دوشنبه, ۳ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Mon, 23 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

7 درس مدیریتی مهم که در مقام یک مدیر محصول فرا می گیرید

6 سال پیش ( 1397/1/14 )
پدیدآورنده : مدیریت   پدیدآورنده : نسیم حسینی  

مدیران محصول بزرگ در سمت بسیار چالش برانگیز خود باید تا حدی در نقش یک کارآفرین، مدیرکل، کارشناس فرآیند و تا حدی نیز در نقش یک دیپلمات عمل کنند. آنها بین وظایف گوناگون پلی می زنند تا به محصولات خود زندگی ببخشند. آنها در مورد مسائل مهم مربوط به ویژگی ها، عملکرد و قیمت گذاری در سراسر چرخه عمر محصولات خود تصمیم گیری می کنند و همچنین در نهایت مسئول نتایج حاصل از محصولات خود هستند، حتی اگر به طور مستقیم مدیریت توسعه، بازاریابی یا فروش محصولات را به عهده نداشته باشند. این شغل کاری سخت و با اهمیت است. می توانید از درس های بزرگ مدیریتی زیر در این شغل استفاده کنید.

یاد می گیرید مشتریان را به چشم شخصیت هایی منحصربه فرد ببینید

وقتی در سازمان ها از مشتری صحبت به میان می آید اغلب به طور عام و کلی از آنها یاد می شود. در واقعیت، همه مشتری ها مثل هم نیستند. مدیران محصول سعی می کنند برای هر گروه مشتری مجزا که با آنها کار می کنند یا تمایل به کار با آنها دارند، نمایه مخصوصی تهیه کنند. از آنجایی که خصوصیات متمایزکننده هر شخصیت دارای یک معنا و مفهوم متفاوت است، مدیر محصول می تواند فعالیت های گوناگون را طوری هدایت کند که منجر به ارائه پیشنهادهای منحصربه فرد و اختصاصی سازی رویکردهای بازاریابی شود.

به یک راهبردشناس تبدیل می شوید

بخشی از جذابیت این شغل مشارکت شما در کمک به تعیین و اجرای راهبردهای شرکت است. مدیران محصول اغلب در بسیاری از تصمیمات راهبردی مهم یک شرکت دخیل هستند، از ارزیابی و انتخاب بازارها برای ورود به آنها گرفته تا شناسایی مشتریان سودآور احتمالی.

پس از انتخاب بازارها و مشتری ها، وظیفه شناسایی محصولات منحصربه فرد و هدایت تصمیمات مربوط به قیمت گذاری و مکان یابی نیز بخشی از مسئولیت های مدیر محصول هستند.

مطلب مرتبط: 4 روش مدیریتی درست و نادرست از زبان مدیر ارشد سابق گوگل و اپل

یاد می گیرید در حاشیه رهبری کنید

مشابه با نقش مدیر پروژه، مدیر محصول هم وظیفه چالش برانگیز رهبری دیگران و پاسخگویی در قبال نتایج را برعهده دارد، بدون آنکه از اختیارات مستقیم برخوردار باشد.

هر نقشی که به شما یاد دهد بدون داشتن اختیار رسمی نتایج دلخواه تان را از کار دیگران به دست آورید، نقش بسیار آموزنده ای است.

برای بقای خود مهارت های دیپلماتیک و سیاسی را فرا می گیرید

اگر فقط یک روز به جای یک مدیر محصول کار کنید به احتمال زیاد وادار خواهید شد در تماس های مشتریان، استعلام های میدانی از فروشندگان، اداره جلسه با مهندسان، ملاقات با بخش پشتیبانی مشتریان برای آگاهی از مسائل کیفی و برگزاری یک وبینار با دوستان بازاریاب خود شرکت کنید. در هر یک از این موقعیت ها با مسائل و افرادی مواجه می شوید که نیازمند تصمیم گیری و تعهد هستند. تدبیر و مهارت های دیپلماتیک شما این امکان را برای تان فراهم می کنند که این موقعیت های چالشی را طوری راهبری کنید که به بهترین شکل به نفع شرکت و مشتریان تان باشد.

یاد می گیرید تجربه کلی را در نظر بگیرید

مشتریان پیشنهادهای شما را از روی تجربه کلی که از آن به دست می آورند ارزیابی می کنند، نه فقط از روی خود محصول فیزیکی یا خدمات واقعی. هر قدر هم که محصولی فوق العاده باشد، وقتی مشتری در درک ویژگی های آن با مشکل مواجه شود و پاسخی دریافت نکند، این موضوع بر محصول و نتایج فروش شما تأثیر مخربی گذاشته و اعتبار شما را زیر سؤال می برد. مدیران محصول مسئولیت «تمام» فرآیند عرضه، از محصول فیزیکی و خدمات حقیقی گرفته تا کلیه حوزه های تعامل با مشتری پیرامون عرضه را به عهده دارد.

مهارت های ارتباطی عظیمی به دست می آورید

از اولین روز کارتان در این شغل، درگیر مشتریان و همکاران تان در سایر ادارات می شوید و پس از مدتی متوجه می شوید که به عضو ثابت جلسات اجرایی تبدیل شده اید.

به سرعت یاد می گیرید که خود را با مخاطبان متفاوت تطبیق دهید و درمی یابید که توانایی شما برای برقراری ارتباط مؤثر مهم ترین دارایی شماست.

یاد می گیرید معاملات سودآوری ترتیب دهید

در این شغل، شما انتخاب می کنید که برای توسعه محصولات جدید و ارتقای محصولات فعلی پول شرکت در کجا سرمایه گذاری شود. هر تصمیمی بها و پیامدهایی دارد و دائما از مدیران محصول خواسته می شود به سراغ معاملاتی بروند که از اولویت برخوردارند.

- ممکن است بخش مهندسی برای کار روی پیشنهادهای شما منابع محدودی داشته باشد و در چارچوب زمانی که تعیین کرده اید، فقط قادر به تحویل سه مورد از پنج درخواست اول شما باشد. اینکه کدام درخواست ها کنار گذاشته شود به نظر شما که مدیر محصول هستید، بستگی دارد.

- اگر برای آموزش گروه فروش خود در پیشنهاد اخیرتان به فرصت بیشتری نیاز دارید، باید با مدیر فروش در این مورد مذاکره کنید.

- مجبورید به خاطر اقدام رقیب قیمت های خود را پایین بیاورید؟ در این صورت مجبور خواهید برای متقاعد ساختن بخش مالی درباره دریافت سود کمتر روی کالایی که قرار است روانه بازار کنید، زمان زیادی را اختصاص دهید.

این تصمیم گیری های دشوار برای مدیران محصول که در مدیریت معاملات استاد شده اند، مسائل عادی و روزمره ای هستند.

منبع : thebalance
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vnXrUfqt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه