برای انتخاب مناسب ترین نام ممکن برای کسب و کار خود قوانینی را که در ادامه خواهیم گفت دنبال کنید.
انتخاب یک نام مناسب برای کسب و کارتان سخت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد، زیرا برای موفقیت در کسب و کارتان نامی که انتخاب می کنید اهمیت زیادی دارد. مسائل مختلفی وجود دارد که برای انتخاب نام شرکت باید در مورد آن فکر کنید از جمله اینکه در قسمت موضوع ایمیل باتوجه به تجزیه و تحلیل شرکت Datahero چه چیزی باید نوشته شود و باید دقت کنیم وقتی نام مورد نظرمان را با صدای بلند بیان می کنیم، چگونه به نظر می رسد.
قبل از نامگذاری شرکت تان این نکات را از کارآفرینانی که این روند را طی کرده و چندین بار برای شرکت های شان اسم انتخاب کرده اند، بپرسید.
1- روند نامگذاری را با عجله طی نکنید
هیچ محدودیت زمانی ای برای انتخاب مناسب ترین نام برای شرکت تان وجود ندارد. پس ممکن است شش ماه طول بکشد تا شما نام مناسبی را برای شرکت تان انتخاب کنید.
چارلی خیش، بنیانگذار مبلمان و روشنایی تجارت الکترونیک شرکت workof می گوید: «به خاطر سپردن این نکته بسیار مهم است که هنگام نامگذاری همانطور که در انتخاب نام پیش می روید کار خودتان را در جنبه های دیگر نیز ادامه دهید.» و همچنین در ادامه می گوید: «روند نامگذاری نباید باعث جلوگیری و توقف شما برای پیش رفتن به سوی کسب و کارتان شود.»
2- در مورد مخاطبان خود فکر کنید
سرمایه گذاری پایگاه داده های بینش CB در ابتدا تحت عنوان Chubby Brain تأسیس شد و بنیانگذاران Anand sanwal در این مورد می گویند «با انتخاب این نام برای شرکت، تلاش شان را برای کنارآمدن با نامی که به نظر احمقانه بود نشان دادند.»
3- بهتر است نامی که برای شرکت انتخاب می کنید شامل نویسه های آسان باشد
استفاده از نویسه های منحصر به فرد مشکلی ایجاد نمی کند. برای مثال،la_chick_fil_A نامی منحصر به فرد است اما این نام برای شرکت بسیار غیرمعمول است و به دلیل اینکه به ذهن سپردن این کلمه دشوار است، مناسب نیست.
4- نام های کوتاه بهتر از نام های بلند هستند
هر شرکتی نمی تواند نامی کوتاه ساده و یک هجایی مانندBox ، DELL یا Lyft داشته باشد اما اگر شما با یک نام مناسب طولانی و همچنین یک نام مناسب کوتاه انتخاب کردید، در بین این دو گزینه، نام کوتاه تر مناسب تر است. دستیابی به حقوق نام های دامنه های وب های کوتاه هر چند می تواند پرهزینه باشد اما اگر امکانش وجود داشته باشد مطمئن شوید که به URL مورد نظر خود برای نخستین بار دسترسی خواهید داشت.
5- برای انتخاب نام عواملی را در بهینه سازی موتور جست وجو نیز در ذهن داشته باشید
نکته مهم در انتخاب نام مناسب، دسترسی آسان به نام شرکت تان هنگام جست وجو در موتور جستوجوگرهاست. اگر از نام مناسبی برای شرکت تان استفاده می کنید باید بدانید که تصمیم شما تا چه اندازه در SEO تأثیر خواهد گذاشت. (بهتر است نام دامنه با نام سایت یکی باشد).
6- از یک گروه اسم نویسی متمرکز برای انتخاب نام کمک بخواهید
هنگامی که لیست کوتاهی از نام هایی که انتخاب کرده اید در اختیار دارید، ایده خوبی است که نظر افراد دیگر را در مورد آن اسامی بدانید و عکس العمل آنها را ببینید. بهتر است برای شروع از یک متخصص یا کارشناس کسب و کار کمک بگیرید. Bridie Loverro ، بنیانگذارQuadejobs (که بازار آنلاین اتصال دانشگاه و دانشجویان و دانش آموزان به کار فرمایان محلی است) می گوید: از دیدگاه بسیاری از مردم آن نام را بررسی کنید. نامی که انتخاب می کنید ممکن است بهترین نباشد اما بهتر است نامی باشد که به خاطر بماند زیرا داشتن یک نام مناسب که بتواند در ذهن مخاطبان باقی بماند یکی از کلید های موفقیت در کسب و کار است.
7- گزینه ها را برای خودتان باز نگه دارید
پس از تغییر کسب و کار خود به کسب و کار دیگر و تغییر دادن نام شرکت، باید بدانید این پایان همه چیز نیست؛ اگر شما بتوانید هویت تجاری خودتان را حفظ کنید ایده آل است.
8- برنامه های تلفن همراه را به خاطر داشته باشید
اگر مشتریان تان بتوانند محصولات تان را از طریق برنامه های تلفن همراه خریداری کنند شما باید به این موضوع که نام شرکت تان چگونه در برنامه های تلفن همراه دیده می شود نیز فکر کنید. یک نام دوستانه تر مانند shopiyبرای استفاده در برنامه های تلفن همراه مناسب تر به نظر می رسد زیرا بهتر از مخفف های سه حرفی است که اطلاعاتی در مورد کسب و کارتان منتقل نمی کنند.
9- از نام های توصیفی بپرهیزید
نام شرکت حتما نباید مشخص کننده کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید باشد و همچنین بهتر است از نام هایی که برای استفاده یک صنعت متفاوت نسبت به کسب و کار جدیدمان هستند استفاده نکنید. نام NomNomیک غذا را پیشنهاد می کند بنابراین اگر شما برای راه اندازی یک شرکت نرم افزاری از آن استفاده کنید کارایی نخواهد داشت.
10- نام انتخابی از نظر بصری بهتر است متمایز باشد
پس از انتخاب نام مناسب باید ویژگی های سفارشی را که باعث می شود نام تجاری بیش از یک کلمه یا کلماتی با عبارات باشد بررسی کنید. برخی نام ها این گونه می تواند باشد؛ شامل حروف بزرگ غیر متعارف، ترکیب دو کلمه در یک کلمه، اضافه کردن یک طراحی منحصر به فرد مانند حرف C در کلمه Cosper که این موارد هویت های بصری برای نام شرکت هستند.
ارتباط با نویسنده :S.kiumarsi92@gmail.com