برای موفقیت در هر کاری لازم است تا به جدیدترین منابع دسترسی داشته باشید. علت این امر نیز به خاطر همگام شدن با جدیدترین تغییرات است. در این راستا امروزه تجارت الکترونیک، به یکی از بخش های کاملا حیاتی در زمینه کسب و کار تبدیل شده است. با توجه به تعداد کتابهایی که هر ساله منتشر می شود، بدون شک اگر بخواهید تمامی آنها را مطالعه کنید، زمان زیادی را از دست خواهید داد. به همین خاطر در این مقاله 9 مورد از جدیدترین ها با ارزش مطالعه بالا، گردآوری شده که در ادامه آنها را بررسی خواهیم کرد.
1-تمرین
نویسنده: ست گودین
بدون شک نویسنده این کتاب، یکی از شناخته شده ترین افراد در زمینه تجارت الکترونیک محسوب می شود. وی در جدیدترین کتاب خود تلاش کرده است تا اصول فروش خلاق در بستر اینترنت را در قالب تمرین های مختلف، آموزش دهد. وی همچنین به خوبی دلایل عدم موفقیت برندهای مختلف در کسب دنبال کننده و فروش بالا در اینترنت و شبکه های اجتماعی را با ذکر مثال های متعدد، توضیح داده است.
مطلب مرتبط: جدیدترین کتاب های حوزه تجارت الکترونیک
2-لایو ایجاد نمایید
نویسنده: جفری گیتومر
در این کتاب نویسنده با ذکر آمارهای مختلف این نکته را به اثبات می رساند که روش های رایج در زمینه بازاریابی اینترنتی با نتایج حداکثری همراه نیست. این امر در حالی است که افراد و برندهایی که در زمینه تولید ویدئو خصوصا پخش زنده فعال هستند، نتایج به مراتب بهتری را به دست آورده اند. به همین خاطر نویسنده توصیه کرده است که از بسترهای پخش آنلاین نظیر لایو اینستاگرام، فیس بوک و یوتیوب استفاده نمایید. همچنین توصیه هایی مطرح شده است که از این اقدام خود بتوانید بالاترین سطح نتایج را به دست آورید.
3-اختراع و سرگردانی
نویسنده: جف بزوس
این امر که ثروتمندترین فرد حال حاضر جهان کتابی را تألیف کرده باشد، خود اهمیت مطالعه آن را بسیار بالا خواهد برد. در این اثر جف بزوس تلاش کرده است تا شما را با عقاید و تصمیمات خود در این چند سال، آشنا سازد. اطلاع پیدا کردن از اتفافات و تصمیمات مهم ابربرند آمازون، بدون شک برای هر فردی همراه با نکاتی طلایی خواهد بود. در این زمینه فراموش نکنید که آمازون، بهترین برند حال حاضر جهان است که از طریق اینترنت موفق شده است تا امپراتوری خود را ایجاد نماید.
4-مدیریت بلاک چین
نویسنده: لورن لانتز، دنیل کاوری
به صورت ساده، بلاک چین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش ها محسوب می شود که به واسطه شیوه خاص خود، عملا امکان هک، حذف و دستکاری وجود نخواهد داشت. به همین خاطر نیز از آن به عنوان یک فناوری انقلابی نام برده می شود، با این حال هنوز هم بسیاری از افراد نسبت به نحوه استفاده از آن در کسب و کار خود ناآگاه هستند. در این کتاب نویسنده تلاش کرده است تا با ذکر مثال های کاربردی، افراد را با این فناوری سودمند و نحوه استفاده از آن، آشنا سازد. همچنین نسبت به آینده آن نیز پیش بینی های جالبی شده است.
مطلب مرتبط: بررسی 13 کتاب جدید تجاری
5-به سمت مذاکره پیش برو
نویسنده: جرمی هاربور
توانایی مذاکره به قدری برای برندها دارای اهمیت است که از آن تحت عنوان یک هنر نام برده می شود. در این زمینه اگرچه ممکن است تصور نمایید برخی از افراد به صورت ذاتی، مذاکره کنندگان بهتری هستند، با این حال آمارهای خلاق این امر را به اثبات می رساند. درواقع بسیاری از افراد وجود دارند که طی یک دوره آموزشی، تغییرات فوق العاده ای را داشتند، با این حال این کتاب تنها به آموزش ساده بسنده نکرده و بسیاری از تکنیک های طلایی را نیز معرفی می کند. با رعایت این موارد، در هر زمینه ای حتی استخدام نیروی کاری نیز بهترین مذاکره ممکن را خواهید داشت.
6-بازنگری در اصل رقابت
نویسنده: رم چاران
نویسنده در این کتاب تلاش کرده است تا مقوله رقابت در عصر حاضر را با گذشته مقایسه نماید تا از دل آن اقداماتی که باید انجام شود را معرفی کند. نکتهای که باید به آن توجه داشته باشید این است که میزان این تغییرات به حدی زیاد است که حتی در برخی از موارد نباید برندهای دیگر را حتی رقیب خود بدانید. درواقع امروزه برندهایی موفق تر هستند که بتوانند با دیگران همکاری های لازم را ایجاد نمایند. با این اقدام می توانید قدرت مشتریسازی در ابعاد به مراتب بیشتر را برای تصاحب جایگاه محدود حال حاضر یکدیگر، پیدا کنید.
7-قوانین اینستاگرام
نویسنده: جودی کوک
امروزه اینستاگرام را باید مهمترین شبکه اجتماعی حال حاضر به حساب آورد. حضور اکثر برندها و افراد مطرح خود یکی از دلایل اثبات این ادعا محسوب می شود. اگرچه شما از امکانات متنوع نظیر قابلیت لایو، استوری، IGTV و ریلز در کنار کاربران میلیاردی برخوردار هستید، با این حال واقعیت این است که بیش از 60 درصد برندها موفق نمی شوند فروش خوبی را در این شبکه داشته باشند. به همین خاطر هم نویسنده تلاش کرده است تا در این کتاب، ضمن بررسی اشتباهات رایج، اصول موفقیت در اینستاگرام را مطرح نماید. نکته جذاب این کتاب، ذکر مثال های متعدد است. این امر باعث خواهد شد که دقیقا بدانید هر یک از اصول، در عمل چه تاثیراتی را داشته است.
8-نحوه کسب درآمد اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی
نویسنده: جاستین بلانی
در حالی که برندها تلاش می کنند تا محصول خود را به فروش برسانند، اینفلوئنسرها بدون محصول و حتی کارمند، درآمدهای فراتر از حد تصوری را دارند. این امر در حالی است که بسیاری از افراد این حوزه را حتی به عنوان یک شغل ثابت نمی دانند. به همین خاطر نویسنده تلاش کرده است تا افراد را به سمت این شغل نوظهور متمایل سازد و اقداماتی که باید انجام دهید را تشریح کند. نکته جالب توجه این است که اگرچه بسیاری از افراد تصور می کنند که اینفلوئنسر بودن به دو شبکه اینستاگرام و یوتیوب محدود است، با این حال بسیاری از افراد در سایر شبکه ها که رقبای کمتری وجود دارد هم کاملا موفق ظاهر می شوند. درواقع این کتاب دید شما را به این حوزه کاملا تغییر خواهد داد.
مطلب مرتبط: 5 کتاب تجاری مهم برای خواندن در طول تعطیلات
9-اصول پادکست سازی
نویسنده: دیو جکسون
آمارها حاکی از آن است که پادکست با سرعتی خارق العاده در حال طی کردن مسیرهای پیشرفت است. درواقع امروزه استفاده از زمان های مرده، به دغدغه بسیاری از افراد تبدیل شده که برای آن هیچ گزینه ای بهتر از پادکست نخواهد بود، با این حال مشکل اصلی بسیاری از افراد این است که دقیقا نمی دانند که چه اقداماتی را باید انجام دهند. درواقع برخی از نکات است که می تواند شانس موفقیت شما را چند برابر نماید که نویسنده در این کتاب خود آنها را به خوبی توضیح داده است. همچنین نکات بسیار خوبی در زمینه قیمت گذاری پادکست ها، روش های پیداکردن اسپانسر و موضوعات محبوب ذکر شده است.