پرسش: مدیر یک شرکت متوسط هستم و قصد دارم یک برنامه روابط عمومی اجرا کنم، اما در این خصوص ایده مشخصی ندارم و ابعاد این کار را به درستی نمی شناسم. اگر امکان دارد مرا راهنمایی کنید.
پاسخ کارشناس: موفقیت در برنامه روابط عمومی معمولا سخت و زمانبر است، اما می توان با راهکارهایی ساده با هدف برندینگ یا حتی افزایش فروش، فعالیت های تأثیر گذاری در این زمینه انجام داد. برخورد مناسب با مشتری یکی از قدیمی ترین و مؤثرترین فعالیت های روابط عمومی است. این امر موجب وفاداری مشتری و تبلیغ دهان به دهان برای شما می شود. فرستادن هدیه و کارت به مناسبت های گوناگون و درج آنها در سایت شرکت نیز بسیار مؤثر است.
دوستی با خبرنگاران نیز بسیار پر اهمیت است و در زمان لازم موجب خواهد شد آنها به نفع شما مطالبی را درج کنند. اخبار رقبا و صنعت خود را هر روز پیگیری و سعی کنید در رسانه ها حضور داشته باشید. گاهی به صورت رپرتاژ آگهی و گاهی هم به بهانه های خبری. تکرار نام شما در رسانه ها مهم است. همواره از مشتریان، کارکنان، رسانه ها، منتقدان و... تشکر کنید. تأثیر قدردانی کردن از دیگران قابل سنجش نیست.