یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز


   به قلم Aj Agrawal

   کارآفرین

دوران سریال Mad Men مدت هاست که به پایان رسیده، اما آنچه باقی مانده، نشان های تجاری دن دریپر ( شخصیت اول این سریال) ، مانند کارت ویزیت، پست حلزونی و گواهی ها هستند.

امروزه همه چیز سریع به نظر می رسد: شب می خوابید و صبح روز بعد با خبر یک تکنولوژی کاملا جدید یا پیشرفت در یک پروژه که تا این لحظه، دور از دسترس به چشم می آمد، مواجه می شوید.

اگر با سرعت تغییر مشکل دارید، تصور کنید شرکت ها با چه مسائلی دست وپنجه نرم می کنند: برای ادامه مسیر و مطرح ماندن، باید حداقل سرعت برندینگ، بازاریابی و فروش خود را با سرعت ظهور و آغاز به کار تکنولوژی های جدید مطابقت دهند.

روزهای MAD MEN و طراحی بیلبوردها و تبلیغات مجله ای (این کارها هنوز هم انجام می شوند، اما به شکلی متفاوت و با ابزار متفاوت) به پایان رسیده است. امروز، دوره ظهور فوری و آنی است. به رغم تغییراتی که صنعت بازاریابی تجربه کرده است، هنوز هم استراتژی های برندینگ و بازاریابی سنتی و قدیمی وجود دارند که به خوبی گذشته هستند. قدیمی بودن آنها به معنای به درد نخور بودن شان نیست.

در ادامه هشت استراتژی قدیمی اما عملی برندینگ و بازاریابی را آورده ایم که در سال ۲۰۱۸ نیز به خوبی و تاثیرگذاری گذشته هستند.

کارت ویزیت: امروزه، کارت ویزیت رواج کمتری دارد، زیرا پیامک و ایمیل بسیار رایج شده اند، اما این کارت ها هنوز هم تاثیرگذاری خود را دارند. کارت ویزیت، نسبت به توضیح دادن کارتان برای افراد و اینکه از آنها بخواهید در صورت تمایل به شما ایمیل بدهند (اگرچه ممکن است آدرس ایمیل شما را به یاد نیاورند)، مزیت بهتری دارد.

کارت ویزیت، شما و برندتان را به شکلی بصری معرفی می کند. این کارت ها شامل لوگوی شرکت و اطلاعات تماس شما هستند که در ذهن مشتری بالقوه شما باقی می ماند. علاوه بر اینکه کارت ویزیت جلوه بصری دارد، چون شما یک ارتباط فیزیکی و شخصی نیز ساخته اید، در آینده که مشتری بالقوه به خدمات شرکت شما نیاز داشته باشد، احتمالا اول با شما تماس می گیرد.

پست حلزونی یا پست معمولی: کسی هست که نخواهد نامه شخصی دریافت کند؟ متاسفانه این روزها، اکثر مواقع، بسته های پستی، فقط صورت حساب ها و تبلیغات هستند تا نامه یا اسناد مهم! از سوی دیگر، لازم نیست برای داشتن یک کمپین پست حلزونی موفق، ترفندهایی به کار ببرید تا مشتریان، بسته های پستی را باز کنند. اگرچه تبلیغاتی که جنبه شخصی ندارند، فرد را ناامید می کنند، اما قبض های تخفیف، اصلا ناامیدکننده نیستند.

سخنرانی های عمومی در رویدادها: سخنرانی در رویدادها راهی عالی برای شناساندن نام شرکت تان به افرادی است که به صنعت شما علاقه مند هستند. می توانید رویدادهای مربوط به سطح کاری خود را جست وجو کنید، یا اینکه به گروه ها و رابط ها اجازه دهید بدانند که شما به سخنرانی علاقه مند هستید؛ سپس یک محتوا بسازید که آموزشی و معنادار بوده و تاثیری ماندگار داشته باشد.

مطلب مرتبط: برندینگ یا برند سازی چیست؟

در مورد آخرین باری که در رویداد مربوط به مسئله مورد علاقه تان شرکت کرده اید، فکر کنید. آیا کسی از سخنرانان از شما حمایت کرد؟ چرا؟ زمانی که یک سخنران تاثیرگذار را می بینید، یادداشت برداری کنید، سپس نوبت بعدی که موقعیت شناساندن شرکت خود را داشتید، تکنیک های او را به کار بندید. به خودتان فرصت سخنرانی در یک رویداد را بدهید.

از زبان مشتریان: توصیه مشتریان، امروزه نیز تاثیرگذاری خود را دارند. مشتریان، همیشه قبل از خرید آنلاین یا تصمیم در مورد انتخاب خدمات دهنده موردنظرشان، تمام نقدها و گواهی ها را بررسی می کنند.

بنابراین، اینکه از مشتریان موجود بخواهید نظر بدهند و سپس صحبت های آنها را در وب سایت یا ابزار بازاریابی چاپی خود منتشر کنید، به اعتمادسازی میان برند شما و مشتریان تان و مشتریان بالقوه کمک می کند.

حمایت مالی از رویدادهای اجتماعی: یک روش قدیمی اما عالی برای شناساندن شرکت تان، حمایت مالی از یک رویداد است. این رویداد که شما را از طریق حمایت مالی به جامعه پیوند می زند - چه یک تیم فوتبال دبیرستان محلی باشد یا یک فعالیت خیریه به منظور افزایش آگاهی درمورد سرطان- آگاهی عمومی درمورد شرکت تان و کارهایی را که انجام می دهید بالا می برد. این کار، به روابط عمومی عالی نیز می انجامد.

تماس سرد یا Cold Call : عبارت تماس سرد، بار معنایی منفی دارد، اما چرا؟ شاید دلیلش این است که پذیرفته نشدن توسط مشتری، ناراحت کننده است و برخی افراد برای فروش ساخته نشده اند. به کارگیری یکی از این افراد برای انجام تماس های سرد، به موفقیت نمی انجامد، اگرچه دیگران، تمام توان خود را در تماس سرد به کار می گیرند.

بنابراین اگر این استراتژی را دنبال می کنید، باید طرحی که شامل فهرستی از مشتریان بالقوه، یک استراتژی و احتمالا یک سند یا دست نوشته است، داشته باشید. زمانی که احساس کردید توانایی صحبت کردن با اعتماد به نفس بالا را دارید، با مشتریان فهرست تماس بگیرید. از اینکه کمی از صحبت اصلی دور شده یا وارد یک مکالمه شخصی شوید نترسید، زیرا این مسئله ذهن مشتری را آماده و مکالمه را دوستانه می کند.

طراحی مجدد برندینگ: اگر زمان زیادی از ایجاد برندتان می گذرد، ممکن است زمان طراحی مجدد آن رسیده باشد. اگرچه ممکن است کار سختی باشد، اما طراحی مجدد لوگو و ظاهر کامل شرکت تان، توجه زیادی را به شما جلب می کند، مخصوصا اگر برندینگ تان قدیمی شده باشد. مشتریان قدیمی از ظاهر جدید لذت می برند و مشتریان بالقوه، کنجکاو شده و بیشتر توجه می کنند، زیرا این یک واقعیت است که گاهی وقت ها کتاب ها را از روی جلدشان قضاوت می کنیم.

شرکت در نمایشگاه ها: نمایشگاه هایی مانند CES (نمایشگاه گجت و تکنولوژی) هنوز هم محبوبیت خود را دارند. چه در نمایشگاه های محلی حاضر شوید یا اینکه در رویدادهای ملی و جهانی شرکت کنید، شرکت کردن و ارائه خدمات در نمایشگاه ها، راهی عالی برای شناساندن بیشتر خود است. نه تنها دیگران با نام شرکت تان آشنا می شوند، بلکه می توانید محصولات خود، کاربرد آنها و کارهایی را که در حال انجام آنها هستید به شرکا و مشتریان بالقوه خود نشان دهید.

اگرچه ممکن است این استراتژی ها جدیدترین راه ها برای برندینگ و بازاریابی کسب و کارتان نباشند، اما امتحان خود را پس داده و موثر بودن شان اثبات شده است. کدام یک را موثرترین استراتژی برای خود و کسب وکارتان می دانید؟

منبع : entrepreneur
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2LDluMPV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه