فعالیت به عنوان رهبر تجاری یا مدیر یک کسب و کار کار ساده ای نیست. بسیاری از افراد از کودکی آرزوی فعالیت به عنوان مدیر یک کسب و کار را دارند، اما به محض اینکه چنین فرصتی فراهم می شود، هیچ ایده ای در رابطه با نحوه اجرای مسئولیت های گسترده شان ندارند. این امر بیشترین آسیب را به کسب و کارها وارد می کند. نکته جالب در این میان استراتژی به طور کامل متفاوت رهبران تجاری موفق در دنیاست. آنها به سادگی هرچه تمام تر بر روی کارمندان شان تاثیر گذاشته و فرآیند مدیریت کسب و کار را پیش می برند. شاید این امر در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما برای آنها به چندان هم پیچیده و سخت نیست.
نکته مهم درخصوص فعالیت کارآفرینان مختلف در زمینه رهبری تجاری و موفقیت شان استفاده از برخی عادت های کاربردی است. اگر شما یک کار را براساس عادت های مشخصی انجام دهید، زمان بسیار کمتری برای آن صرف خواهید کرد. این امر یکی از مهمترین نکات در دنیای کسب و کار محسوب می شود بنابراین شما باید همیشه نسبت به اجرای درست آن توجه داشته باشید. در غیر این صورت وضعیت تان بیش از اندازه دشوار خواهد شد.
رهبران تجاری بزرگ در سراسر دنیا نه تنها سطح بالاتری از تاثیرگذاری بر روی کارمندان و مشتریان دارند، بلکه این کار را در زمانی کوتاه انجام می دهند. اگر تبدیل شدن به رهبری تجاری در استانداردهای جهانی برای شما نیز گزینه ای جذاب محسوب می شود، این مقاله برای شما جالب خواهد بود. در ادامه برخی از مهمترین نکات در رابطه با مدیریت کسب و کار و رهبری تجاری با استفاده از عادت های مناسب را بررسی خواهیم کرد. این نکات در واقع عادت های رهبران تجاری موفق دنیاست.
اهمیت ارتباطات
آیا شما تا به حال فردی موفق بدون ارتباطات قوی را مشاهده کرده اید؟ ارتباطات قوی پیش نیاز موفقیت در هر حوزه کاری محسوب می شود. رهبران تجاری بزرگ دنیا امکان ایجاد ارتباط نزدیک و صمیمی با هر فردی را دارند. این امر طوری پیش می رود که انگار آنها برای سال های درازی یکدیگر را میشناسند. اگر شما مشکلات زیادی برای ایجاد ارتباطات مناسب با دیگران در عرصه کسب و کار دارید، باید تلاش تان برای بهبود مهارت تان را افزایش دهید. افراد فاقد مهارت های ارتباطی در دنیای کسب و کار هیچ جایگاه مناسبی ندارند بنابراین پیش از اینکه بسیار دیر شود، باید فکری به حال وضعیت ارتباطات تان نمایید.
مطلب مرتبط: رهبران تجاری موفق چه ویژگی هایی دارند؟
وقتی ارتباطات یک رهبر تجاری در سطح مطلوبی باشد، امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به ساده ترین شکل ممکن فراهم می شود. امروزه بسیاری از رهبران تجاری بزرگ دنیا به دلیل سطح بالای ارتباطات شان تبدیل به برندهای شخصی شده اند. به عنوان مثال، ایلان ماسک را در نظر بگیرید. وی یکی از تاثیرگذارترین رهبران تجاری در سطح جهان محسوب می شود. وی به خوبی تعاملات عادی و روزمره را به ارتباطات نزدیک تبدیل می کند بنابراین اگر کسب و کار شما دارای مشکلات بسیار زیادی در زمینه تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یا تعامل با کارمندان است، باید چنین نکاتی را به بهترین شکل ممکن مدنظر قرار دهید. شاید این نکات امکان نجات کسب و کار شما را مطرح سازد.
داشتن توانایی های ارتباطی مناسب بدون تلاش برای پیکربندی ارتباطات نزدیک بی فایده خواهد بود. متاسفانه بسیاری از مدیران در زمینه استفاده از مهارت های ارتباطی شان هیچ ایده ای در ذهن ندارند. این امر به معنای تقویت مهارت های ارتباطی و ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف یا به عبارت بهتر استفاده عملی از آن در عرصه کسب و کار است. این امر کمترین سودی برای کسب و کار شما در پی نخواهد داشت.
فروتنی به مثابه کلید موفقیت
کارآفرینان بزرگ و رهبران تجاری موفق هیچ گاه خودشان را بسیار برتر از دیگران نمی بینند. متاسفانه برخی از کارآفرینان تازه کار به محض کسب نخستین موفقیت های کاری خودشان را بسیار بهتر از دیگران تصور می کنند. این امر نه تنها برداشتی اشتباه از عرصه کسب و کار است، بلکه دیگران را نیز نسبت به شما دلسرد خواهد کرد.
رهبران تجاری بزرگ همیشه در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی دیگران هستند. شاید این امر در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد، اما سختی های خاص خود را نیز به همراه دارد. یکی از نکات مهم در این میان تلاش برای کاهش فاصله میان رهبران تجاری و کارمندان شان است. اگر شما خودتان را بیش از اندازه از دیگران دور کنید، دیگر شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها نخواهید داشت. درست به همین خاطر بسیاری از رهبران تجاری موفق در سراسر دنیا دارای فروتنی مثال زدنی هستند.
گاهی اوقات فروتنی برای شما به عنوان یک مدیر امر سختی محسوب می شود. نکته مهم در این میان ترکیب فروتنی با ارتباطات مناسب است. اگر شما دارای ارتباط و تعامل مناسب با کارمندان و مشتریان تان باشید، تعامل با آنها دیگر امری دشوار و غیرممکن نخواهد بود. بسیاری از مدیران در طول سال های اخیر اقدام به بهبود کیفیت ارتباط و فروتنی شان در برابر مشتریان و کارمندان برند کرده اند. این تمرین شاید در مراحل ابتدایی سخت باشد، اما پس از اندکی تمرین بدل به عادتی جذاب برای شما خواهد شد.
در دسترس بودن همیشگی
پیدا کردن رهبران تجاری بزرگ دنیا امر سختی نیست. بسیاری از مدیران میانی شرکت ها برای ملاقات کارمندان و مشتریان شرایط بسیار ویژه و عجیبی را تعیین می کنند. نکته جالب اینکه رهبران تجاری بزرگ به هیچ وجه چنین نکاتی را مدنظر قرار نمی دهند. این امر به معنای تعامل هرچه بهتر با دیگران از سوی رهبران تجاری بزرگ دنیاست. شاید شما بهترین مدیر دنیا نباشید، اما در دسترس بودن تان یکی از مهمترین نکات برای استفاده از نظرات دیگران و بهبود سطح تاثیرگذاری تان بر آنهاست.
بسیاری از رهبران تجاری بزرگ دنیا در حقیقت هیچ نکته عجیبی در فعالیت شان نیست. تنها نکته مهم در این میان توانایی بالای آنها برای ایجاد ارتباط با دیگران از طریق در دسترس بودن مداوم است. اگر این امر نکته بسیار عجیبی محسوب می شود، پس باید رهبران تجاری بزرگ دنیا را افرادی عجیب قلمداد کرد. واقعیت این است که در دسترس بودن کار سختی نیست. شما به راحتی با اطلاع رسانی به همکاران و ملاقات با آنها به ساده ترین شکل ممکن امکان پیگیری این امور را دارید.
مطلب مرتبط: درس های بازاریابی رهبران تجاری از سال 2020
برخی از مدیران موفق برای در دسترس بودن هرچه بیشتر از کانال های ارتباطی مختلف نظیر شبکه های اجتماعی، ایمیل و صندوق صوتی استفاده می کنند. این تکنیک ها در بهبود تعامل با دیگران و تبدیل شدن به مدیرانی در کلاس جهانی تاثیرگذار است. شما به هر حال باید همیشه برای مخاطب هدف تان در دسترس باشید در غیر این صورت هیچ نشانه ای از رهبری تجاری با سطح بالایی از موفقیت را نخواهید داشت.
مثبت نگری
نگاه مثبت به عرصه کسب و کار اغلب اوقات امری غیرممکن محسوب می شود. بسیاری از افراد برای بهبود سطح فعالیت شان در این حوزه نیاز به اعتماد به نفس زیادی دارند. بدون تردید در عرصه کسب و کار مشکلات بسیار زیادی پیش روی شما به عنوان کارآفرین وجود خواهد داشت. نکته مهم در این میان تلاش برای توجه به نکات مثبت در عرصه کسب و کار است. رهبران تجاری موفق در سطح دنیا از همین استراتژی برای تاثیرگذاری هرچه بهتر بر روی مشتریان و به طور کلی بازار استفاده می کنند.
به هر حال تولید محصولات بهینه و کاربردی برای مشتریان نیازمند توجه به نقاط مثبت عرصه کسب و کار است. در غیر این صورت مشکلات همیشه برای کارآفرینان و مدیران تجاری وجود دارد. اگر شما در این میان به نقاط مثبت فرآیند کسب و کار توجه نشان دهید، شانس بسیار بالایی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان خواهید داشت.
بدون تردید مثبت نگری برای بسیاری از کارآفرینان امر عجیب و غریبی محسوب می شود. بسیاری از کارآفرینان همیشه عادت به شک و تردید به عرصه کسب و کار و حتی نگاه منفی به موفقیت های شان دارند. این امر به معنای دشواری های مسیر تغییر نگرش است بنابراین شما باید آماده هر وضعیتی در عرصه کسب و کارتان باشید در غیر این صورت شانسی برای موفقیت در حوزه کسب و کار نخواهید داشت.
رهبران تجاری دنیای کسب و کار را بیش از اندازه مثبت ارزیابی نمی کنند، بلکه فقط از ناامیدی و عدم تلاش برای موفقیت گریزان هستند. این امر به معنای درک درست سختی های مسیر کسب و کار از سوی این افراد و تلاش برای بهبود آن است بنابراین اگر شما هم در مسیر کسب و کارتان با مشکلات مشابه مواجه هستید، نیازی برای فراموشی مثبت نگری نیست. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای نگاه دقیق به عرصه کسب و کار و استفاده از فرصت های پیش روی خواهد بود.
درس گرفتن از شکست ها
شکست برای بسیاری از کارآفرینان نقطه پایان فعالیت حرفه ای شان محسوب می شود. اگر شما در صورت مواجهه با شکست توانایی مدیریتش را ندارید، هرگز به عنوان یک مدیر توانا یا رهبر تجاری موفق شناخته نخواهید شد. دلیل این امر اهمیت درس گرفتن از شکست ها و تبدیل شان به مقدمه ای برای موفقیت است. هیچ برندی از همان روز اول موفقیت های سریالی را تجربه نکرده است. این امر در مورد رهبران تجاری نیز مصداق دارد. بسیاری از چهره های بزرگ در عرصه کسب و کار فقط پس از شکست های مداوم موفق به تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف شان شده اند. این امر اهمیت ویژه ای برای شما و کسب و کارتان در مقیاسی بزرگ خواهد داشت بنابراین هرچه توانایی شما برای مدیریت شکست های تان بیشتر باشد، در بلندمدت تعداد آنها کمتر شده و در نهایت موفقیت ها از راه خواهند رسید.
ناتوانی برای مدیریت بهینه کسب و کار امر عجیبی نیست. گاهی اوقات مشکلات پیش رو از سطح توانایی شما خارج است. مصداق بارز این امر بحران کروناست. بسیاری از شرکت ها به طور طبیعی توانایی مدیریت این شرایط را نداشته اند. نکته مهم در این میان تلاش برای بهبود شرایط و تسلیم نشدن در همان تلاش ابتدایی است. این امر از شما یک مدیر تجاری موفق و کارآمد خواهد ساخت. در غیر این صورت همیشه به عنوان یک مدیر عادی و میان رده شناخته خواهید شد.
مطلب مرتبط: ویژگی های مدیران موفق در شرایط نامطمئن
کمک مداوم به همکاران
بی شک وقتی از مدیران و رهبران تجاری موفق صحبت می کنیم، نخستین نکته ای که در مورد آنها به چشم می خورد، مهارت بالای شان در حوزه کسب و کار است. بسیاری از مدیران موفق به دلیل مهارت بالای شان مورد احترام قرار دارند. یکی از انتظارات اساسی از مدیران و رهبران تجاری بزرگ کمک به همکاران شان است. این امر در مورد کارمندان شرکت به طور قابل ملاحظه ای مصداق دارد بنابراین اگر شما قصد تبدیل شدن به یک مدیر کاربلد را دارید، باید همیشه نسبت به همکاران تان با نگاه مثبت و همچنین کمک به آنها فعالیت نمایید.
کارمندان همیشه تعامل با مدیران را براساس میزان تمایل آنها برای ارائه کمک و توصیه های کاربردی ارزیابی می کنند. اگر شما در این میان کمک های کاربردی و ارزندهای برای کارمندان انجام دهید، شانس بالایی برای تاثیرگذاری بر روی آنها خواهید داشت. شما به عنوان یک مدیر کسب و کار هر چقدر هم که دارای مهارت بالایی باشید، در صورت بی توجهی به تعامل با کارمندان و ارائه توصیه های کاربردی به آنها شانسی برای تاثیرگذاری بر روی آنها نخواهید داشت. این امر یک نکته اساسی و ضروری در حوزه کسب و کار محسوب می شود.
جدیت در کار
رهبران تجاری موفق افرادی شوخ طبع و دارای روابط اجتماعی بسیار بالایی هستند، اما این امر به معنای بی توجهی به کارهای شان نیست. آنها بهترین افراد برای پیگیری کارهای مختلف به بهترین شکل ممکن هستند. اگر شما در زمینه کسب و کار با مشکلات بسیار زیادی دست و پنجه نرم می کنید، باید رهبران تجاری بزرگ را مدنظر قرار دهید.
وقتی رهبران تجاری بزرگ قصد انجام یک پروژه را دارند، تمام تمرکزشان به آن امر معطوف می شود. امروزه برخی از کارآفرینان جوان و کم تجربه به طور مداوم با مشکل عدم تمرکز در محیط کار مواجه هستند. این امر در شرایط عادی مشکلات بسیار زیادی برای کارآفرینان به همراه خواهد داشت بنابراین شما باید تمام نکات مربوط به شوخی و تعامل صمیمانه با همکاران را در زمان اجرای پروژه ها کنار بگذارید. در غیر این صورت هرگز بدل به مدیری مناسب برای همکاران تان نخواهید شد.
جدیت در پیشبرد کارها امر بدی نیست. برخی از کارآفرینان جلوه جدی از خودشان را به مثابه دوری از دیگران قلمداد می کنند. این امر یک فرض کاملا اشتباه محسوب می شود. اگر شما در کارتان جدی باشید، نه تنها مورد انتقاد قرار نمی گیرید، بلکه تمجید دیگران را نیز به همراه خواهید داشت. به هر حال هدف اصلی از راه اندازی هر کسب و کار موفقیت در بازار است. این امر فقط با کار جدی و پیگیرانه امکان پذیر خواهد شد.
توانایی کنار آمدن با افراد مختلف
اغلب ما تجربه تعامل با افراد عجیب و غریب را داشته ایم. بسیاری از افراد از نظر مدیریتی کار شما را بسیار سخت می کنند. این امر برای رهبران تجاری بزرگ نیز پیش می آید بنابراین مشکلی مخصوص شما نیست. مهمترین نکته در این میان تلاش برای رفع مشکلات به طور اصولی است. شاید شما در نگاه نخست به شدت در برابر افراد عجیب و غریب یا به عبارت دیگر متفاوت از خودتان موضع بگیرید، اما این کار ضرورتی ندارد. رهبران تجاری موفق به جای چنین کاری به طور مداوم در تلاش برای کنار آمدن با دیگران به منظور پیشبرد کارهای شان هستند. این امر اهمیت بسیار زیادی از نقطه نظر مدیریتی دارد.
شما نیازی به تاثیرگذاری عمیق بر روی دیگران و تغییر نحوه رفتارشان به طور بنیادین ندارید. تنها نکته مهم در این میان تلاش برای استفاده از خدمات و مزایای آنها برای کسب و کارتان است. این امر به بهترین شکل ممکن تعامل میان شما و آنها را ساماندهی خواهد کرد.
قدردانی از کارمندان و مشتریان
بدون تردید کسب و کار شما بزرگترین برند حاضر در بازار نیست. این امر رقابت پذیری را بدل به امری مهم می کند. اگر شما مزایای رقابتی قابل ملاحظه ای در مقایسه با رقبای تان داشته باشید، مسیر تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به طور قابل ملاحظه ای ساده تر خواهد شد. یکی از نکات مهم در این میان قدردانی از کارمندان و مشتریان به طور مداوم است.
مطلب مرتبط: ویژگی های شخصیتی یک رهبر موفق
گاهی اوقات مدیران و رهبران تجاری هر کاری که کارمندان شان انجام می دهند، به حساب وظیفه می گذارند. این امر شاید درست باشد، اما شما را در نگاه کارمندان بدل به یک رهبر تجاری پرقدرت نمی کند. قدردانی از کارمندان در مواقع مناسب شما را تبدیل به یکی از بهترین کارآفرینان دنیای کسب و کار و یک رهبر تجاری موفق خواهد کرد.
بسیاری از کارآفرینان رویای تبدیل شدن به رهبران تجاری موفق را دارند. این امر بدون توجه به عادت های رهبران تجاری موفق امر غیرممکنی به نظر می رسد. با این حساب شما باید با دقت هرچه تمام تر برخی از عادت های رایج کارآفرینان موفق را برای خودتان اخذ کنید. نکات مورد بحث در این مقاله به شما برای تبدیل شدن به رهبری تجاری در سطح جهانی کمک خواهد کرد.