذشت چند سال از فعالیت تان به عنوان کارآفرین هنوز دستیار شخصی ندارید، باید تجدیدنظر اساسی در نحوه فعالیت تان انجام دهید.
بی توجهی به برند شخصی
کارآفرینان بزرگ در سراسر دنیا دارای برندهای شخصی قدرتمندی هستند. این امر امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان و همچنین جلب نظر دیگران برای همکاری را فراهم می سازد. بنابراین شما باید همیشه به دنبال تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس توسعه برند شخصی تان باشید، در غیر این صورت خیلی زود کسب و کارتان به دست فراموشی سپرده خواهد شد.
امروزه شبکه های اجتماعی فضای بسیار مناسبی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ارائه می دهد. شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف براساس این نکات به سادگی هرچه تمام تر امکان استفاده از پلتفرم های محبوبی مثل اینستاگرام یا توییتر را دارید. بنابراین باید دست کم در یکی از شبکه های اجتماعی فوق اکانت رسمی داشته باشید. اینطوری امکان تعامل مستقیم با مخاطب هدف تان را پیدا می کنید. بدون شک منظور ما در اینجا ایجاد اکانت مجزا برای خودتان در مقایسه با برندتان است. این امر به شما فرصت طراحی و توسعه برند شخصی تان را خواهد داد.
عدم سرمایه گذاری مداوم
حفظ پول در حساب های بانکی شما را بدل به فردی ثروتمند نمی کند. امروزه کسب و کارهای بزرگ به طور مداوم مشغول سرمایه گذاری بر روی پروژه های مهم هستند. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد.
مطلب مرتبط: اشتباهات تاثیرگذار در کارآفرینی آنلاین
اگر شما سود مناسبی در طول سال گذشته کرده اید، سرمایه گذاری بخش قابل ملاحظه آن برای توسعه برندتان ایده مناسبی خواهد بود، در غیر این صورت دیر یا زود با مشکلات مالی بسیار گسترده ای در حوزه کسب و کار مواجه خواهید شد. آن وقت دیگر برای سرمایه گذاری بسیار دیر خواهد بود. پس هرچه زودتر دست به کار شوید و جلوی این اشتباه رایج را بگیرید.