راه اندازی یک سایت برای کسب و کار فقط مرحله اول برای تعامل با مشتریان و رقابتی بهتر با دیگر برندها محسوب می شود. نکته مهم در این میان بازاریابی برای سایت موردنظر و ترغیب کاربران برای عضویت بازدید مداوم از آن است. امروزه بسیاری از سایت ها پس از راه اندازی به طرز عجیبی مورد بی توجهی کاربران قرار می گیرد. دلیل این امر اغلب اوقات بازاریابی ضعیف برای سایت مورد نظر است. چنین امری سایت تازه تاسیس شما را خیلی زود از ره خارج کرده و انگیزه شما را به طور کامل از بین خواهد برد.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از تکنیک های بازاریابی برای سایت کسب و کارهاست. این امر تاثیرگذاری بسیار زیادی بر روی وضعیت برندها دارد. در ادامه برخی از مهمترین نکات در این راستا را با هم مرور خواهیم کرد.
ایجاد تصویری ماندگار از برند
ایجاد یک تصویر ماندگار از برند اهمیت بسیار زیادی برای بازاریابی سایت دارد. سایت رسمی شما همیشه با نام برندتان به ذهن مشتریان می رسد. بنابراین تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان با استفاده از یک تصویر جذاب برای برند اهمیت بالایی دارد.
مطلب مرتبط: بازاریابی در سایت برند با طراحی پاپ آپ های حرفه ای
بهترین راهکار برای ایجاد یک تصویر جذاب و ماندگار از برند در سایت رسمی استفاده از لوگو و رنگ های آن برای بهبود کیفیت سایت است. اینطوری مشتریان همیشه به هنگام مشاهده سایت تان به یاد برندتان هم خواهند افتاد. این امر از نقطه نظر تاثیرگذاری روانی بر روی مخاطب هدف دارای اهمیت بسیار زیادی است.
مطالعه درباره کمپین برند
بسیاری از برندها برای راه اندازی کمپین در فضای آنلاین هیچ گونه مطالعه ای از قبل انجام نمی دهند. این امر دردسرهای زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت. اگر شما قصد راه اندازی یک کمپین در سایت تازه تاسیس تان را دارید، باید از مدتی قبل نسبت به اطلاع رسانی درست درباره آن اقدام کنید، در غیر این صورت شاید مشتریان هرگز به موقع نسبت به برگزاری کمپین تان اطلاع پیدا نکنند.
این نکته در کنار سرمایه گذاری مناسب بر روی حوزه سئو دارای اهمیت زیادی است. وقتی شما در حوزه سئو سرمایه گذاری می کنید، امکان تعامل بهینه با مشتریان تان را خواهید داشت. دلیل این امر نیز نمایش سایت برندتان در رتبه های برتر گوگل است. بنابراین باید همیشه نسبت به سرمایه گذاری بر روی حوزه سئو برای بهبود وضعیت سایت تازه تاسیس تان اقدام نمایید.
فقط بر روی بازاریابی دیجیتال تمرکز نکنید
بازاریابی و توسعه سایت برند فقط از طریق دنیای آنلاین صورت نمی گیرد. شما در طول روز به طور مستقیم با مشتریان بسیار زیادی در تعامل هستید. بنابراین تلاش برای استفاده از چنین تعاملی به منظور بهبود وضعیت سایت تان امر مهمی خواهد بود. دعوت از مشتریان برای مشاهده سایت تان به هنگام خرید حضوری یکی از این ایده ها محسوب می شود. شاید این امر در مراحل اولیه بسیار سخت باشد، اما شما به زودی امکان تاثیرگذاری قابل ملاحظه بر روی مخاطب هدف را پیدا خواهید کرد.
اشتباه بسیاری از بازاریاب ها اتکای صرف بر روی شیوه های بازاریابی دیجیتال است. این امر آنها را به طور قابل ملاحظه ای محدود خواهد کرد. بنابراین شما باید همه امکانات در دسترس برای بازاریابی سایت تان را مدنظر قرار دهید. فقط در این صورت امکان تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان به بهترین شکل ممکن را خواهید یافت.
توجه مضاعف به شبکه های اجتماعی
توسعه سایت برند با استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی امر مهمی محسوب می شود. شما باید همیشه انگیزه تان برای بهبود وضعیت شبکه های اجتماعی را به رخ بکشید. این امر شما را به طور قابل ملاحظه ای مدنظر مشتریان قرار می دهد.
مطلب مرتبط: بازاریابی در سایت برند با محتوای مورد علاقه کاربران
کار اصلی شما در شبکه های اجتماعی درج آدرس سایت تان در بخش تعبیه شده است. اینطوری کاربران به سادگی هرچه تمام تر امکان پیدا کردن سایت شما را خواهند داشت. همچنین بازنشر بخشی از محتوای اختصاصی سایت تان در شبکه های اجتماعی و دعوت از کاربران برای مشاهده محتوای کامل در سایت تان نیز امر مناسبی خواهد بود. این تکنیک به شما امکان افزایش ترافیک سایت تان را خواهد داد. پس باید توجه ویژه ای به ظرفیت اکانت های برندتان در شبکه های اجتماعی داشته باشید.