وقتی شما کسب و کاری را شروع می کنید، بیش از هر نکته دیگری نگران مسیر دشوار و چالش هایی خواهید که پیش روی تان قرار می گیرد. بسیاری از رهبران تجاری وقتی یک شرکت را راه اندازی می کنند، بدون توجه به نتیجه ادعاها و استراتژی های شان وارد بازار می شوند. این امر اغلب اوقات اشتباهات بسیار زیادی را دامن زده و چالش های بسیار بزرگی پیش روی رهبران تجاری قرار می دهد. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین اشتباهات رهبری تجاری است که می تواند هر کسب و کاری را نابود کند. در ادامه برخی از این اشتباهات را مورد بررسی قرار می دهیم.
تعهد فراتر از انتظار و ناتوانی در تحقق آن
وقتی شما در عرصه کسب و کار قولی را می دهید، باید به طور کامل آن را برآورده کنید، در غیر این صورت به احتمال زیاد شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدفتان نخواهید داشت. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد. برخی از رهبران تجاری برای ایجاد هیجان در بازار و ترغیب کارمندان شان به کار بیشتر تعهدات بسیار عجیبی را بیان می کنند. این امر نه تنها به آنها برای موفقیت در بازار کمکی نخواهد کرد، بلکه به احتمال زیاد اعتبارشان را خیلی زود از بین می برد.
مطلب مرتبط: تکنیک های رهبری کسب و کار با هدف بهینه سازی وقت و انرژی
رهبران تجاری باید همیشه وجهه ای حرفه ای در میان دیگران داشته باشند. در غیر این صورت کمتر کسی حتی به آنها توجه نشان خواهد داد. شما به عنوان رهبر تجاری با بیان تعهدات غیرواقعی و ناتوانی برای تحقق شان حسابی اعتبار و حرفه ای گری تان را با چالش رو به رو خواهید کرد.
فقدان صبر و شکیبایی کافی
صبر و شکیبایی یکی از نکات مهم در دنیای کسب و کار محسوب می شود. اغلب رهبران تجاری موفق این ویژگی شخصیتی را به بهترین شکل ممکن در خودشان دارند. بنابراین اگر شما به طور مداوم در تلاش برای سرعت بخشیدن به کارهای تان هستید و اصلا نمی توانید اندکی انتظار برای دستیابی به اهداف تان را تحمل کنید، به احتمال زیاد با مشکلات زیادی رو به رو خواهید شد. بنابراین باید توصیه این بخش را به طور قابل ملاحظه ای مدنظر قرار دهید.
بسیاری از کارآفرینان نسبت به انتظار و صبر در عرصه کسب و کار بسیار بدبین هستند. این امر ناشی از تجربه سرعت تحولات در بازار است. نکته مهم در این میان ضرورت درک شرایط است. برخی از کارها در دنیای کسب و کار فقط با صبر و شکیبایی فراوان ساماندهی می شود. بنابراین اگر شما در این راستا خیلی سریع عمل کنید، شانس تان برای موفقیت به سرعت کاهش پیدا خواهد کرد.
مدیریت در سطح خرد
مدیریت در سطح خرد به معنای تلاش برای رسیدگی به وضعیت تمام کارمندان و جزییات مربوط به کسب و کار از سوی رهبران تجاری با وسواس بالاست. این امر توانایی شما برای تاثیرگذاری بر روی شرایط بازار را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد. بنابراین باید در تلاش برای بهبود شرایط در مدت زمانی اندک باشید، در غیر این صورت به احتمال زیاد حتی یک سال هم در بازار دوام نخواهید آورد.
رهبران تجاری به جای اینکه به طور مداوم مشغول امور جزئی برندشان باشند، باید چشم اندازی وسیع را مدنظر قرار دهند. این امر به آنها برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان به بهترین شکل ممکن و فراهم سازی شرایط توسعه برند کمک می کند. اشتباه این بخش مبنی بر مدیریت در سطح خرد خیلی راحت اعتبار شما به عنوان یک رهبر تجاری را نابود خواهد کرد.
مطلب مرتبط: آشنایی با انواع الگوهای مدیریت و رهبری کسب و کار
تلاش برای رسیدگی به کارهای بسیار زیاد
وقتی یک شرکت در تلاش برای رسیدگی به کارهای فراوان در مدت زمانی اندک است، پیشبینی شکست آن امر دشواری نخواهد بود. این امر درباره رهبران تجاری نیز مصداق دارد. شما باید به طور مداوم حجم کارهای تان را مدیریت کنید، در غیر این صورت خیلی زود توانایی تان برای تاثیرگذاری بر روی وضعیت شرکت و بازار از بین می رود. اینکه شما چند کار اندک را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، همیشه بهتر از قبول مسئولیت کارهای متعدد و ناتوانی برای انجام درست شان خواهد بود. بنابراین باید به طور مداوم این نکته مهم را مدنظر داشته باشید و از چنین اشتباهی پرهیز کنید.