کافی است تصمیم به شروع یک کسب وکار جدید بگیرید تا به یکباره متوجه شوید، تمام اطرافیان شما در این زمینه متخصص هستند. با هر فردی که در این بازه زمانی روبه رو شوید، افسانه ای از سختی های شروع یک کسب وکار جدید برای گفتن دارد؛ افسانه هایی که لزوما حقیقت نداشته و تنها اشتباهاتی هستند که دیگر افراد با توجه به شرایط مختلف مرتکب شده اند.
اصول تبدیل شدن به یک پیشگام و صاحب کسب وکار موفق، به چالش کشیدن همه چیز و سوال درباره آنهاست. به نقل از نوپانا در ادامه چهار افسانه ای را که در مقابل راه اندازی کسب وکار ها قرار گرفته اند معرفی کرده و درباره حقیقت داشتن یا نداشتن آنها توضیح می دهیم.
از قبول کردن کارت های اعتباری خودداری کنید
با وجود زندگی در قرن بیست ویکم، هنوز هستند صاحبان کسب وکاری که در مقابله با کارت های اعتباری شک و تردید دارند. دلیل اصلی این دسته از افراد به درصدی اختصاص دارد که کمپانی های ارائه کننده کارت اعتباری در زمان خرید از فروشنده کم می کنند. بله، ما می دانیم که این کمپانی ها نیز تنها به فکر سود بیشتر هستند اما واقعیت ماجرا این است که مردم دیگر حوصله و زمان پرداخت پول به صورت نقدی را ندارند. جدای از این موضوع یکی از وظیفه های اصلی صاحب کسب وکار این است که پیش روی مشتری های خود چند راه پرداخت هزینه قرار دهد. دیگر وظیفه شما به عنوان مدیر یک کسب وکار این است که بهترین گزینه را برای نقل و انتقالات مالی و کارت های اعتباری پیدا کنید. اگر در هر کدام از این مسیر ها با شکست مواجه شوید، نتیجه ای جز کاهش درآمد نمی بینید.
شما تنها با انجام یک کار بی نقص به کسب وکاری موفق می رسید
در دنیای اقتصاد تصور غلطی وجود دارد که شما برای شناخته شدن در بازار تنها به یک محصول یا کار موفق نیاز دارید. با توجه به این دیدگاه غلط شاهد بنگاه های اقتصادی بسیاری هستیم که در طولانی مدت، موفق به رساندن پیام خود به مخاطب نمی شوند. اینکه شما برای رسیدن به موفقیت تنها نیاز دارید یک بار «وایرال» شوید، یکی دیگر از افسانه های دنیای کسب وکار است. به جای انجام چنین کاری بهتر است تمرکز خود را روی حضور مداوم قرار دهید.
بُعد دیگر این ماجرا زمانی شکل می گیرد که صاحب کسب وکار تمام تلاش خود را برای انجام کاری بی نقص انجام می دهد. با نگاهی به کسب وکارهای موفق متوجه می شوید که لزوما تمامی آنها بی نقص نیستند. اصلی ترین عامل موفقیت در بازار فعلی این است که پیام خود را به مخاطب های بیشتری برسانید و کمتر به تلاش های چندباره برای بی نقص کردن یک محتوا یا محصول بپردازید.
پول در نویسندگی، خلاقیت و کسب وکار های مهارتی نیست
دسته ای از افراد وجود دارند که کاری جز نابود و مسخره کردن ایده های کسب وکاری دیگران بلد نیستند. معمولاً هم با این جمله سراغ شما می آیند که «به جای این کارها بهتر نیست یک شغل واقعی پیدا کنی؟» حتی اگر با هدف کمک به شما هم باشد، باز هم این جمله و تفکر همواره حقیقت ندارد. یکی دیگر از افسانه های کسب وکار این است که اصولاً کار هایی که به خصوص در کشورمان تحت عنوان «هنری» شناخته می شوند، پول آنچنانی به همراه ندارند.
جالب است بدانید نظرسنجی های صورت گرفته، خلاف این ماجرا را نشان می دهند. نتایج به دست آمده نشان می دهد افرادی که شغل های ثابت یا بهتر است بگوییم دفتری را رها کرده و به کارهای خلاقانه رو آورده اند، در نهایت موفقیت بیشتری را به خصوص در زمینه مالی تجربه کرده اند. اصلی ترین چالش این مسیر یادگیری مهارت های مدیریتی و اجرای آنها توسط خود شماست.
به دلایل مختلف مردم نیازی به مهارت من ندارند
نویسنده وب سایت بیزینس تو کامیونیتی که مهارت های کسب وکار را آموزش می دهد در این قسمت خاطره ای را از دانش آموز هایش روایت کرده است. یکی از شاگرد های من حرفه تنظیم کننده (تنظیم کننده یا مرتب کننده به افرادی گفته می شود که وسایل دیگران را در خانه یا برای حمل و نقل طبقه بندی و مرتب می کنند) را دنبال می کند و اعتقاد داشت برای حرفه او تنها توسط افراد مرفه تقاضا است. این در حالی بود که دانش آموز دیگرم در همین لحظه توضیح داد که بسیاری از افراد معمولی جامعه نیز برای انجام حمل ونقل از ساختمانی به ساختمان دیگر از تنظیم کننده ها استفاده می کنند.
دلیل اصلی که شاگردم چنین تفکری داشت این بود که تا همان جای داستان یعنی تقاضای افراد مرفه را شناسایی کرده بود. زمانی که با ابعاد جدید حرفه اش آشنا شد، با بازاری کاملاً جدید برای کسب وکار روبه رو شد. نتیجه اصلی داستان توضیح داده شده به این مسئله ارتباط دارد که برخی اوقات حد ومرز کسب و کار ها توسط اطلاعات ناقص صاحبان کسب وکار تعیین می شود و این به معنی وجود بازارهای دست نخورده برای آنهاست.