طراحی آگهی های استخدامی برای هر کسب و کاری ضروری است. اگر شما در ابتدای مسیر راه اندازی کسب و کارتان هستید، استخدام کارمندان دارای کیفیت کاری بالا نکته بسیار مهمی برای تان خواهد بود. متاسفانه نیروی کار مناسب به همین سادگی در دسترس برندها قرار ندارد بنابراین کسب و کارها در این مسیر سختی های زیادی را تجربه خواهند کرد. سطح بالای رقابت میان برندهای مختلف را نیز باید به این امر اضافه کرد بنابراین مسیر چندان ساده ای پیش روی شما قرار ندارد.
بروز اشتباه در عرصه کسب و کار امر عجیبی نیست، با این حال اگر شما قصد موفقیت در دنیای کسب و کار را دارید، باید تعداد اشتباهات برندتان را به کمترین مقدار ممکن برسانید. در غیر این صورت مشتریان به سراغ رقبای کم خطاترتان خواهند رفت. هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از ایده های مناسب برای طراحی آگهی های استخدام کارمندان است، با این حال شیوه منحصر به فردی برای اجرای این طرح انتخاب کرده ایم. این ایده بررسی برخی از اشتباهات در طراحی آگهی های استخدامی به جای بیان توصیه های صرف است. در ادامه شش مورد از مهمترین اشتباهات برندها در این راستا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
محیط سریع کاری
برخی از برندها برای تاثیرگذاری بر روی نیروی کار اقدام به استفاده از عبارت «محیط سریع کاری» می کنند. شاید این امر در نگاه نخست عجیب به نظر نرسد، اما اگر اندکی در مورد معنای این عبارت دقیق شویم، مشکلات یکی پس از دیگری نمایان خواهد شد. محیط سریع کاری به چه معناست؟ کمتر کارآفرینی توانایی پاسخ به این پرسش بدون مشکلات عمده را خواهد داشت.
مطلب مرتبط: چالش استخدام کارمندان در کسب و کارهای نوپا
اگر منظور از محیط سریع کاری توجه به سرعت بالای فعالیت کارمندان است، باید دلایل آن را به طور دقیق بیان کنیم. بسیاری از برندها نسبت به بیان دلیل سرعت بالای کاری شان هیچ حرفی نمی زنند. شاید امکانات در دسترس کارآفرینان کسب و کار شما به شدت بالا باشد. شاید هم شما فقط نیروی کار بسیار ماهر را استخدام می کنید. دلیل این موضوع هرچه باشد، باید در متن آگهی به بهترین شکل ممکن بیان شود در غیر این صورت جذابیتی برای مخاطب هدف نخواهد داشت.
فعالیت مانند یک خانواده
آیا محیط کسب و کار شما واقعا مانند یک خانواده است؟ پاسخ به این پرسش اغلب اوقات منفی است. فضای کاری هیچ شباهتی به جو یک خانواده ندارد. بنابراین استفاده از این اصطلاح فقط برای کارمندان جویای شغل دردسرساز خواهد بود. بسیاری از برندها در زمینه استخدام نیروی کار به دقت در تهیه رزومه ها توجه نشان می دهند بنابراین باید خودشان نیز آگهی های استخدامی دقیقی را تهیه نمایند. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهند داشت.
وقتی یک کسب و کار برای توصیف وضعیت برندش از عبارت مانند یک خانواده استفاده می کند، شرایط بسیار دشوار می شود. بسیاری از افراد این عبارت را به معنای فقدان هرگونه محدودیتی برای شیوه و زمان کار تلقی می کنند. بدون تردید کمتر کسب و کاری در عمل چنین نیتی از کاربرد عبارت مانند خانواده دارد بنابراین حذف این عبارت از آگهی های بازاریابی و تبلیغات استخدامی ضروری خواهد بود.
اگر شما قصد تاکید بر روی صمیمیت در محیط کار را دارید، باید به شیوه های متفاوتی این امر را نشان دهید. شاید استفاده از عبارت محیط کار صمیمی به اندازه کافی مناسب باشد بنابراین دیگری نیازی برای کاربرد دیگر نمونه ها نخواهد بود. اشتباه برخی از بازاریاب ها تلاش برای استفاده از عبارت های عجیب و غریب به منظور تاثیرگذاری بر روی متقاضیان استخدام در شرکت است. هرچه منظور اصلیتان را ساده تر بیان کنید، کارمندان بیشتری برای استخدام در شرکت جذب تان خواهند شد.
حس شوخ طبعی
حس شوخ طبعی یکی از موارد پرتکرار در آگهی های استخدامی است. چنین عبارتی دارای معنای مشخصی در زندگی روزمره است، اما کارآفرینان آن را به شیوه متفاوتی مدنظر قرار می دهند. اگر انتظار شرکت ها از نیروی کارشان استفاده از شوخی های مختلف در طول ساعت کاری باشد، به احتمال زیاد فعالیت در شرکت به شیوه استاندارد پیش نخواهد رفت.
اغلب اوقات کارآفرینان به دنبال بیان نیاز کسب و کارشان به کارمندانی با جنبه بالا هستند بنابراین به اشتباه از عبارت حس شوخ طبعی استفاده می کنند. این امر باید به طور ویژه ای از سوی کسب و کارها مدنظر قرار گیرد. اگر چنین اشتباهی در بلندمدت تکرار شود، به تدریج دیگر هیچ نیروی کاری انگیزه ای برای شرکت در مصاحبه های کاری شما نخواهد داشت.
مطلب مرتبط: بهبود کیفیت استخدام شرکت در 11 گام
شوخ طبعی یکی از ویژگی های شخصیتی مهم برای افراد است، اما در عرصه کسب و کار کاربرد زیادی ندارد. بدون شک روحیه مناسب کارمندان در کیفیت کاری شان تاثیر دارد، اما این مفهوم نیز با شوخ طبعی فاصله زیادی دارد بنابراین شما باید به جای استفاده از عبارت شوخ طبعی به جایگزینه ایی نظیر روحیه بالا و علاقه به کار توجه نشان دهید. این عبارت ها دارای ابهام کمتری برای مخاطب هدف خواهد بود.
مثبت اندیشی
مثبت اندیشی در سال های اخیر با توسعه کلاس های موفقیت و فکر مثبت رواج پیدا کرده است. شاید در نگاه نخست استخدام کارمندان دارای ذهن مثبت یا مثبت اندیش مزیت های زیادی داشته باشد، اما در عرصه کسب و کار مثبت اندیشی بیش از حد مفید نیست. بسیاری از اوقات کسب و کارها علی رغم پیش بینی درست شرایط با شکست مواجه می شوند بنابراین چنین پیش بینی هایی دارای اعتبار قطعی نیست. اگر کارمندان شرکت مثبت اندیشی بی دلیلی داشته باشند، شاید حتی متوجه خطرهای بسیار واضح در دنیای کسب و کار نیز نشوند.
منظور کسب و کارها از مثبت اندیشی اغلب اوقات تحمل فشارهای کاری در زمان های مشخص است. اگر شما آینده کسب و کارتان را دشوار ارزیابی می کنید، باید در مصاحبه های کاری بر روی وضعیت متفاوت در رابطه با این امر اظهارنظر نمایید. در غیر این صورت شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نخواهید داشت.
امروزه کارمندان به دنبال بهترین شرایط مرخصی یا حقوق های بسیار بالا نیستند. مهمترین نکته در این میان امکان ارتقای شغلی است. این امر مهمترین گزینه در انتخاب شغل های مختلف از سوی نیروی کار محسوب می شود. اگر کسب و کار شما توانایی ایجاد اطمینان در مخاطب هدف برای ارتقای شغلی را داشته باشد، بسیاری از مشکلات کسب و کارتان حل و فصل خواهد شد.
تحمل فشار کاری
کارآفرینان اغلب اوقات افرادی مستقل و دارای توانایی کار انفرادی در شرایط سخت هستند. این امر از آنها افرادی موفق و دارای مهارت بالا برای انطباق با شرایط مختلف ساخته است. اگر انتظار شما از نیروی کارتان مانند تعریف قبل است، بی تردید در زمینه استخدام با مشکلات زیادی مواجه خواهید شد. کسب و کارها امکان پرداخت حقوق و مزایای کارمندان ساده و تلاش برای یافتن کارآفرینان حرفه ای برای چنین موقعیت های شغلی را ندارند بنابراین باید اندکی از انتظارات تان کم کنید. در غیر این صورت شانسی برای موفقیت در زمینه استخدام نخواهید داشت.
بسیاری از کارآفرینان تحمل فشار کاری بالا را یک مزیت ارزیابی می کنند. این امر اغلب اوقات از سوی کارشناس های سلامت و به طور کلی کارشناس های کسب و کار رد می شود. اگر نیروی کار یک شرکت به طور مداوم تحت فشار بالای کاری باشد، به مرور زمان تمام توانایی و حتی اعتماد به نفسش را از دست خواهد داد بنابراین باید در زمینه استخدام نیروی کار به این نکته مهم توجه کرد.
چهره موجه
وقتی صحبت از چهره موجه برای استخدام نیروی کار می شود، هر کارآفرینی یک نظر خاصی دارد. این امر سردرگمی زیادی برای برندها ایجاد می کند. نکته مهم در این میان ارزیابی و برداشت افراد جویای شغل از این عبارت است. اگر کسب و کار شما انتظار حضور تمام کارمندان با کت و شلوار در محل کار را دارد، باید نسبت به وضعیت کاری تان به طور کامل تجدیدنظر کنید.
امروزه بسیاری از برندهای بزرگ مانند تسلا و مایکروسافت از عبارت چهره موجه برای جلب نظر کارمندان باکیفیت استفاده نمی کنند بنابراین شما هم باید این امر را فراموش کنید. برند شما به جای توجه به این نکات باید به دنبال افرادی با مهارت بالا باشد. چهره مناسب ملاک اصلی برای استخدام در کسب و کارهای امروزی نیست.
مطلب مرتبط: 4 پرسش حیاتی پیش از استخدام کارمندان تازه
استخدام نیروی کار یکی از کارهای سخت و دشوار محسوب می شود. بسیاری از برندها برای تاثیرگذاری بر روی کارمندان در دسترس اقدام به استفاده از عبارت های جذاب در آگهی شان می کنند. نکته مهم در این میان معنای هر عبارت از نقطه نظر کارمندان است. همانطور که در این مقاله بررسی کردیم، بسیاری از عبارت های محبوب در میان کارآفرینان برای آگهی های استخدامی دارای ابهام زیادی است بنابراین برای طراحی آگهی های استخدامی بعدی تان به دنبال ایده های بهتری باشید.