بازاریابی در اینستاگرام یکی از جذاب ترین کارهای دنیاست. بسیاری از برندها در این پلتفرم حضور فعالی دارند. همچنین به خاطر عضویت گسترده مردم در اینستاگرام امکان تعامل میان برندها و مخاطب هدف بسیار ساده شده است. تمام جذابیت های اینستاگرام با پدیده ای به نام شدو بن (Shadow- Ban) برای بازاریاب ها بدل به چالش شده است. اینکه دیگر کسی به غیر از فالوورهای تان محتوای شما را مشاهده نکنند یک داستان ترسناک است. نکته جالب اینکه اینستاگرام در این مورد حتی به برندها اخطار هم نمی دهد.
هدف اصلی در این مقاله بررسی راهکارهای پرهیز از شدو بن شدن اکانت برندهاست. در ادامه برخی از مهمترین نکات و توصیه ها در این رابطه را مورد بررسی قرار می دهیم.
1. کنار گذاشتن هشتگ های بن شده
هشتگ ها به کاربران امکان جست وجوی سریع در میان محتوای مورد علاقه شان را می دهد. همچنین کسب و کارها نیز با استفاده از هشتگ نظم مشخصی در پست های شان ایجاد خواهند کرد. مسئله اصلی در این میان ضرورت پرهیز از هشتگ های بن شده است. هشتگ هایی که در اینستاگرام بن هستند شامل موارد ذیل می شود:
مطلب مرتبط: اینستاگرام از 2 طرح جدید خود رونمایی کرد
• بستیز (Besties)
• مشتریان (Customers)
• دستکش (Gloves)
• لایک (Like)
• اسکایت (Skype)
• جریان کار (Workflow)
اگر شما هشتگ های فوق را در کپشن محتوای تان مورد استفاده قرار دهید، پست یا استوری تان در بخش اکسپلورر مشاهده نخواهد شد. همچنین امکان شدو بن شدن اکانت تان نیز به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا خواهد کرد.
2. خداحافظی با ربات ها
ربات ها و اکانت های فیک به منظور افزایش نرخ تعامل از سوی برندها مورد استفاده قرار می گیرد. شاید استفاده از چنین ربات هایی در نگاه نخست امر بسیار ساده ای باشد، اما در بلندمدت روند تعامل شما با مشتریان را به طور قابل ملاحظه ای تحت تاثیر قرار خواهد داد. با این حساب شما همیشه باید در تلاش برای پرهیز از چنین ربات ها و اکانت های فیکی باشید، در غیر این صورت شاید هرگز فرصتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان تان پیدا نکنید.
امروزه برخی از کارآفرینان در ابتدای مسیر توسعه کسب و کار به فکر ربات ها و اکانت های فیک می افتند. این امر مشکلات بسیار زیادی برای برندها به همراه خواهد داشت. اگر شما هم نسبت به استفاده از چنین شیوه هایی ترغیب شدید، همیشه به اینکه هر لحظه امکان شدو بن شدن برای همیشه را خواهید داشت، فکر کنید. اینطوری دیگر هرگز سراغ چنین ایده خطرناکی نخواهید رفت.
3. دنبال کردن قوانین اینستاگرام
یکی از ساده ترین کارها برای جلوگیری از شدو بن شدن، دنبال کردن قوانین اینستاگرام به ساده ترین شکل ممکن است. اگر شما به خوبی قوانین این پلتفرم را مدنظر قرار دهید، دیگر دلیلی برای شدو بن شدن وجود نخواهد داشت. متاسفانه بسیاری از برندها نسبت به قوانین اینستاگرام اطلاع دقیقی ندارند. همین امر موجب بروز مشکلات بسیار زیاد و حتی در برخی از مواد حذف اکانت کسب و کارها می شود.
شما به سادگی هرچه تمام تر امکان مطالعه قوانین اینستاگرام در سایت اصلی اش را دارید. این امر به شما چشم انداز درستی از نحوه فعالیت در این پلتفرم خواهد داد. بنابراین دیگر نیازی به نگرانی نسبت به مواجهه با شدو بن یا دیگر رویدادهای ناگوار نخواهد بود.
4. پرهیز از بارگذاری پست و کامنت پشت سر هم
شاید بارگذاری پست به طور مداوم از نقطه نظر بازاریابی ایده جذابی باشد، اما اینستاگرام در صورت مشاهده روند بسیار سریع چنین امری از سوی شما به سرعت نسبت به شدو بن کردن تان اقدام خواهد کرد. دلیل این امر ارزیابی شما به عنوان ربات است. پس هرگز به سوی بارگذاری پشت سر هم پست یا حتی کامنت نروید. این اقدامات نه تنها وضعیت شما در اینستاگرام، بلکه اعتبارتان در میان مشتریان را نیز خدشه دار خواهد کرد.
مطلب مرتبط: خرید فالوور در اینستاگرام: بخریم یا نخریم؟
کاربران در اینستاگرام هرگز انتظار مشاهده پست های بی شمار از سوی یک برند را ندارند. درست به همین خاطر اینستاگرام با ابزار شدو بن به دنبال مواجهه با این وضعیت است. اگر شما خیلی زود نسبت به بهبود وضعیت تان در این رابطه اقدام موثری نکنید، چه بسا خودتان هم از سوی اینستاگرام شدو بن شوید.