یکشنبه, ۲ دی(۱۰) ۱۴۰۳ / Sun, 22 Dec(12) 2024 /
           
فرصت امروز

6 گام ایجاد پادکست

4 سال پیش ( 1399/1/22 )
پدیدآورنده : آستین کلد   پدیدآورنده : امیر آل علی  

در چند سال اخیر پادکست ها به محبوبیتی فوق‎العاده دست پیدا کرده اند و این محبوبیت با سرعتی فوق‎العاده در حال افزایش است. به همین خاطر تولید آنها نه‎تنها یک موقعیت شغلی خوب برای افراد مختلف محسوب می شود، بلکه به نیاز تمامی برندها نیز تبدیل شده است، با این حال بسیاری از افراد اقدام در این زمینه را سخت تصور می کنند. این امر در حالی است که واقعیت کاملا متفاوت بوده و هر فردی می‎تواند در این رابطه اقدام کند. فراموش نکنید که تولید پادکست در مقایسه با محتواهای ویدئویی، به دانش فنی و امکانات کمتری نیاز دارد. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که برای استفاده از زمان مرده، پادکست ها بهترین انتخاب محسوب می‎شوند. آمارها نیز حاکی از آن است که در حدود 40درصد از آمریکایی ها به صورت مداوم به پادکست گوش می دهند که رقم قابل توجهی محسوب می شود. شما می توانید با استفاده از پادکست به راحتی به بسیاری از اهداف تجاری خود دست پیدا کنید. در این راستا به بررسی شش گام ایجاد پادکست خواهیم پرداخت.

1-اهداف خود را تعیین کنید

ایجاد پادکست

درست به مانند هر اقدامی، شما باید هدف مشخصی را از فعالیت خود داشته باشید. در این رابطه فراموش نکنید که به هز میزان که هدف شما ارزشمندتر و جدیدتر باشد، شانس موفقیت شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد. درواقع شما نباید پادکست را به مانند بیلبورد تبلیغاتی خود تصور کنید. درواقع اقدامات صرفا تجاری ابدا مورد توجه قرار نخواهد گرفت. به همین خاطر نیز شما باید بر روی تولید محتوا تمرکز کنید. با این اقدام امکان تبلیغ غیرمستقیم نیز فراهم خواهد بود و به افزایش شهرت برند شما منجر خواهد شد. این نکته را فراموش نکنید که در حال حاضر بسیاری از افراد برای خود اسپانسرهایی را پیدا می کنند که باعث می شود تا درآمد مستقیمی را از این اقدام خود داشته باشند. با این حال این هدف شما است که نحوه کسب درآمد از آن را مشخص خواهد کرد. در این رابطه توصیه می شود که به فعالیت های انجام‎شده در حوزه مورد علاقه خود، نگاهی انداخته و به دنبال یک خلاقیت و نوآوری جدید باشید. همچنین فراموش نکنید که فعالیت شما باید تنوع کافی را داشته باشد. در غیر این صورت با نتیجه لازم همراه نخواهد بود. در آخر لازم است تا یک شعار را برای خود انتخاب کنید تا افراد نسبت به محور فعالیت شما به آگاهی دست پیدا کنند.

مطلب مرتبط: پادکست، ابزار جدید تبلیغات و بازاریابی

2-مخاطب هدف خود را تعیین کنید

اگر فعالیت شما با استقبال مواجه نشود، طی کردن تمامی مراحل نیز نتیجه ای را در پی نخواهد داشت. در این رابطه اگرچه ممکن است تصور کنید که تنها کافی است تا کیفیت کار بالایی را داشته باشید، با این حال این سیاست کاملا پرریسک بوده و باعث می شود تا سرعت رشد شما کاملا محدود شود. درواقع بسیار بعید است تا زمانی که ناشناس باشید، توجهات به سمت شما جلب شود. به همین خاطر بهتر است تا در این رابطه به صورت مرحله-ای رفتار کرده و در ابتدا یک جامعه هدف محدود و مشخصی را داشته باشید. بدون شک پس از کسب شهرت اولیه، می توان محدوده عملکردی خود را گسترش داد. همچنین این نکته را نیز فراموش نکنید که شما باید در حوزه ای فعالیت کنید که کاملا مرتبط با کسب و کار شما است و در آن مهارت دارید.

3-فرمت مناسب را ایجاد کنید

روش کار شما باید شکل مشخصی را داشته باشد تا مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند. برای مثال آیا پادکست شما دارای یک راوی است و یا به صورت گروهی در این رابطه اقدام خواهید کرد. همچنین در این مرحله شما باید نسبت به لحن ارتباطی خود نیز تصمیم‎گیری کنید. برای مثال ممکن است کاملا ادبی یا دوستانه باشد. همچنین شما باید اپیزودها را مشخص کرده و برای هر یک برنامه‏ریزی داشته باشید. برای مثال ممکن است در هر قسمت در ابتدا مسئله را مورد ارزیابی قرار داده و پس از آن با یک فرد خبره مصاحبه داشته باشید و در آخر نیز جمع‏بندی کنید. درواقع در این بخش تمامی ویژگی‏های پادکست های شما باید مشخص شود و پس از آن نسبت به زمان هر قسمت، تصمیم‎گیری کنید. در این رابطه توصیه می-شود که به اصل کوتاه بودن توجه داشته باشید. این امر باعث می شود تا شانس دیده شدن شما افزایشی چشمگیر را پیدا کند. برای درک بهتر اقداماتی که در این بخش باید انجام شود، بهتر است تا از فردی حرفه ای در این زمینه مشورت گرفته و چندین پادکست را گوش دهید.

4-تجهیزات خود را انتخاب کنید

وجود یک میکروفون باکیفیت، مهم ترین ابزار شما محسوب می شود، با این حال باید توجه داشته باشید که یک مکان ساکت نیز از دیگر الزامات محسوب می شود، با این حال این احتمال وجود دارد که شما تمامی مهمان ها را نتوانید در مکان تعیین‎شده جمع کنید. به همین خاطر ممکن است برخی از بخش ها به صورت تماس تلفنی انجام شود. در این راستا شما باید اطلاعاتی را در رابطه با نرم‎افزارهای ضبط صدا داشته باشید. همچنین شما باید از نرم‎افزارهای ادیت استفاده کنید تا بخش-های اضافی حذف شده و میزان نویز به حداقل برسد. برای این موضوع Adobe Audition وAudacity انتخاب های مناسبی محسوب می شود. همچنین فراموش نکنید که صدای مجری، باید مناسب باشد. در این رابطه حتی استفاده از یک دوبلور می تواند به افزایش جذابیت اقدام شما کمک کند. به عنوان نکته پایانی توصیه می شود که در ابتدا صدا را امتحان کنید. برای این موضوع برای یک دقیقه ضبط را انجام داده و آن را گوش دهید تا از درستی همه چیز اطمینان داشته باشید. همچنین فاصله با میکروفون را رعایت کنید تا صدا در بهترین وضعیت ممکن باشد. میزان فاصله نیز بستگی به ابزار کار خواهد داشت. به همین خاطر بهتر است تا فواصل مختلف را آزمایش کنید.

5-متن داشته باشید

اشتباه بزرگ بسیاری از افراد این است که کار خود را به صورت ذهنی آغاز می کنند. این مسئله باعث می شود تا همواره احتمال فراموش شدن برخی از نکات و انحراف از موضوع اصلی وجود داشته باشد. به همین خاطر شما باید برای هر قسمت، متنی را آماده کرده و بخش ها را مشخص کنید. همچنین ضروری است در صورتی که گفت وگویی را دارید، همه چیز را از قبل با مهمان خود هماهنگ کرده باشید تا خروجی کار کاملا مناسب باشد. در آخر فراموش نکنید که وجود لیوان آب و توقف های مشخص، کاملا الزامی خواهد بود. علت این امر به خاطر خشکی گلو است که بر روی کیفیت صدا تاثیر مخربی را خواهد داشت. در نهایت بهتر است تا در بین دو بخش، یک موسیقی، تبلیغ و یا یک ایده خلاقانه و جدید را پیاده کنید. این مسئله باعث می شود تا تنوعی در حین کار شما شکل گرفته و مخاطب نیز برای چند ثانیه استراحت کند.

مطلب مرتبط: هرآنچه برای شروع ضبط پادکست باید بدانیم

6-فایل خود را در چندین مکان آپلود کنید

پس از ادیت و آماده شدن یک بخش، لازم است تا آن را در پرمخاطب ترین مکان ها آپلود کنید. در این رابطه برخی از افراد از مدت ها قبل اقدامات بازاریابی را انجام می دهند تا مخاطبین از قبل آشنایی اولیه را داشته باشند. در این رابطه SoundCloud، Spotify و YouTube از شناخته شده ترین مکان ها هستند. در آخر فراموش نکنید که شما باید حداقل یک پل ارتباطی با مخاطبان خود داشته باشید تا تعامل لازم شکل گیرد. در این بخش توصیه می شود تا به انتقادات و پیشنهادات مخاطبان گوش کرده و از اعمال تغییرات لازم، واهمه نداشته باشید.

به عنوان توصیه پایانی ذکر این نکته ضروری است که شروع هر فعالیتی، بدون شک با اشتباهات و کاستی هایی همراه خواهد بود، با این حال این مسئله نباید منجر به ترس شما از شروع شود. این نکته را همواره به خاطر داشته باشید که ایده ناب حال حاضر در صورتی که سریعا به اجرا گذاشته نشود، ممکن است توسط فردی دیگر مورد استفاده قرار گیرد.

منبع : business2community
برچسب ها : بازاریابی و فروش
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PSwFQ1Ki
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
سفارش سئو سایتقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانلوازم یدکی تویوتاتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفرهکابینت و کمد دیواری اقساطیکفپوش پی وی سیتماشای سریال زخم کاری 4تخت خوابخرید کتاب استخدامیقیمت کمد دیواریکاشت ابرو طبیعیپارتیشنتاسیس کلینیک زیباییریفرال مارکتینگ چیست؟ماشین ظرفشویی بوشکوچینگ چیست
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه